Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  از اواخر سال گذشته با تصمیم گیری و برنامه ریزی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا تسهیلات کرونایی در چهار بخش خانوار, اشتغال محور, بنگاه محور و وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.

 

در بخش خانوار سرپرستان خانوار وام‌های یک میلیون تومانی دریافت کردند، در بخش تسهیلات اشتغال محور، کسب‌وکارهای 14گانه با ثبت‌نام در سامانه کارا، وام ارزان قیمت کرونایی گرفتند، در تسهیلات بنگاه‌محور یا بخشی، بنگاه‌های فعال آسیب دیده از کرونا در حوزه‌های «گردشگری»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش و جوانان» به تناسب ابعاد و بازار بنگاه‌ها تسهیلات گرفتند و در بخش وام ودیعه مسکن نیز مستاجران، متناسب با شهرهای محل سکونت خود در کلان‌شهرها، مراکز استان و شهرستان‌ها تسهیلات حمایتی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مجموع حدود 58 هزار و 600میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا پرداخت شده است که از میان آنها به گفته ی محمد شریعتمداری, وزیرکار حدود 40هزار میلیارد تومان منابع وام 12درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرده است.

 

9800میلیارد تومان

در بخش کسب‌وکارهای 14گانه آسیب دیده‌ از کرونا نیز در دور اول پرداخت‌ها که با عنوان «تسهیلات کرونایی اشتغال محور» انجام گرفته بود، تاکنون 6.1 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده و با نهایی شدن فرایند پرداخت‌ پرونده‌های متقاضیان به ارزش 3.7 هزار میلیارد تومان، تا پایان سال این رقم مجموعا 9.8 به هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

4000میلیارد تومان

در حوزه تسهیلات بنگاه‌محور یا بخشی سه حوزه «گردشگری»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش و جوانان» به ترتیب با 1500میلیارد تومان، 800میلیارد تومان و 1700میلیارد تومان مجموعا 4هزار میلیارد تومان درخواست تسهیلات داشته‌اند که هم اکنون نیز در جریان پرداخت قرار دارد.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیرکار کسب وکار کرونا اقتصاد جام نیوز وام هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد

امتداد - معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران بخشنامه دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم یا بیشتر در سال 1403 را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ۰۳/۱۶۰۵۹ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ به بانک‌ها، دستورالعمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه مسکن ودیعه، خرید یا ساخت مسکن موضوع جز (۳) بند (ث) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، خانوارهای دارای فرزند سوم یا بیشتر را ابلاغ کرد.بر اساس این بخشنامه، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده های فاقد مسکن که از ابتدای سال ١٣٩٩ به بعد، صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند به میزان سه میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) قابل پرداخت است.
بر اساس این گزارش، این تسهیلات در مناطقی که نرخ باروری محل تولد پدر یا فرزند کمتر از ۲٫۵ درصد قابل پرداخت است، همچنین بانک ها باید با اعتبار سنجی، اخذ سفته و یا یک ضامن معتبر از متقاضی، این تسهیلات را پرداخت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند