Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی پیرو بازدید از زندان‌های اوین و آذربایجان‌غربی، وضعیت زندانیان اقلیت‌های دینی را مطلوب دانست و گفت زندانی‌های مسیحی مورد احترام خاصی از سوی مسئولان قرار می‌گیرند که این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

خبرگزاری میزان - به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، شارلی انویه‌تکیه، با اشاره به بازدید اخیرش از زندان‌های اوین و آذربایجان‌غربی، گفت: هدف از این بازدید‌ها دیدار با زندانیان مسیحی و اقلیت‌های دینی بود که با سال جدید میلادی مصادف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بازدید‌ها پیرو بررسی شرایط زندانیان اقلیت‌های دینی انجام شد، اظهار داشت: خوشبختانه در این بازدید‌ها مشاهده کردیم که شرایط بسیار مناسبی از سوی قوه قضاییه برای این زندانیان فراهم شده است، آن هم در یک محیط بسیار مناسب.

انویه‌تکیه ادامه داد: پیرو صحبت‌هایی که بنده با مدیران کل زندان‌های تهران و آذربایجان غربی داشتم مطلع شدم که زندانیان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و حتی زندانیان هم در برخورد با بنده اذعان به این مسئله کردند.

وی تصریح کرد: همچنین مشاهده کردم که زندانی‌های مسیحی مورد احترام خاصی از سوی مسئولان قرار می‌گیرند که این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

انویه تکیه تاکید کرد: اقدامات رخ داده در زندان‌های اوین و آذربایجان غربی درباره زندانیان اقلیت‌های دینی به واقع شاخص و ارزشمند بود، همچنین بنده شاهد ارج نهادن به کرامت انسانی آن هم بدون تبعیض بودم چرا که همه ما ایرانی هستیم و از همه نعمت‌های این انقلاب به صورت مساوی برخورداریم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که قوه قضاییه نه تنها در برخورد با زندانیان مسیحی که با کل زندانیان برخورد مناسبی دارد حتی مسئولان در این بازدید به جای استفاده از کلمه زندان از کلمه ندامتگاه استفاده می‌کردند تا تنش‌های روحی و روانی را از دوش زندانیان بردارند و این مسئله در نوع خود، حائز اهمیت بود.

وی تصریح کرد: همچنین در زندان استان آذربایجان غربی شاهد این بودم که کارگاه‌های آموزشی، آن هم برای زنان ایجاد شده بود و حتی این زندانیان پس از تحمل مجازات خود می‌توانستند در حرفه‌ای مشغول به کار شوند که این هم در نوع خود بی‌نظیر بود.

این نماینده مجلس گفت: بنده همچنین در این بازدید‌ها ملاحظه کردم که کرامت انسانی زندانیان برای مسئولان زندان مهم است و می‌کوشند زندانیان از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند.

وی تاکید کرد: قطعاً این اقدامات در زندان‌ها می‌تواند در قالب اقدامات تحولی قوه قضاییه گنجانده شود. امیدواریم با تدابیری و اقدامات تحولی که آیت‌الله رئیسی در پیش گرفته‌اند روزی فرا رسد که زندان‌ها خالی از زندانی باشند؛ چه زندانی مسیحی و چه مسلمان.

انتهای پیام/

برچسب ها: زندان اوین اقلیت دینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زندان اوین اقلیت دینی آذربایجان غربی بازدید ها قوه قضاییه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت الاسلام و المسلمین   کاظم لطفیان  دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به همراه  هیاتی از معاونین ستادی و مدیران دفاتر  استانی این شورا، با حجت الاسلام والمسلمین  سیدمهدی قریشی  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با  دبیر، معاونین ستادی و مدیران دفاتر استانی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور که ظهر سه شنبه برگزار شد،   گفت:     آذربایجان غربی، بهشت اقوام و مذاهب ایرانی است .

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام، گفت: اگر کسی به فکر آخرت باشد، خداوند دنیای وی را مدیریت می‌کند و هر کسی درون و باطن خود را مدیریت و اصلاح کند، خداوند ظاهر او را اصلاح می‌کند و هر کسی میان خود و میان خداوند را اصلاح کند، خداوند تبارک و تعالی رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند.

وی ادامه داد: اگر امروز در دفاتر مراکز اسلامی به این مسئله توجه کنیم و تمامی دغدغه خود را عمل به وظیفه دینی خود قرار دهیم، مطمئناً خداوند تبارک و تعالی امور دیگر ما را مدیریت و اصلاح خواهد کرد و در فردای قیامت در محضر خداوند تبارک و تعالی، سربلند خواهیم بود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی درپایان تصریح کرد: کار شما بسیار حساس است و در این راه بدون شک، بدون عنایت الهی نمی‌توان این راه را طی کرد لذا امروز اگر میخواهیم اعتماد جامعه مخاطب را به دست بیاوریم، باید تقوای الهی و خلوص نیت داشته باشیم.

 

 

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت