Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید یگانه در نشست اضطراری ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا در لارستان گفت: اهالی روستای کرمستج بخش مرکزی لارستان با وجود همه هشدارها، توصیه‌ها و اعلام خطر جدی مبنی بر شیوع موج چهارم کرونا، بی توجه به دستورات و توصیه‌های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا، با شرکت در دورهمی و پخت آش نذر، ۳۲ نفرشان از جمله ۱۵ دانش آموز به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هم اینک شمار روستاهای در معرض خطر شیوع و موج چهارم کرونا در منطقه لارستان به پنج مورد رسیده و به همین سبب محدودیت‌های سختگیرانه و شدید تردد در این روستاها که شامل کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال‌آباد از بخش‌های جویم و بنارویه و همچنین کرمستج بخش مرکزی لارستان است به مدت ۲ هفته اعمال خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: یکی از تفاوت‌های آمار مبتلایان در روستای کرمستج با سایر نقاط لارستان در تعداد و افزایش درگیری دانش‌آموزان است و اینکه ۱۵ دانش‌آموز ظرف ۴۸ ساعت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

یگانه بیان کرد: ابتلای این تعداد دانش‌آموز به کرونا به سبب حضور در کلاس درس و مدرسه نبوده بلکه بیشتر ناشی از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در حین بازی و هم بازی شدن با یکدیگر و همچنین حضو در دورهمی ها و تجمع‌های خانوادگی بوده است.

یگانه در این نشست اضطرای همچنین بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و منع تردد کامل به مدت ۲ هفته و اعمال محدودیت‌های شدید در روستای کرمستج تاکید کرد.

وی، با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی در ورودی این روستا ایست و بازرسی مستقر شده است، اظهار داشت: از روحانیون و معتمدین محل نیز درخواست شد، مساجد و برپایی نمازهای یومیه تا اطلاع بعدی در این روستا تعطیل شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیان کرد: امام جماعت و اهالی روستای کرمستج نیز در خصوص تشویق مردم به انجام تست‌های بیشتر نیز اعلام آمادگی کردند تا بتوان موج بیماری را در خود روستا کنترل و از سرایت آن به سایر مناطق جلوگیری کرد.

یگانه مهمترین عامل در شیوع موج چهارم کرونا را برخلاف سایر مناطق، جشن‌های ازدواج و ختم ندانست بلکه علت آن را توزیع آش نذری و برپایی دورهمی‌های خانوادگی و گروهی عنوان کرد.

کد خبر 5138030

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا لارستان دانشگاه های علوم پزشکی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بوشهر شهرستان کرج آمار کرونا شیراز شهرکرد عکس استانها افتتاح طرح عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد