Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، در جلسه کابینه وزیران که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، خلاصه‌ای از وظایف پیش روی دولت را عنوان کرد که اصلی ترین آنها افزایش رشد ناخالص داخلی است.

در همین راستا، به نهادهای اجرای دولت دستور داده شد تدابیری را برای کاهش تأثیر روندهای منفی در اقتصاد و بر وضعیت کشور انجام داده و وضعیت اقتصاد پایدار کشور را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بردی محمداف خواستار سرعت بخشیدن به اقدام در زمینه افزایش ظرفیت تولید محصولات شد تا میزان واردات کاهش بیابد و میزان صادرات محصول را افزایش دهند.

رئیس دولت توجه اعضای دولت را به موضوعات بازار کار تمرکز کرد و در مورد ایجاد صندوق کار و همچنین نوسازی و بهینه سازی سیستم آماری ملی و انتقال به مدل‌های دیجیتالی، فناوری مبتنی بر تجربه جهانی دستوراتی داد.

وی در جهت خدمات بانکی بدون پول و روش وام دهی نیز فرمانی صادر کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: ساده سازی روش جذب سرمایه گذار  و صدور سپرده‌های نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش خصوصی، ایجاد فضای رقابتی در بخش بانکی، تجزیه و تحلیل درآمد صنایع و تأثیر آنها بر گردش تجارت خارجی کشور ضروری است.

وی در جهت حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​بر اساس همکاری دولت با بخش خصوصی، نحوه جذب ساختارهای مالی بین المللی و منابع سرمایه گذاری دستوراتی را داد.

بردی محمداف با تمرکز بر موضوعات بازسازی اقتصادی ناشی از انقلاب چهارم صنعتی و چالش‌های آن برای سیاست گذاری در زمینه علمی، فناوری و نوآوری، خواستار رویکردهای جدید برای حل مشکلات و تقویت ظرفیت تولیدی کشور شد.

وی همچنین به دولت دستور داد که کار در زمینه توسعه سازوکارهای بازار، خصوصی سازی سرعت بخشیده شود و تسهیلات دولتی را تشدید کند.

 در حال حاضر سهم بخش غیردولتی از تولید ناخالص داخلی ترکمنستان 70 درصد است و رسیدن این رقم به 70.6 درصد در سال 2021 در دستور کار دولت قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکمنستان جلسه هیئت دولت رئیس جمهور بردی محمداف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود