Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:10:53 GMT

امکان سنجی احداث بندرخشک در حاجی آباد، انجام شود 

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۵۱۵۹

امکان سنجی احداث بندرخشک در حاجی آباد، انجام شود 

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مرادی در نشست مشترک فراکسیون بنادر و اقتصاد دریا محور با وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در استان‌های ساحلی شمال و جنوب کشور ساکن هستند که باید از موهبت‌های همجواری با دریا، همچون معیشت و اشتغال پایدار بهره مند شوند، اما در عمل مشاهده می‌گردد که زندگی مردم در سواحل و جزایر شرایط مناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با اشاره به نقش بندر شهید رجایی در واردات و صادرات کالای کشور گفت: حجم عمده جابجایی کالا در کشور از بندرشهید رجایی انجام می‌شود لذا الزامی است دولت زیرساخت‌های لازم را برای استفاده حداکثری از ظرفیت پایانه‌های حمل و نقل جاده‌ای، اصلاح و استاندارد سازی محورهای ترانزیتی هرمزگان خصوصاً نقاط حادثه خیز در محور بندرعباس سیرجان، توسعه شبکه حمل ونقل ریلی و ساماندهی انبارهای کالا را هرچه سریع‌تر انجام دهد.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاوردهای انقلاب در تغییر چهره بنادر کشور مشهود است، اما زمانی که توسعه و ارتقای بنادر کشور را با بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس مقایسه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم از بسیاری موضوعات درآمد زا در توسعه بنادر غفلت کرده ایم که نمونه آن صنعت بانکرینگ سوخت است که می‌توانست سالیانه میلیون‌ها دلار برای کشور ارز آوری داشته باشد.

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به نارضایتی شدید مردم بنادر پل و لافت گفت: رعایت استانداردها و نکات ایمنی باید در اولویت باشد اما مردم بنادر پل و لافت همواره از وضعیت اداره اسکله توسط سازمان منطقه آزاد و وقوع خسارت‌های جانی و مالی به مردم در این دو بندر گلایه مند هستند.

مرادی در پایان با اشاره به پتانسیل‌های جغرافیایی و لجستیکی شهرستان حاجی آباد، پیشنهاد نمود تا وزارت راه و شهرسازی در خصوص مطالعات امکان سنجی احداث بندرخشک در حاجی آباد جهت دپو و ترانزیت کالا از حاجی آباد به نقاط مختلف داخل و خارج کشور بررسی‌های فنی و علمی لازم را انجام دهند.

کد خبر 5138115

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد مرادی مجلس شورای اسلامی راه و شهرسازی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران خطبه های نماز جمعه بوشهر شهرستان کرج آمار کرونا شیراز شهرکرد عکس استانها افتتاح طرح عمرانی حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ، با یادآوری اینکه تردد شناورهای تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت‌های حامل خودرو و سرنشین به مقصد کیش ممنوع است، افرود: مسافران که از بنادر غرب استان قصد سفر به جزیره کیش دارند، از حضور در اسکله‌های مسیر یادشده خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسافران این مسیر دریایی برای اطلاع از تردد شناورها می‌توانند با تلفن گویا ۰۷۶۴۵۷۷ تماس گرفته یا به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ پیام ارسال کنند.

سالاری توصیه کرد: تمامی مسافران و گردشگران از سفر دریایی با شناورهای غیرمجاز در شرایط نامساعد جوی خودداری کرده و سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازند.

گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان (۱۵۵۰) تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست