Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت تیروپاتی گرافیت اقدام به راه‌اندازی مرکز تحقیقات مینتک (TGMRC) کرده است که روی تولید گرافن و توسعه کاربرد‌های آن متمرکز شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) اقدام به راه‌اندازی مرکز تحقیقات مینتک (TGMRC) کرده است که روی تولید گرافن و توسعه کاربرد‌های آن متمرکز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی بازار یک میلیارد دلاری گرافن نیز خبر خوبی برای تیروپاتی گرافیت است.

شیشیر پوددار، مدیرعامل شرکت تیروپاتی گرافیت، می‌گوید: «ما با خوشحالی اعلام می‌کنیم که به پیشرفت‌های همه جانبه در توسعه مرکز گرافن و فناوری خود، TGMRC، رسیده‌ایم مرکزی که به‌عنوان یک بخش مستقل و درآمدزا در مدل کسب و کار خود در نظر گرفته شده‌است. در این مدل به‌منظور تسریع تجاری‌سازی گرافن و توسعه کاربرد‌های آن برنامه‌هایی تدوین شده تا در نهایت با تولید در مقیاس انبوه گرافن با کیفیت بالا با هزینه‌های مقرون به صرفه درآمدزایی ایجاد شود.»

وی می‌افزاید: «پیش‌بینی بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است، ما قصد داریم سهم قابل توجهی در این رشد داشته باشیم. انگیزه و نوآوری مداوم تیم ما به پیشرفت قابل توجهی در ویژگی‌های محصولات گرافن با کیفیت بالا در کاربرد‌های مختلف منجر شده است که عامل مهمی در پیشرفت فناوری تقویت محصولات با گرافن است.»

شیشیر پوددار می‌گوید: «بحث و گفتگو با کارشناسان فنی مختلف نشان می‌دهد که موفقیت جدیدی که توسط ما حاصل شده، منحصر به فرد است و به‌طور بالقوه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. ما تحقیق و آزمایش را ادامه خواهیم داد تا مزایایی را که گرافن می‌تواند برای کاربرد‌های مختلف تقویت شده با گرافن ایجاد کند، پیاده‌سازی کنیم. برای ارتقاء توان تخصصی و گسترش دامنه دسترسی به دنیای کامپوزیت‌ها، ما از پیوستن دکتر ماتیو گرسیل به تیم تیروپاتی بسیار هیجان‌زده هستیم. به‌عنوان یک متخصص برجسته در جهان در زمینه کامپوزیت‌ها، نانومواد و توسعه دهنده پلیمر‌ها و کامپوزیت‌های تقویت شده با گرافن، ما مشتاقانه منتظر استفاده از تخصص او هستیم.»

مدیرعامل شرکت تیروپاتی گرافیت می‌گوید: «ما اطمینان داریم که او به ما کمک خواهد کرد تا مشتریانی قوی در صنایع مختلف ایجاد کنیم که از پلیمر‌ها و کامپوزیت‌های پیشرفته در حوزه‌هایی از جمله هوا فضا، دفاعی، تجهیزات پزشکی و ورزشی استفاده می‌کنند.»

دکتر ماتیو گرسیل، استاد ارشد دانشگاه موناش، می‌گوید: «من خوشحالم که به تیم تحقیقاتی شرکت تیروپاتی پیوسته‌ام. من در استفاده از گرافن برای ساخت یک پلیمر پیچیده خود ترمیم‌شونده، شکل‌گیر و پلیمر قابل بازیافت تخصص دارم و این تخصص به من اطمینان می‌دهد که می‌توانم گرافن را به بازار‌های کامپوزیت‌های چند منظوره پیشرفته ببرم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز تحقیقاتی فناوری نانو گرافن توسعه کسب و کار کامپوزیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور