Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص بورس امروز کار خود را صعودی آغاز کرد. هرچند این روند صعودی بیش از ۱۰ دقیقه در بازار دوام نیاورد و بلافاصله شاهد نوسان شاخص کل هستیم. تا جایی که بعد گذشت ۳۰ دقیقه دیگر خبری از افزایش شاخص کل نبود و این شاخص با عقب نشینی شش هزار و ۵۸۰ واحدی از کانال ۱.۲ میلیون خارج شد. تا این لحظه هرچند شاخص کل ۵۵ صدم درصد کاهش داشته، اما شاخص هم‌وزن رشد شش صدم درصدی را پشت سر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موردی که نشان می‌دهد نماد‌های بزرگ شرایط بدتری نسبت به شرکت‌های کوچک دارند. در بین آن‌ها فارس، شستا، وبملت، شتران، فملی، شبندر و شپنا بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص کل گذاشته‌اند.

نوسان شاخص کل بورس در نقطه شروع

به گزارش فرارو، صبح امروز از مجموع ۲۷۶ نماد بورسی معامله شده در ساعات اولیه، ۱۵۹ نماد صعودی هستند و ۱۱۷ نماد روند نزولی در پیش گرفته‌اند. همچنین در بین ۲۰۰ نماد فرابورسی معامله شده امروز ۱۱۳ نماد کار خود را با رنگ سبز آغاز کرده و ۸۷ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار در ابتدای معاملات رنگ قرمز به خود گرفته است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF همچنان پرمعامله ظاهر شده‌اند و شاهد کاهش دوباره پنج درصدی قیمت واحد‌های پالایش و دارا یکم هستیم. دیگر صندوق‌های ETF سهامی هم با نوسان کمی نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند. گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات متعادلی دارد. خودرو دو درصد عقب‌نشینی کرده، خساپا نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود و خگستر رشد کرده است. دیگر نمادها هم عموما با کمتر از دو درصد نوسان نسبت به قیمت روز قبل در حال معامله هستند. بازار سبز انبوه‌سازی‌ها دو تکه شده است. چند نماد از جمله ثنام، ثباغ و ثالوند با صف خرید در مدار صعودی حرکت می‌کنند و چند نماد دیگر از جمله وآذر، ثاصفها، ثنوسا، ثپردیس و آ س پ با صف فروش روبرو شده‌اند. در گروه فلزات اساسی رنگ سبز بیشتری به چشم می‌آید که به خاطر صف تشکیل صف خرید در نماد‌های فولای، زنگان، فنوال و فرزین است. در غیاب فولاد، فملی با رنگ قرمز به تابلو آمده و حدود سه درصد نست به دیورز کاهش قیمت پیدا کرده است. محصولات غذایی هم نسبتا گروه سبزرنگی تشکیل داده‌اند. خودکفا، غبهار و غصینو از معدود نماد‌های نزولی در این گروه هستند و در طرف مقابل برای غنوش و غدام صف خرید تشکیل شده است. فرآورده‌های نفتی امروز هم سراسر قرمزرنگ هستند. شپنا، شتران، شبندر و شبریز هر کدام با صف فروش پنج درصد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. محصولات شیمیایی هم امروز با رنگ قرمز به تابلو بورس آمده‌اند و شاهد کاهش قیمت سهام آن‌ها هستیم. درست همین اتفاق برای نماد‌های بانکی افتاده و صف فروش برای لیدرهایشان یعنی وتجارت، وبصادر و وبملت در حال تشکیل است. زراعت، بیمه‌ها، دارویی‌ها، ماشین آلات و کانی غیر فلزی از معدود گروه‌های نسبتا سبزرنگ بازار امروز هستند.  

عرضه اولیه کزغال؛ آغاز دوره ثبت سفارش دوره ثبت سفارش برای خرید عرضه اولیه کزغال طبق پیام ناظر از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز شده و تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد. قرار است ۲۰۰ میلیون سهام شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در نماد کزغال به عموم عرضه شود. هر کس می‌توان تا سقف ۶۰ سهم با قیمت حداکثر دو هزار و ۵۰ تومان برای خرید کزغال سفارش ثبت کند. این یعنی عرضه اولیه فردا حدود ۱۲۳ هزار تومان نقدینگی لازم دارد. در صورت مشارکت چهار میلیون نفر در این عرضه اولیه، احتمالا به هر نفر حدود ۵۰ سهم کزغال به ارزش حدود ۱۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

این گزارش به روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار ارزش سهام عدالت بیت کوین شاخص بورس امروز راهنمای خرید سهام بورس عرضه اولیه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز