Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:04:16 GMT

تدوین مرحله نخست سند ارتقای زنان جزیره کیش

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۳۳۰۴

تدوین مرحله نخست سند ارتقای زنان جزیره کیش

 به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، غلامحسین مظفری در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه (س)  با بیان این مطلب، از سند ارتقای زنان به عنوان یک امر ضروری یاد کرد و افزود: فاز یک این سند با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر کشور تنظیم و تدوین شده و امیدواریم فاز دو و عملیات اجرایی آن در جزیره کیش اجرایی شود.

وی این سند ارتقای زنان را باعث تشکیل پارلمان زنان درجزیره کیش دانست و اظهار داشت: پارلمان زنان با بیش از ۵۰ عضو از همه اقشار مختلف و با گزینش دقیق شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما امیدوار هستیم بتوانیم این پارلمان را در قالب یک تشکل مردم نهاد و کارآمد و موثر برای جزیره کیش داشته باشیم. همچنین مشتاق هستیم از کمیسیون های تخصصی این پارلمان،نظرات و پیشنهادات آنها در سیاست های اجرایی منطقه ازاد استفاده و آنها را به صورت تخصصی داشته باشیم.

مظفری در ادامه این مراسم افزود: یک فضای مناسب برای فعالیت و اشتغال زنان برای استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و کارهای خلاقانه زنان با هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی نیز در جزیره تدارک دیده شده است. ایجاد چنین فضایی نقش موثری در رشد صنایع و هنرهای دستی جزیره کیش دارد و آن را به یک کانون ارزشمند تبدیل خواهد کرد.

شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن کیش نیز در این نشست با تبریک عید فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و اشاره به جایگاه این بانوی بزرگ نزد پیامبر گرامی اسلام و محبت قلبی رسول نور و مهربانی به دختر گرانقدرشان که الگوی زنان عالم است گفت : دختر مکرم پیامبر نیز محبتی بی بدیل به پدر داشت .

وی با اشاره به مرارت های پیامبر(ص) برای ترویج یگانه پرستی در عصر جاهلیت در خصوص منزلت زن در آموزه های دین مبین اسلام گفت : حضور زنان در زندگی ما موهبت بزرگ خداوند است و پروردگار در آیات شریفه قران کریم این موضوع را بارها عنوان و برآن تاکید کرده است.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به اینکه پیش از ظهور اسلام دختران جایگاهی در میان قبایل اعراب نداشتند گفت : در سایه تعالیم اسلامی و به برکت سیره رسول خدا نگاه مسلمانان به حضور زن در جامعه تغییر یافته و امروز در جامعه اسلامی این باور قوت گرفته که شایستگی ها و توانمندی های زنان زمینه ساز موفقیت مردان است.

وی با تجلیل از فداکاری مادران شهدا اظهار داشت : آسایش و امنیت امروز ما مرهون ازخودگذشتگی مادرانی است که فرزندانی با ایمان پروردند تا ایثارگرانه در راه حفظ دین اسلام جان خود را نثار کنند.

درادامه این مراسم گروه نوازندگی "دینگو" متشکل از زنان هنرمند عرصه موسیقی استان هرمزگان،به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین از مادران شهید خان بابایی و زنان موفق جزیره از جمله معلمان باسابقه آموزش و پرورش و همچنین مادران موفق در عرصه علم که فرزندان آنها رتبه های برتر دانشگاهی را از آن خود کرده اند، با اهدا جوایزی قدردانی شد.

برچسب‌ها کیش سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش کیش سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مسابقات بین المللی تور جهانی تنیس ساحلی به میزبانی جزیره کیش از (۶ لغایت ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هفته اول و از تاریخ (۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هفته دوم در دو بخش مردان و زنان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان