Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: طرح شفافیت آراء، یک طرح صیانتی است و می‌تواند باعث افتخار این دوره مجلس و همه نمایندگان شود اما اگر عباراتی در احکام آن بیاید، می‌تواند باعث ایجاد عوام‌گرایی نمایندگان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمده تلاش اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، توجه به جنبه صیانتی و آشکار کردن اراده نمایندگان بود. از سوی دیگر هم به این مسئله توجه شد که اگر در جایی شفافیت آرا باعث فشار به نمایندگان و آسیب به حریت آنان شود، تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مخفی بودن آرای نمایندگان آثاری دارد و ممکن است باعث آزاد بودن نمایندگان در رأی‌گیری شود اما آشکار بودن و شفافیت آرا می‌تواند صداقت را به جامعه القاء کند.

نماینده تبریز در مجلس گفت: در تبصره ماده ۹ طرح آرای شفافیت نمایندگان آمده که «در موادی که به تشخیص هیئت رئیسه مجلس جنبه صنفی و منطقه‌ای دارد، آرای نمایندگان اعلام نمی‌شود تا جنبه پوپولیستی آن گرفته شود».

وی اظهار داشت: معتقدم که اگر رأی‌اعتماد به وزرا علنی باشد، باعث وکیل‌الدوله شدن نمایندگان می‌شود و مباحث این‌چنینی هم باید به صورت غیرعلنی باشد.

فرهنگی گفت: اگر ما قانون شفافیت آرای نمایندگان را داشتیم، حتماً رأ‌ی‌گیری روز گذشته درباره بودجه هم به صورت علنی انجام می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس تمهیدات لازم آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیئت رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی در صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228909 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس