Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مسیرهایی را که از حدود ۲۰ روز قبل در محله‌های شهرهای حسکه و قامشلی بسته بودند، با آغاز ورود مواد غذایی و سوخت و خارج کردن تمامی تجهیزات نظامی، باز کردند.

به نقل از المیادین، با آغاز ورود مواد غذایی و سوخت، نیروهای قسد مسیرهایی را که در محله‌های مرکز شهر حسکه و دو محله حلکو و طی در شهر قامشلی در سوریه از حدود ۲۰ روز قبل بسته بودند، باز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پیش‌بینی می‌شود که آرد به نانوایی‌ها برسد.

همچنین تمامی خودروها و مظاهر نظامی که طی ۲۰ روز محاصره در این مناطق قرار گرفته بودند، در حال خروج هستند.

در همین حال، غسان حلیم خلیل، استاندار حسکه در مصاحبه با المیادین گفت: این توافق با نظارت روسیه انجام شد تا اقدامات دولتی در حلب اجرایی شود. هرگونه صحبتی از محاصره دو محله الشیخ مقصود و منطقه تل رفعت در حومه حلب کاملا مردود است و تمامی وسایل مورد نیاز در این مناطق نیز وجود دارد.

پیشتر منابع المیادین اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک روز سه شنبه برداشتن موانع سیمانی در محله طی در قامشلی را آغاز کرده که این مقدمه‌ای برای آغاز لغو محاصره این شهر است.

منابع موثق تصریح کردند که دولت سوریه دست به اقداماتی در استان حلب می‌زند که این اقدامات در چارچوب توافق منعقد شده میان دولت سوریه و قسد با نظارت روسیه انجام می‌شود که هدف از این اقدامات پایان دادن به محاصره اعمال شده توسط قسد بر محله‌های دو شهر حسکه و قامشلی است.

منابع عنوان داشتند: تا زمانی که تمامی اقداماتی که از زمان محاصره صورت گرفته، رفع نشود، نمی‌توان گفت که محاصره برداشته شده است. تضمین کاملی نیز برای اجرای این توافق وجود ندارد چرا که نیروهای سوریه دموکراتیک دستورات را از اشغالگران آمریکایی می‌گیرند.

طی دو روز قبل در پی تیراندازی مستقیم قسد به تظاهرکنندگانی که با محاصره اعمار شده توسط این نیروها در حسکه مخالف بودند یک تن کشته شده و چندین تن دیگر زخمی شدند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟