Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:17:00 GMT

بازداشت ۱۲ مأمور پلیس آمریکا به اتهام قتل مهاجران

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۵۲۷۳

بازداشت ۱۲ مأمور پلیس آمریکا به اتهام قتل مهاجران

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، چند مقام مکزیکی روز سه‌شنبه خبر دادند که ۱۲ مأمور پلیس آمریکا به اتهام قتل ۱۹ مهاجر از جمله مهاجرانی از گواتمالا، باز‌داشت شده‌اند.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، «ایروینگ باریوس»، دادستان کل ایالت «تامولیپاس» در شمال مکزیک در کنفرانسی خبری گفت شواهد محلی نشان می‌دهد که حداقل ۱۲ نیروی پلیس ایالتی در قتل این ۱۹ مهاجر دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود در این میان، مهاجرانی از گواتمالا نیز حضور داشته‌اند که اجسادشان در نزدیکی مرز مکزیک و آمریکا یافت شده و گویی به آنها شلیک شده و سوزانده شده‌اند.

دادستان‌های مکزیکی همچنین گفته‌اند که در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱، دو اتومبیل سوخته‌شده که در آن افرادی نیز حضور داشته‌اند در جاده‌ای در نزدیکی شهر «کامارگو» در شمال مکزیک که با ایالت تگزاس آمریکا هم‌مرز است کشف شده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که قربانیان این حادثه قبل از اینکه سوزانده شوند، مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. همچنین گفته می‌شود که اکثر این افراد هم مهاجرانی بوده‌اند که قصد ورود به آمریکا را داشته‌اند. 

باریوس گفته که بر اساس بررسی‌های اولیه و تحلیل‌ها از صحنه حادثه، ۱۲ مأمور پلیس آمریکا در این حادثه دست داشته‌اند.

این دادستان مکزیکی همچنین گفت که این مأموران باز‌داشت شده‌اند و به دست داشتن در قتل، سوءاستفاده از قدرت و ارائه گزارش‌های دروغی به مقامات متهم شده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

ترامپ دستور ساخت این دیوار مرزی را در ژانویه ۲۰۱۷ با امضای یک دستور اجرایی صادر کرد. 

این در حالی است که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید این کشور با صدور دستورات اجرایی جدید در صدد لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ قرار دارد. 

بایدن در روزی که به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و وارد کاخ سفید شد کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد.

وی دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان از کشور‌های مسلمان را لغو و ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز متوقف کرد.

بایدن همچنین به وزارت امور خارجه دولتش دستور داد که صدور روادید برای اتباع کشور‌هایی که با فرمان ترامپ تحت تأثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا مکزیک مرز پلیس آمریکا داشته اند شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088821

دیگر خبرها

  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم