Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:11:45 GMT

سیاست دوگانه بایدن در قبال مهاجران

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۸۱۸

سیاست دوگانه بایدن در قبال مهاجران

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا فرمان‌ های اجرایی برای تسهیل اعطای شهروندی به 9 میلیون مهاجر واجد شرایط تابعیت آمریکا را صادر کرد.

او همچنین فرمان ‌های اجرایی را برای گرد آوردن جمع خانواده‌ ها در دو طرف مرز با مکزیک امضا کرد. بر این اساس، کارگروهی تشکیل می شود که وظیفه پیوند خانواده‌ های مهاجرانی را بر عهده دارد که به دلیل سیاست توقف ورود مهاجران در مرزها که از سوی دولت ترامپ در سال 2018 اجرا شد، از هم جدا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این فرمان اجرایی، تغییر سیاست‌ های چهار سال گذشته در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک است.

به گفته مسئولان آمریکایی، وظیفه این کارگروه، شناسایی خانواده ‌ها و پیشنهاد اتحاد مجدد خانواده مهاجران «با توجه به خواسته‌ ها و شرایط آنها» خواهد بود، بدون اینکه روشن سازند آیا این امر شامل بازگشت خانواده‌ ها یا فرزندان اخراج شده به خاک آمریکا می گردد یا خیر.

این فرمان در مورد جدا کردن خانواده‌ ها، امنیت مرزی، و مهاجرت قانونی است. با امضای این فرمان، شمار فرمان ‌های اجرایی صادر شده توسط بایدن در حوزه مهاجرت در دو هفته اول حضور او در کاخ سفید، به 9 فرمان می‌ رسد.

طبق این فرمان، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی که ساعتی پیش به تایید سنا رسید، هیاتی را در حوزه جدا کردن خانواده‌ ها و با هدف بازگرداندن کودکان جداشده به خانواده ‌هایشان رهبری می‌ کند.

بایدن پس از امضای فرمان های مهاجرتی گفت: «من قانون جدیدی وضع نمی کنم، اما سیاست بد را حذف می کنم. آخرین رئیس جمهور دستورات اجرایی را صادر کرد که من فکر می کردم ضد امنیت ما است، و برای کسانی که به عنوان یک کشور خاص هستیم، به ویژه در زمینه مهاجرت منفی است.»

 

 

بایدن گفت: «ما قصد داریم شرم اخلاقی و ملی دولت قبلی را که به معنای واقعی کلمه، نه به صورت مجازی، کودکان را از آغوش خانواده، مادران و پدرانشان در مرز ربوده، متوقف کنیم.»

به طور دقیق مشخص نیست چند کودک از خانواده خود جدا شده‌ اند؛ ولی طبق مدارک ثبت شده در دادگاه، در چهار سال گذشته حدود 5500 کودک از خانواده خود جدا شده ‌اند.

فرمان اجرایی بایدن همچنین شامل فرمان عفو برای شماری از مهاجران غیرقانونی می‌ شود تا بتوانند تا زمان اصلاح قوانین مهاجرتی، به شکل قانونی حضور داشته باشند.

بایدن در نخستین ساعات حضور خود در کاخ سفید پس از تحلیف خود، با امضای 15 اقدام اجرایی برای مقابله با کرونا، تغییرات اقلیمی، نابرابری نژادی و لغو برخی از سیاست ‌های تعیین شده توسط ترامپ، دوران ریاست جمهوری خود را آغاز کرد بایدن ممنوعیت سفر را که ترامپ برای برخی از کشورهای با اکثریت مسلمان وضع کرد، لغو و خواستار ارتقاء «اقدام معوق برای کسانی شد که در دوران کودکی وارد آمریکا» شده اند که همان برنامه به اصطلاح «رویای مهاجرت» برای کسانی است که در دوران کودکی واردآمریکا می ‌شوند. این اعلامیه به وضعیت فوق العاده ملی پایان بخشید که مبنای اختصاص بودجه فدرال برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک بود.

این در حالی است که بنا بر گزارش ها، به رغم وعده ‌های داده شده در زمان انتخابات، از زمان شروع به کار دولت بایدن، صدها مهاجر از خاک آمریکا اخراج شده ‌اند.

در روزهای اخیر اداره مهاجرت و امور گمرکی آمریکا مهاجران را حداقل به سه کشور اخراج کرده است: 15 نفربه جامائیکا و 269 نفر به گواتمالا و هندوراس.

مشخص نیست که چه تعداد از این افراد تهدیدهای امنیت ملی یا امنیت عمومی محسوب می شوند یا اخیراً از مرز به طور غیرقانونی عبور کرده اند.

در شهر مرزی«ال پاسو» تگزاس، مقامات مهاجرت روز جمعه «رُزا» زنی را که شاهد کشتار سال 2019 در والمارت بود که 23 کشته برجای گذاشت، اخراج کردند. به گفته وکلای وی، وی موافقت کرده بود که به عنوان شاهد شهادت دهد و با دفتر دادستان منطقه دیدار کرده بود.

دفتر دادستان منطقه ال پاسو در بیانیه ای مدعی شد که رزا «قربانی پرونده تیراندازی والمارت نیست»، اما مشخص نکرد پس علت اخراج او چه بوده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مهاجرت به آمریکا بایدن فرمان مهاجرتی بایدن جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین