Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:30:26 GMT

هر آنچه که درباره امنیت شبکه باید بدانید!

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۴۲۱۰

هر آنچه که درباره امنیت شبکه باید بدانید!

هرگاه بحث شبکه‌های کامپیوتری به میان می‌آید به طور قطع بعد از آن، در مورد امنیت شبکه نیز سوالاتی مطرح خواهد شد، اما قبل از این که بتوان به هر گونه سوالی در مورد امنیت شبکه و چگونگی ایجاد آن پاسخ داد بایستی با مفهوم آن آشنا باشید و به خوبی توانسته باشید آن را درک کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مفتاح رایانه افزار، این مجموعه که بیش از دو دهه است در زمینه فناوری اطلاعات و ایجاد امنیت شبکه‌های کامپیوتری برای سازمان‌های دولتی و خصوصی فعالیت دارد در ادامه این متن قصد دارد به بررسی امنیت شبکه و چگونگی ایجاد آن برای سازمان‌های مختلف بپردازد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت شبکه چیست؟

به راهکارها و اقداماتی که از به وجود آمدن هرگونه مشکل امنیتی در شبکه ممانعت می‌کند امنیت شبکه می‌گویند. این راهکارها می‌توانند هم به صورت نرم‌افزاری و هم به صورت سخت‌افزاری باشند، البته لازم است که بدانید اغلب روش‌هایی که برای امنیت شبکه توسط مفتاح رایانه افزار انجام می‎شود از طریق رول‌های مختلفی انجام می‌شود. رول‌ها شامل دستوراتی می‌شوند که در اغلب سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابلیت معرفی شدن را دارند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان‌ها در زمینه امنیت شبکه این است که اغلب کاربران و کارکنانی که در بستر شبکه آن‌ها فعالیت می‌کنند آشنایی لازم در خصوص مشکلات و روش‌های دسترسی به اطلاعات محرمانه را ندارند که این عدم آگاهی زمینه را برای ورود هکران به شبکه و دسترسی پیدا کردن به اطلاعات آن سازمان را فراهم می‌کند، از آنجا که فناوری اطلاعات و اینترنت به صورت لحظه‌ای در حال رشد و پیشرفت است به همان میزان نیز باید سرعت حفاظت از اطلاعات نیز افزایش پیدا کند، امروزه امکانات امنیتی فراوانی از قبیل مسیریاب، سوئیچ، فایروال و... در اختیار کاربران سازمان‌های مختلف قرار می‌دهند تا از طریق آنها بتوانند امنیت شبکه خود را تامین کنند.

آسان‌ترین راه برای برقراری امنیت شبکه "پیشگیری" است، که مفتاح رایانه افزار در ذیل، روش‌ها و اقدامات امنیتی برای شبکه‌های مختلف را به شما معرفی می‌کند.

امنیت شبکه منازل

. حتما از یک نرم‌افزار امنیت شبکه که در مورد آن تحقیق کرده و اطمینان لازم را کسب کرده اید استفاده کنید.

. یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس به‌روز و براساس نسخه سیستم عامل، را بر روی رایانه‌تان نصب کنید.

. اگر از اینترنت وای‌فای استفاده می‌کنید حتماً برای آن رمزهای قوی در نظر بگیرید.

 اگر به صورت مداوم از شبکه‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید بهتر است هر چند وقت یک بار نام شبکه SSID خود را تغییر دهید.

. برای آدرس‌هایMAC  خود از فیلترسازی استفاده کنید.

. برای تمامی دستگاه‌هایی که به شما وصل می‌شوند از یک IP استفاده کنید.

. از یک رمز قوی برای کلیه حساب‌هایی که بر روی بستر شبکه قرار دارد استفاده کنید.

امنیت شبکه برای کسب‌ و کارهای متوسط

. یک سیستم را برای مدیریت سرور و کلیه رایانه‌هایی که از فایروال‌های مناسبی برخوردارند، استفاده کنید.

. حتماً برای شبکه از نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس استفاده نمایید.

. حتماً برای سیستم خود رمز قوی در نظر بگیرید و هر چند وقت یکبار نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

. اگر به تازگی کاربری را در سازمان استخدام کرده‌اید حتماً او را در مورد امنیت فیزیکی و تمهیدات آموزشی آگاه کنید.

. برای این که قابلیت‌های مناسب در مورد کنترل شبکه را بدانید می‌توانید از یک مشاور و تحلیل‌گر شبکه در این زمینه کمک بگیرید.

. فراموش نکنید که برای اینکه بتوانید آخرین تمهیدات امنیتی را در شبکه خود به کار ببرید باید همیشه اطلاعات و دانش خود را به روز کنید.

امنیت شبکه برای کسب‌وکارهای بزرگ

. قبل از این که شبکه را اجرا کنید باید ابتدا تمهیدات امنیتی قوی را برای آن طراحی کنید؛ به عبارتی دیگر اولین گام در راه‌اندازی شبکه، تامین امنیت آن است.

. تنها به یک فایروال سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری متکی نباشید بلکه از هردوی آنها به صورت همزمان استفاده کنید.

. با توجه به اندازه شبکه و منابع اطلاعاتی که دارید از بسته‌های نرم‌افزاری امنیتی مناسب استفاده کنید.

. برای تعویض رمز، حتماً سامانه داینامیک را انتخاب کنید؛ همچنین سیستمی که برای این منظور در نظر دارید، باید کاملاً آپدیت و قوی باشد.

. اگر از شبکه‌های بی‌سیم استفاده می‌کنید، حتماً تدابیر امنیتی لازم را برای آن در نظر بگیرید.

. حتماً برای ایجاد امنیت در شبکه و همچنین به‌روز نمودنِ تمامی فرایندهای امنیتی، با یک کارشناس امنیت شبکه در این زمینه مشاوره داشته باشید.

. استفاده از دوربین‌های مداربسته در کنار تجهیزات دیتاسنتر توصیه می‌شود؛ البته توجه داشته باشید دسترسی به این دوربین‌ها باید محدود باشد.

امنیت شبکه در مراکز آموزشی

. استفاده از فایروال قوی و نرم‌افزار امنیتی با دسترسی محدود الزامی می‌باشد.

. در زمان نصبِ هرگونه نرم‌افزار بر روی بستر شبکه، در مورد سلامت آن و چگونگی آپدیت آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

. در صورتی که از تجهیزات بی‌سیم استفاده می‌کنید، لازم است حتماً فایروال مناسب با آن را تهیه کنید.

. منابع مهم اطلاعاتی مرکز خود را از دسترس عموم محدود کنید، همچنین استفاده از سیستم نظارت دائمی برای این مراکز امری ضروری می باشد.

امنیت شبکه برای شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی

. با توجه به ابعاد و ترافیکِ بستر شبکه‌ای که روی آن فعالیت دارید، باید نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای فایروال قوی‌ را در نظر بگیرید.

. از نرم‌افزارهای امنیتی آپدیت شده به صورت دائم برای شبکه استفاده کنید.

. برای رمزگذاری از سیستم داینامیک استفاده کنید و هر چند وقت یکبار رمزها را تغییر دهید.

. ارتباط کاربران به تمامی بخش‌های شبکه را محدود کنید و برای هر کاربر تنها به بخش‌هایی که با کار وی در ارتباط است امکان دسترسی وجود داشته باشد.

. برای سخت‌افزارها و منابع مهم شبکه یک دیتاسنتر با امنیت بالا در نظر بگیرید و اجازه دسترسی سایر کاربران را برای آن محدود کنید.

برای ارتباط با شرکت مفتاح رایانه افزار می‌توانید نام شرکت مفتاح رایانه را در گوگل جست‌وجو کنید یا با شماره‌ی ۴۲۹۲۲-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره‌های کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امنیت شبکه شبکه های کامپیوتری مفتاح رایانه افزار استفاده می کنید نظر بگیرید استفاده کنید امنیت شبکه نرم افزاری سازمان ها بستر شبکه نرم افزار برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی

دستگاه‌های امنیتی یمن در صنعاء جزئیات کشف شبکه جاسوسی را که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند، افشا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان 400 به ریاست عمار عفاش جاسوس تحت پیگرد دستگیر شده‌اند.

پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به‌زودی آغاز خواهد شد

ماموریت جاسوس‌ها، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مواضع متعلق به نیروهای مسلح یمن در ساحل غربی جمهوری یمن و دادن این اطلاعات به آمریکا و  اسرائیل به عنوان دشمنان یمن بوده است.

جاسوس‌های یگان 400 اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

افراد  دستگیر شده به شناسایی مواضع شلیک موشک و پهپاد و مواضع قایقهای نیروهای مسلح و انتقال اطلاعات مورد نظر به اربابان خود می‌کردند.

مزدوران یگان 400 با اطلاعاتی که به دشمنان آمریکایی و  انگلیسی دادند، باعث شهید و زخمی شدن شماری از مردم و وارد آمدن خسارتهای مادی شدند.

ماموریت ترور نیروهای مسلح و امنیتی و از کار انداختن تجهیزات و ادوات نیروهای مسلح یمن به این جاسوس‌ها واگذار شده بود.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • هر آنچه باید درباره ویژگی My Week در Google Photos بدانید
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • آذری‌جهرمی پاسخ مالک شریعتی را داد
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج