Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امیدوار است طرح ترویج کشتی و ورزش‌های پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصویب شود گفت: تصویب این طرح سبب گرایش بیشتر جوانان به این ورزش می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهر امروز در دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی با تبریک دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: مردانگی و فتوت ویژگی‌هایی است که در بین کشتی‌گیران ما موج می‌زند و اهالی کشتی ایران از گذشته تاکنون به مروت معروف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز علاقه نسبت به ورزش کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای از جایگاه بین‌المللی کشتی ایران سخن گفت و افزود: کشتی نه تنها یک ورزش محبوب ملی بلکه یک ورزش راهبردی است چرا که هم خاستگاه ایرانی دارد و هم بارها نام ایران و پرچم ایران را در مجامع بین‌المللی به اهتزاز درآورده است. 

امام جمعه شیراز بیان کرد: ویژگی ورزش کشتی و عجین بودن این ورزش با مروت و مردانگی سبب شده نه تنها سلامت بدن بلکه سلامت روح نیز به دنبال داشته باشد و آدمی را با مروت و مرد تربیت کند.

ورزش کشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی ‌می‌شودعبور همه کشتی‌گیران از فیلتر انتخابی؛ قهرمان جهان و المپیک هم باید کشتی بگیردمهربان: همه کشتی‌گیران از مسیر انتخابی راهی المپیک می‌شوند/ جام پلیکونه برای احسان‌پور و کریمی میدان خوبی است

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دیگر ورزش‌ها ممکن است تنها جسمانی باشد و نقشی در تربیت روح نداشته باشد، عنوان کرد: سلامت بدن خوب و مهم است اما سلامت نفس و روح اهمیت بیشتری دارد و این نقش در ورزش کشتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید این ویژگی ورزش کشتی حفظ شود، تصریح کرد: باید به کشتی اهمیت داد و تلاش کرد که جوانان امروز بیشتر به سمت آن گرایش پیدا کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امیدوار است طرح ترویج کشتی و ورزش‌های پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی فارس تصویب شود، عنوان کرد: تصویب این طرح سبب گرایش بیشتر جوانان به این ورزش می‌شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سابقه این ورزش در استان فارس ابراز امیدواری کرد که فضای اوج‌گیری مجدد این ورزش در استان فارس فراهم شود.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود. او متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ‌التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده است.

بنابراعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند