Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-04@05:22:35 GMT

کاهش پنجاه درصدی خدمات ابری گوگل در سال 2020

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۲۹۷۷

کاهش پنجاه درصدی خدمات ابری گوگل در سال 2020

ایتنا - بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت آلفابت که گوگل از زیرمجموعه‌های آن است، میزان فروش خدمات کلود گوگل در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

درآمد گوگل از محل ارائه خدمات کلود در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۵۰ درصدی از ۱۳ میلیارد دلار به ۵.۶ میلیارد دلار رسیده و خسارت قابل توجهی برای گوگل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، گوگل امیدوار است این روند در سال ۲۰۲۱ تغییر کند. زیرا استقبال از خدمات کلود این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ مناسب بوده و فروشی ۳.۸ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. این رقم نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ حدود ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

گوگل در زمینه ارائه خدمات کلود از رقبایی مانند مایکروسافت و آمازون عقب‌تر است. البته مشخص نیست گوگل می‌تواند بر عقب ماندگی فعلی خود غلبه کند یا کماکان آمازون و مایکروسافت شرایط بهتری در مقایسه با این شرکت خواهند داشت. گوگل امیدوار است با افزایش مداوم درآمد خود از محل ارائه خدمات کلود بتواند فاصله با آمازون و مایکروسافت را کمتر کند.

به نظر می‌رسد گوگل برای بهبود شرایط خود در حوزه کلود کار سختی پیش رو دارد. آمازون با ده سال فعالیت مداوم توانست خدمات کلود خود را سودآور کند و در حال حاضر سالانه از این طریق ۴۵ میلیارد دلار درآمد دارد. در مقابل گوگل تسلط قابل توجهی بر بازار تبلیغات دیجیتال دارد و تنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ از این طریق ۵۲.۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده و کل درآمد آن از این محل در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۷۰ میلیارد دلار بوده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل فناوری ابری میلیارد دلار خدمات کلود سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمد حاصل از کدهای ساختمانی در سال گذشته ۱۲۴ درصد محقق شده است.

محمد وحید نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه نقشه راه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مشخص بوده است، اظهار کرد: به همت مجموعه مدیریت شهری درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ به صورت ۱۰۸ درصدی محقق شده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری مرکز در تحقق درآمد سال ۱۴۰۲، افزود: عملکرد شهرداری مرکز در حوزه نقدی ۱۰۱ درصد و در حوزه غیرنقدی ۱۲۱ درصد بود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در زمینه عوارض نوسازی تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی و مشارکت با شهروندان شاهد تحقق ۷۸ درصدی در این حوزه بوده‌ایم که با توجه به سوابق گذشته قابل توجه است.

وحیدنیا با اشاره به سهم عوارض ساخت‌وساز از درآمدهای شهرداری، ادامه داد: درآمد حاصل از کدهای ساختمانی در سال گذشته ۱۲۴ درصد محقق شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تفکیک تحقق درآمد تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ۱۴۰ درصد، در بحث اوراق مشارکت ۱۰۰ درصد، در مالیات و ارزش افزوده ۱۸۰ درصد و در حوزه وام دریافتی مجموعه مدیریت شهری شاهد ۱۱۷ درصد تحقق درآمد بوده است.

وحیدنیا با اشاره به سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: طی سال‌های اخیر اداره کل مالیاتی استان قم پیگیری‌هایی را برای پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در استان انجام داد که سهم خوبی بر ارتقای درآمدهای شهرداری از این طریق داشت.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده برای مردم قم امکانات و تسهیلات رفاهی همچون پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح یا بوستان‌های شهری ایجاد شود و این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم بدانند این بخش از مالیات کجا مصرف می‌شود.

کد خبر 749948

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد