Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:09:26 GMT

سیاست جدید شورای زکات کشور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۳۴۹۵

سیاست جدید شورای زکات کشور اعلام شد

گروه استان‌ها ــ مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: سیاست جدید ما در اولویت قرار دادن کمک به فقرا و تنگ‌دستان جامعه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام محمد طاها مِهری صبح امروز در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان که در سالن آمفی تئاتر اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه 11 وزارتخانه و نهاد عضو شورای زکات کشور هستند، اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان دبیر، مسئول جمع‌آوری زکات در استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زکات یک تکلیف واجب الهی برای اداره جامعه اسلامی است، گفت: اگر زکات بر مبنای اسلام پرداخت شود نباید یک فقیر در جامعه وجود داشته باشد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور تصریح کرد: این اطلاع را باید در اختیار مردم بگذاریم که زکات‌های دریافت شده در کجا هزینه شده است.

امام جمعه سنندج: پرداخت زکات شکوفایی اقتصادی را درپی دارد86درصد زکات استان کردستان با هدف تأمین معیشت فقرا هزینه شد

وی با اشاره به اینکه بیش از 86درصد از زکات استان خرج فقرا شده است، افزود: سیاست جدید ما در اولویت قرار دادن کمک به فقرا و تنگ‌دستان جامعه است.

مِهری با ابراز اینکه اگر بتوانیم با زکات جمع‌آوری شده، جوانی را به خانه بخت راهی و جهیزیه آنها را تأمین کنیم، بهترین استفاده را از زکات‌های دریافتی کرده‌ایم، عنوان کرد: خیلی به دنبال آمار و ارقام نیستیم چراکه هدف شورای زکات کشور بیشتر فرهنگ‌سازی زکات در سطح جامعه است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ زکات را به یک فرهنگ عمومی در جامعه اسلامی تبدیل کنیم، اظهار کرد: یک نماینده از اهل سنت را در شورای زکات کشور تعیین کرده‌ایم تا دستورات شرعی اهل تسنن نیز در شورای زکات کشور، در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/487/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای زکات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان