Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، همزمان ‌با ایام‌الله دهه فجر، عملیات اجرایی قطعه دوم خط انتقال آب شیرین از سد کوچری به ساوه به طول بیست کیلومتر با حضور استاندار و جمعی از مسئولین آغاز شد.

سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی صبح امروز و در آیین آغاز عملیات قطعه دوم این طرح با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا گفت: برای تکمیل این طرح و بهره‌مندی مردم ساوه‌ از آب باکیفیت و شیرین بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و موانع متعددی نیز مرتفع شده است

وی با اشاره به آغاز عملیات ۲۰ کیلومتری خط انتقال از سد کوچری افزود: اگر طبق برنامه این عملیات پیش رود تا تابستان سال آینده‌ این ۲۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه مجوز ۹۶ کیلومتر باقیمانده با حمایت‌های دولت و قرار گرفتن در ماده ۵۶ اخذ شده گفت: پیش‌بینی می‌شود اجرای فاز سوم این طرح با بهره‌مندی از ظرفیت پیمانکاران در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.

وی همچنین تأمین آب سالم و بهداشتی مردم ساوه را یکی از اقدامات ماندگار دولت دانست و ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده این طرح به اتمام برسد و آب سالم به منزل مردم ساوه برسد.

آقازاده با اشاره به در دست اجرا بودن چند پروژه آب‌رسانی در اراک و تفرش، بر بهره‌مندی مردم از نعمت آب آشامیدنی سالم تأکید کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نیز سهم شهرستان ساوه از خط انتقال آب شد کوچری را ۴۴۰ لیتر بر ثانیه دانست و گفت: با تکمیل این پروژه ۲۴ روستا با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره خواهند برد.

عزت‌الله آمره ای جمعیت تخت پوشش این پروژه را ۴۰۰ هزار نفر پیش‌بینی کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۳ کیلومتر از این طرح با وجود تنگناهای مالی و مشکلات پیمانکاری اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: فاز سوم این پروژه به طول ۹۶ کیلومتر در مرحله فراخوان است و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۰ با انتخاب پیمانکار به بخش خصوصی واگذار و فرایند عملیاتی آن آغاز شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب ساوه سد خط انتقال خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و پیگیری برای تکمیل همه طرح‌های ادامه دارد و این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است.

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، نشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام این نشست اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره ‌که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است‌ و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز