Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@04:52:52 GMT

از گالری‌های مجازی تا میزبانی خیابانی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۳۰۸

از گالری‌های مجازی تا میزبانی خیابانی

مهدی آشنا گفته بود برگزاری مسابقه‌ و نمایشگاه عکس ‌و پوستر تئاتر جشنواره سی‌ونهم را در «سوشال‌مدیا» دنبال خواهد کرد اما به شبکه‌های اجتماعی محدود نخواهد شد و امکان چاپ‌ و نمایش آثار در «نمایشگاهی حضوری» را نیز بررسی می‌کند.

 آشنا اما در عمل، فراتر از این نیز رفت. دهم آبان‌ماه بود که خبر آمد حسین مسافرآستانه؛ دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره تئاتر فجر، او را در جایگاه مدیر «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» این رویداد نشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی آشنا از ابتدای حضور در این سمت تأکید کرد اگرچه با توجه به شرایط تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر جشنواره سی‌ونهم را در «سوشال‌مدیا» دنبال خواهد کرد اما به شبکه‌های اجتماعی محدود نخواهد شد و امکان چاپ و نمایش آثار در «نمایشگاهی حضوری» را نیز بررسی می‌کند. این عکاس خبری، تئاتر، سینما و تلویزیون در افتتاحیه مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر که ساعت 11 روز شنبه ۱۱ بهمن در ایستگاه راه‌آهن تهران افتتاح ‌شد، نه تنها پایبندی‌اش را به آنچه گفته بود نشان داد که فراتر از آن نیز رفت؛ آثار راه‌ یافته را در خیابانی از مناطق مرکزی شهر کاشان به نمایش درآورد، فضایی را در دانشگاه فرهنگ ‌وهنر تبریز به نمایش مجازی آثار اختصاص داد و مانیتور ایستگاه راه‌آهن تهران را نیز به خدمت گرفت.
کرونا و چالش‌های پیش روی دبیر مسابقه
آشنا چالش‌های پیش‌آمده در شرایط تحت تأثیر شیوع کرونا را برای برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر تبدیل به فرصت کرد.این عضو فدراسیون جهانی عکاسی فایپ (FAIP) فرانسه در خصوص چگونگی این اتفاق به روزنامه ایران گفت: پیشامد شیوع ویروس کرونا و تأثیر مستقیم آن بر تمام ارکان زندگی انسان‌ها و از جمله فرآیند برگزاری رویدادهای هنری، بر مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر جشنواره سی‌ونهم نیز مؤثر بود که خود را در قالب مُیسرنبودن برگزاری این رویداد به شکل کلاسیکش نشان داد. از ابتدای انتصاب به‌عنوان دبیر این رویداد، در پاسخ به چیستی استراتژی‌ام برای ارائه آثار، ظرفیت‌های فضای مجازی و سوشال‌مدیا را مبنای کار معرفی کردم. مبنایی که روز شنبه 11 بهمن‌ماه در جریان افتتاح مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر در راه‌آهن تهران، در گالری‌های مجازی بام و خانه هنرمندان ایران، فضایی مجازی در دانشگاه فرهنگ‌وهنر تبریز، صفحه اینستاگرام و سایت جشنواره تئاتر فجر و سایت ایران ‌تئاتر نمود پیدا کرد اما ختم به آن نشد.
کاربری نو خیابانی در کاشان؛ نصب بنرهایی برای نمایش نسخه فیزیکی آثار
دبیر بخش عکس بیست‌‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ‌و نوجوان همدان در پاسخ به اینکه چه شد که خیابانی در کاشان را به‌عنوان میزبان نسخه فیزیکی آثار راه‌یافته به مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر جشنواره سی‌و‌نهم برگزید، تصریح کرد: سعید ابریشمی‌راد؛ شهردار فرهنگ‌دوست کاشان، برگزارکنندگان همواره همراه جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر دست‌به‌دست یکدیگر دادند تا دو سوی خیابانی از مناطق مرکزی کاشان کاربری تازه‌ای پیدا کند. کاربری‌ای که طی آن شاهد چاپ و نصب آثار راه‌یافته به مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر در فرمت بنر بودیم و بیلبورد این رویداد نیز در چندین نقطه از کاشان، شهروندان را به گذر از خیابان محل نمایش آثار دعوت کرد.
خرق عادت و تمرکززدایی از مرکز
نه مهدی آشنا در چشم کاشی‌ها غریبه بود و نه کاشان برای آشنا، ناآشنا. داوری کارگاه عکاسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان و برگزاری کارگاه دو روزه تخصصی عکاسی تئاتر با رویکرد «آموزش مبانی‌ و اصول عکاسی در صحنه تئاتر» در قالب این رویداد، زمینه آشنایی‌شان را در آذر 1398 فراهم کرده بود.
تهدید کرونا که آشنا به فرصت تبدیلش کرد، برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر در مقیاسی وسیع‌تر از سال‌های گذشته بود که خود را در قالب آنچه این روزها در کاشان می‌گذرد نشان داد؛ تلاشی برای تمرکززدایی از مرکز و عملیاتی کردن شعار «ایران، تنها تهران نیست.»
آشنا اشاره کرد: اگر بخواهم به نقاط قوت این رویداد اشاره کنم، یکی از آنها، همین تلاش برای تمرکززدایی از مرکز است که در تبریز و کاشان نمود پیدا کرد.
تجربه تازه‌ای که مانیتور راه‌آهن تهران از سر می‌گذراند
این روزها در مانیتور راه‌آهن تهران با ابعاد 3 در 4 متر می‌توان چیزهایی را دید که پیش از این قابل تصور نبود و نشانی‌ است از احترام به واقعیتی دیگر؛ «تهران، تنها شمال شهر نیست. تهران جنوب شهر هم دارد.»دبیر بخش پوستر و عکس هفدهمین، هجدهمین، نوزدهمین، بیستمین و بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در پاسخ به اینکه چه شد که مانیتور راه‌آهن تهران به خدمت نمایش آثار راه‌یافته به مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر درآمد، توضیح داد: این هم از خوش‌اقبالی ما بود و برآورده‌شدن خواهش من برای رخ‌دادن این اتفاق، که سه‌گانه بهره‌گیری از ظرفیت‌های سوشال‌مدیا برای برپایی گالری‌های مجازی و چاپ و نمایش خیابانی آثار در قالب بنر را تکمیل کرد.
ایده‌آل آشنا چه بود؟
در تصویر ایده‌آل مهدی آشنا، در ایران؛ هر شهری و در هر شهر؛ خیابانی میزبان بنرهایی از عکس‌ها و پوسترهای تئاتر است. تصویر ایده‌آلی که آشنا برای رسیدن به آن اندکی زمان بیشتر می‌خواست و اندکی همت بیشتر همراهان. اسامی نامزدهای بخش مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر که محمد ژیان، سیامک زمردی‌مطلق و رضا معطریان مسئولیت داوری آثار راه‌یافته به آن را برعهده دارند طی روزهای آتی اعلام خواهد شد و برگزیدگان در اختتامیه جشنواره سی‌ونهم معرفی می‌شوند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر تئاتر جشنواره سی جشنواره تئاتر فجر آثار راه یافته جشنواره سی ونهم برگزاری مسابقه راه آهن تهران سوشال مدیا نمایش آثار مهدی آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت