Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام در بیانیه‌ای کرد: نیروهای سازمان الحشد الشعبی عملیات گسترده امنیتی را در مناطق «نفت خانه» در بخش «خانقین» در شرق استان دیاله آغاز کردند.

در این بیانیه آمده است: در این عملیات نیروهای تیپ‌های (۱، ۴، ۲۰ ،۲۳، ۲۴، ۱۱۰، ۲۸) الحشد الشعبی و یگان واکنش سریع منطقه و همه واحدهای فرماندهی عراق شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تصریح کرد: هدف از این عملیات تعقیب عناصر جنایتکار گروه تروریستی «داعش» و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه است.

پنج نیروی سازمان الحشد الشعبی عراق از جمله سه معاون تیپ یکم این سازمان دیروز در جریان حمله عناصر گروه تروریستی داعش در ناحیه نفت خانه در استان دیاله به شهادت رسیدند.

پنجشنبه دو هفته پیش بود نیز شهر بغداد پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان «الطیران» در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

متعاقب آن نیز ناحیه «العیث» در منطقه «حمرین» در استان صلاح الدین عراق شاهد حمله تروریست‌ها به نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق بود که باعث شهادت ۱۱ نیروی این سازمان از جمله «حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر از این نیروها شد.

درپی آن نیز تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل بیشتر شد و نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش دیاله الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش دیاله تروریسم گروه تروریستی داعش دیاله الحشد الشعبی اخبار کنکور گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا

حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به بندر حیفای اشغالی، عملیات ضد آمریکایی و ضد انگلیسی ارتش یمن در دریای سرخ و تأیید این عملیات از سوی «سنتکام» آمریکا و بمباران مناطق مختلف غزه با بیش از ۱۰ شهید از مهمترین تحولات بامداد روز ۲۰۴ طوفان الاقصی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مقاومت در عراق و یمن بامداد امروز شنبه از حملاتت تلافی‌جویانه خود علیه رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم یعنی آمریکا و انگلیس خبر دادند و بر تداوم این حملات در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه تأکید کردند.

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست‌وچهارمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

***********************************************************************

الجزیره: پلیس آمریکا علیه دانشجویان متوسل به زور شد

????شبکه الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای امنیتی و پلیس در ایالت کلرادو آمریکا برای متفرق کردن دانشجویان معترض به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، به زور و خشونت متوسل شده‌اند.

حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی

 ????مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با پهپاد یک هدف حیاتی و مهم را در بندر اشغالی حیفا هدف قرار داده است.

بیانیه مقاومت اسلامی عراق در مورد حمله پهپادی به بندر حیفای اشغالی

???? مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ خود بر تداوم حملات خود به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرده است.

فرانسه مدعی پیشرفت در مذاکرات برای کاهش در شمال فلسطین اشغالی شد

???? وزارت امور خارجه فرانسه مدعی شد که در ارتباط با پیشنهاد این کشور برای کاهش تنش بین حزب الله و رژیم اسرائیل پیشرفتی حاصل شده است.

حزب الله لبنان از شهادت رزمنده خود در راه قدس خبر داد

????جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگانش به نام «فرج الله علی حمود» در راه قدس و در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

چفیه و پرچم فلسطین بر دوش بنیانگذار آمریکا

????دانشجویان آمریکایی که از چند روز پیش دست به تحصن و اعتراض در دانشگاه‌‌ها زده و جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت واشنگتن از تل‌اویو را محکوم کردند، در دانشگاه‌ جرج واشنگتن، چفیه و پرچم فلسطین را به دوش مجسمه این شخص که یکی از بنیانگذاران آمریکا است،انداختند.

ارتش یمن سرنگونی پهپاد آمریکا را تأیید کرد

 

????سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور با موشک، پهپاد ام. کیو 9 آمریکا را رهگیری و سرنگون کرده‌اند.

ارتش یمن همچنین از هدف قرار گرفتن نفتکش انگلیس خبر داد

????سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیما به هدف اصابت کرده است.

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

تأیید حمله تلافی‌جویانه یمن

???? ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تایید کرد که نیروهای یمن به دو کشتی در آب‌های دریای سرخ سه موشک بالستیک شلیک کرده‌اند.

8 شهید و ده‌ها زخمی در بمباران مرکز غزه

????خبرگزاری فلسطین گزارش داد در بمباران اردوگاه نصیرات نوار غزه، هشت تن شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی مغربی‌ها

 ????مردم مغرب در حمایت از مقاومت اهالی غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان تظاهرات کردند.

عضو حماس: پاسخ رسمی رژیم اسرائیل را دریافت کردیم

????خلیل الحیه، نائب رئیس حماس در غزه گفت که این جنبش امروز پاسخ رسمی رژیم اسرائیل به موضع حماس را که سیزدهم آوریل به میانجی‌ها اعلام شده بود، دریافت کرده است و این جنبش این پاسخ و پیشنهاد را بررسی و به محض پایان آن به واسطه‌های قطری و مصری اعلام خواهد کرد.

روز 203 طوفان‌الاقصی| حمله راکتی به «سدیروت»

این خبر در حال بروزرسانی است...

 

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • داعش در افغانستان از بین رفته است