Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه با اکران دو فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار، «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری و همچنین حواشی خاص خود همراه بود. 

خبرگزاری میزان - سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه با اکران دو فیلم «ابلق» ساخته نرگس آبیار، «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری و همچنین حواشی خاص خود همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از جمله اتفاقاتی که همچنان می‌توان از آن به عنوان ضعف جشنواره امسال نام برد، نبود اینترنت مناسب و یا اطلاع رسانی در قبال وجود این اینترنت برای خبرنگاران است، از سویی محل استقرار خبرنگاران همچنان به جز دو ردیف میز و تعداد اندکی صندلی چیزی نیست.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره فیلم فجر اینجا کلیک کنید شیوه بلیت‌فروشی سینما‌های مردمی در جشنواره فیلم فجر ۳۹ اعلام شد برای دریافت برنامه کلیه سینماهای مردمی اینجا کلیک کنید

***پایان حواشی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی

از جمله نکات مثبت روز سوم جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه می توان به رعایت بهتر و بیشتر پروتکلهای بهداشتی از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر از سویی و خبرنگاران و اهالی رسانه از سوی دیگر اشاره کرد، امروز تک تک حاضران به طور کامل مورد تست تب قرار گرفته و بعد از آن امکان ورود به سالن را پیدا می کردند. 

***پربازیگرترین فوتوکال جشنواره فیلم فجر تا روز سوم

با توجه به اکران فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار پیش بینی می‌شد که شلوغ ترین آغاز در میان سه روز نخست جشنواره فیلم فجر از آن اکران این فیلم باشد و همین طور هم شد، برای نخستین بار تمامی صندلی‌های سالن سینما و همچنین بالکن پر شده بود و تعداد بالایی از اهالی خبر به تماشای فیلم آبیار نشستند. 

اکران فیلم سینمایی «ابلق» برای عکاسان سوژه های فراوانی به همراه داشت، حضور «الناز شاکردوست»، «بهرام رادان»، مهران احمدی، هوتن شکیبا و دیگر بازیگران مطرح فیلم باعث شد تا مراسم فوتوکال جذابی پشت سر گذاشته شود. 

***ترک سالن نمایش توسط آبیار در اعتراض به صدای سینما

اتفاق به شدت عجیب اما ترک سالن نمایش در میانه های فیلم توسط نرگس آبیار بود، وی بعد از گذشته یک ساعت از زمان فیلم سالن را ترک کرده و لابی مرکز همایش‌های برج میلاد به انتظار نشست، البته مشخص شد که صدای بد سالن باعث رنجش این کارگردان شده است. 

در هنگام برگزاری نشست خبری نیز به غیر آبیار بسیاری از عوامل فیلم نسبت به صدای بد پخش فیلم سالن مرکز همایشها که بیشتر برای کنسرت در نظر گرفته شده تا فیلم اعتراض کردند و آبیار هم آرزو کرد که اگر دبیر فعلی سال آینده هم به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شد فکری به حال صدای این سالن نماید.

***جدیدترین ساخته نرگس آبیار مورد پسند منتقدان واقع نشد

اما ماجرای ابلق به همین جا ختم نشد، فیلم به هیچ عنوان مورد استقبال خبرنگاران قرار نگرفت، نقدهای فراوانی به فیلم وارد شد و علنا آبیار روز خوبی را در کاخ رسانه پشت سر نگذاشت، اکثر منتقدین ابلق را یکی از ضعیف ترین آثار در کارنامه «نرگس آبیار» اعلام کردند. 

پس از اکران فیلم سینمایی «ابلق» وزنه کاملا برای فیلم «تک تیرانداز» برگشت، به ناگهان استقبال پرتعداد از فیلم قبلی به استقبال اندک از فیلم دوم انجامید و این در حالی بود که در میانه اکران هم بسیاری از مخاطبان سالن را ترک کردند. این فیلم نتوانست مورد رضایت اهالی رسانه قرار گیرد، با وجود اینکه سازندگان اثر قویا از آن دفاع می کردند. 

***اکران سوت و کور «تک تیرانداز» در سانس دوم

برخلاف فیلم سینمایی «ابلق» که با حضور ستارگان سینما همراه بود، فیلم تک تیرانداز تنها شاهد حضور «کامبیز دیرباز» و «امیررضا دلاوری» در مراسم فوتوکال روبرو بود، این دو بازیگر در کنار سایر عوامل و کارگردان در این مراسم شرکت کردند.

با توجه به رعایت پروتکلهای بهداشتی امسال کاخ رسانه بیشتر به دو اتفاق اکران و نشست خبری ختم می شود و برخلاف سالهای پیش امکانی برای رویایی و گفت و گوی خبرنگاران واهالی رسانه پیش نمی آید، همین امر باعث شده تا مکان لابی برج میلاد محلی برای مصاحبه خبرنگاران با خودشان باشد، اتفاقی عجیب و در نوع خود جذاب که طی سالهای قبل کمتر شاهد آن بودیم. 

حال چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر فرارسیده و نوبت به اکران دو فیلم متفاوت رسیده است، فیلم سینمایی «زالاوا» در ژانر ترس و فیلم سینمایی «مصحلت» در ژانر جاسوسی امنیتی که می تواند روز متفاوتی را برای اهالی رسانه رقم بزند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فیلم فجر اخبار سینما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا جشنواره فیلم فجر اخبار سینما ساخته نرگس آبیار جشنواره فیلم فجر اکران دو فیلم فیلم سینمایی اهالی رسانه تک تیرانداز برج میلاد کاخ رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند

اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی(گل آقا) در شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اختتامیه هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل آقا) سه شنبه یازدهم_ اردیبهشت‌ماه با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، جمعی از مسئولان، طنزپردازان و هنردوستان و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری حضرت سیدالشهدا (ع) شهر فومن برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره با گرامیداشت یاد مرحوم کیومرث صابری (گل آقا) اظهار کرد: جشنواره طنزپهلو خلاء‌های معرفی استاد صابری فومنی را تا حدود پر کرد و این روند باید تداوم داشته باشد.

وی افزود: طنز گل آقا در سه دهه گذشته نقش جهت دهی را ایفا کرد و محتوای علمی و کارشناسی در قالب طنز در گل آقا مشهود بود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به طنز اقبال گسترده و عمیق نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: در حوزه طنز با چالش‌ها و کم و کاستی‌های فراوانی مواجه‌ایم که این مهم باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با تاکید بر تقویت محتوای آموزشی طنز و طنزپردازی تصریح کرد: حوزه طنز و طنزپردازی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند آموزش‌های علمی و فنی بوده و این احساس نیاز مشهود است.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با بیان اینکه ۱۱۲۹ اثر به جشنواره طنزپهلو ارسال شد، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره به لحاظ کمیت شاهد افزایش دو برابری ارسال آثار هستیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه احیای رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای یکی از سیاست‌های‌های وزارت ارشاد در کشور است، افزود: باید در رویدادهای فرهنگی و رسانه‌ای به معرفی مفاخر کشور در حوزه‌های مختلف کمک کنیم و یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد توجه به همین امر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مرحوم صابری گفت: شعر طنز دارای اهمیت بسیار زیاد در جامعه است و مقام معظم رهبری مرحوم صابری را سردمدار طنز فاخر معرفی کردند که باید به آن توجه شود.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با تاکید بر لزوم توجه به شعر طنز در حل مشکلات کشور و بیان نقد منصفانه در جامعه افزود: شنیدن طنز گل آقایی برای افراد همراه با خاطرات بسیار خوب بوده است و حتی در دهه ۷۰ در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز طنزهای مرحوم صابری تاثیر گذار بود.

لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این آیین با اشاره به ماندگاری آثار مرحوم استاد کیومرث صابری فومنی تصریح کرد: شهرستان فومن زادگاه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره)، دارای مفاخر علمی، فرهنگی و ادبیات و نام آوران در حوزه‌های مختلف است و گل آقا یکی از این هنرمندان و فرهیختگان نامدار استان و ایران اسلامی محسوب می شود.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت طنز فاخر و تمجید ویژه معظم له از استاد کیومرث صابری فومنی افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، مرحوم گل آقا به معنای واقعی کلمه، انسانی متعهد بود که قدر انقلاب را به خوبی می دانست.

استاندار گیلان، زنده یاد استاد صابری فومنی را منتقدی معتقد و منصف دانست و خاطرنشان کرد: گل آقا همواره با جان و دل بر پایبندی به اسلام و ایران اسلامی و تلاش برای اعتلای آنان تأکید داشت.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقد منصفانه در قالب شعر و طنز تصریح کرد: نقد درست باعث اصلاح امور می‌شود و گل آقا با زبان طنز، تلخی انتقاد را به کام مسئولین شیرین می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقدمنصفانه آمیخته با زبان طنز قطع یقین در پیشبرد برنامه ها، اهداف و عملکرد مدیران تاثیر مثبت دارد، افزود: طنزنویسان و دیگر هنرمندان متعهد در ایجاد تحول و شکوفایی کشور نقش آفرینند و زنده یاد استاد صابری فومنی با چنین روحیات و خلق آثار ارزشمند فراوان در قالب طنز، قدر انقلاب را به خوبی می دانست و ماندگار شد.

استاندار گیلان، تجهیز به سواد رسانه را یکی از راه‌های اشاعه نقد منصفانه از سوی صاحبان قلم و پذیرش اصلاح از سوی مسئولان دانست و گفت: باید به سواد رسانه در گیلان بیش از گذشته توجه شود زیرا این رسانه ها هستند که می‌توانند زبان حال مردم باشند و به حل مشکلات کمک کنند.

عباسی تصریح کرد: کسانی که سالیان عمری در روزنامه نگاری و طنز نویسی و حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند، نقد منصفانه و سواد رسانه را به نسل جدید آموزش دهند.

وی با بیان اینکه از نقد منصفانه استقبال می‌کند، تاکید کرد: مسئولان باید از نقد منصفانه برای رفع مشکلات مردم بهره‌مند شوند.

کد خبر 749557

دیگر خبرها

  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان