Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:14:18 GMT

روند اجرای طرح انتقال آب سد کوچری به ساوه جان گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۴۷۰

روند اجرای طرح انتقال آب سد کوچری به ساوه جان گرفت

به گزارش ایرنا، «سید علی آقازاده» روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم آبرسانی به شهر ساوه از خط انتقال سد کوچری ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و ایام دهه فجر، گفت: برای بهره مندی مردم ساوه از آب با کیفیت سد کوچری و تکمیل این طرح انتقال با تلاش های صورت گرفته اعتباری حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت و برخی از موانع نیز برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروز عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر از خط انتقال سد کوچری به ساوه آغاز و بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار مرکزی ادامه داد: مجوزهای لازم برای اجرای ۹۶ کیلومتر باقیمانده از این پروژه با حمایت های دولت و قرار گرفتن آن در شمول ماده ۵۶ دریافت شده است که پیش بینی می کنیم عملیات اجرا در قطعه سوم نیز با استفاده از ظرفیت پیمانکاران در آینده نزدیک آغاز شود.

وی اظهار داشت: این پروژه تا کمتر از ۲ سال آینده تکمیل خواهد شد که در صورت تحقق یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید در شرایط سخت اقتصادی برای تامین آب سالم و بهداشتی مردم ساوه است.

آقازاده تصریح کرد: چند پروژه آبرسانی در شهرهای اراک و تفرش نیز در دست اقدام است که امیدواریم با رفع برخی موانع، بتوانیم مردم این مناطق را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: سهم شهرستان ساوه از پروژه آبرسانی از خط انتقال سد کوچری ۴۴۰ لیتر بر ثانیه است و عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر در حال انجام است.

به گفته «عزت‌الله آمره‌ای»  با تکمیل این پروژه ۲۴ روستا با بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت و همچنین شهر ساوه از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند که پیش‌بینی جمعیت تحت پوشش بیش از ۴۰۰ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: ۱۳ کیلومتر از این پروژه اجرا شده است و با وجود تنگنای مالی و مشکلات پیمانکار پروژه‌های آبرسانی استان فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: فاز سوم این پروژه شامل ۹۶ کیلومتر به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که اکنون در مرحله فراخوان قرار دارد و اوایل سال ۱۴۰۰ پیمانکار انتخاب خواهد شد.

به گفته آمره‌ای، از کل اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریالی این طرح انتقال آب تاکنون حدود ۲۷ درصد آن تخصیص یافته است.

آب مورد نیاز مردم شهر ساوه از سد الغدیر و ۲۹ حلقه چاه تامین می شود که قابل شرب نیست و ساکنان بایید در منازل خود از دستگاههای تصفیه استفاده کنند.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو ساوه استانداری مرکزی آبرسانی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استانداری مرکزی ساوه استانداری مرکزی آبرسانی دهه فجر اخبار کنکور سد کوچری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-پردیس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روزهای شنبه، از ساعت ۹ الی ۱۶ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۹ الی ۱۲ روزهای چهارشنبه هر هفته خواهد بود. همچنین عملیات در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز کیلومتر ۵۰۰+۲ الی ۰۰+۵ آزادراه تهران-پردیس خواهد بود و امکان تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط وجود دارد.

تردد در محور تهران-ساوه محدود می‌شود

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-ساوه به دلیل اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات استقرار بالابر، تأمین، نگهداری و کالیبراسیون دوربین‌های نظارت تصویری در مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه تهران-ساوه، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۹ الی ۱۵ روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته خواهد بود. ضمن این که در روزهای پنجشنبه و جمعه، ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد تعطیلات چندروزه عملیات متوقف می‌شود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۲ الی ۲۹ این محور خواهد بود. این در حالی است که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با اعمال محدودیت و رعایت جوانب احتیاط امکان‌پذیر است.

کد خبر 748609

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل