Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور وزیر بهداشت در مطلبی در فضای مجازی نوشت: واکسن روسی کرونا با نام اسپوتنیک 91٫6درصد موثر است و در رده واکسن‌های فایزر و مدرنا قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا وهاب زاده تصریح کرد: ایران هفته آینده واکسیناسیون را آغاز خواهد کرد و همزمان با تولید انبوه #واکسن_ایرانی و واکسن تولید مشترک با کوبا، ایران در 6 ماه آینده در رده برترین کشور‌ها در تعداد واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخستین محموله این واکسن امروز با پرواز خطوط هوایی ماهان وارد کشور می شود.
براساس نتایج تحقیقاتی که روز سه شنبه در مجله پزشکی لانسِت The Lancet منتشر شد و کارشناسان مستقل آن را معتبر دانستند، واکسن « اسپوتنیک وی » روسیه ، به میزان 91,6% در برابر اشکال بالینی کووید 19 مؤثر است.
لانست یکی از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی است.
یان جونز Ian Jones و پالی رای Polly Roy دو متخصص انگلیسی، در بیانیه ای که ضمیمه نتایج تحقیق در مجله لانست شد اعلام کردند « ساخت واکسن اسپوتنیک وی به علت تعجیل در ساخت آن و اینکه روسیه برای رسیدن به نتیجه، شفاف عمل نکرده است، مورد انتقاد قرار گرفت. اما نتایج تحقیقاتی که ما در اینجا داریم واضح هستند و اصل علمی بودن این واکسن ثابت شده است ».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این دو محقق که خود در این تحقیق مشارکت نداشتند تأکید کردند « این به معنای آن است که از این پس یک واکسن دیگر به مبارزه برای کاهش شیوع کووید 19 می پیوندد ».
این نخستین نتایج تأیید شده برای اثربخشی واکسن روسیه، تأکیدی بر اظهارات اولیه روسیه است که در پاییز گذشته جامعه علمی بین المللی با بدبینی از آن استقبال کرد.
به نظر می رسد در این مرحله می توان واکسن اسپوتنیک وی روسیه را در بین بهترین واکسن ها، مانند فایزر/بیوان تک و مدرنا ( با اثر بخشی 95 درصدی ) قرار داد. با وجود این، این واکسن ها از فن آوری متفاوتی استفاده می کنند.
در هفته های اخیر، درخواست های زیادی در اروپا مطرح شد تا آژانس دارویی اروپا هر چه سریعتر اثربخشی اسپوتنیک وی را ارزیابی کند. این واکسن پیش از این در روسیه و چند کشور ( از جمله آرژانتین و الجزایر ) استفاده شد.
نتایجی که در لانست منتشر شد براساس آخرین مرحله ( فاز سوم) از آزمایش های بالینی است که بر روی نزدیک به 20 هزار داوطلب انجام گرفت. این نتایج نشان می دهند اسپوتنیک وی 91,6% خطر ابتلا به اشکال بالینی کووید 19 را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن اسپوتنیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد

همزمان با پیش‌بینی به اوج رسیدن شرایط جوی ناپایدار در امارات، اداره بلایای طبیعی این کشور از شرکت‌های دولتی و خصوصی درخواست کرد که برای کارمندان خود اجازه دورکاری صادر کنند. 

به گزارش خلیج تایمز، امارات سطح هشدار خود را افزایش داده و آمادگی خود را برای مقابله با رویداد‌های نامساعد آب و هوایی بیشتر کرده است. 

پیش‌بینی شده بارش‌ها از فردا (پنجشنبه) به اوج برسد. هرچند گفته می‌شود شرایط نامساعد آب و هوایی به شدت دو هفته پیش نخواهد بود.

پس از طوفان دو هفته پیش در امارات، به نظر می‌رسد مقامات در حال بررسی اثرات سیل بر مناطق خاصی از کشور هستند. یک مقام مطلع می‌گوید امارات قصد دارد همه راه‌های منتهی به دره‌ها و سد‌ها را ببندد. همچنین به مردم گفته شده در چند روز آینده از حضور در مناطق کوهستانی، کویری و دریا دوری کنند. 

۱۶ آوریل (۲۸ فروردین ماه) در پی وقوع سیل شدید در امارات، صد‌ها پرواز لغو شده و کلاس‌های درس مدارس به مدت چندین روز به صورت آنلاین برگزار شد. سیل خسارت زیادی به ساختمان‌ها و خودرو شهروندان زد و سبب قطعی برق گسترده شد. 

امارات یکی از خشک‌ترین مکان‌های روی زمین است، اما کارشناسان می‌گویند به احتمال زیاد گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم سبب چنین اختلالات آب و هوایی در این منطقه کویری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • فیلم/پرواز بمب‌افکن‌های روسی نزدیک مرز آمریکا
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد