Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در راستای توسعه همکاریهای فی مابین دیدار و گفتگو کردند.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی؛ نادر صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در این دیدار که در محل استانداری ترتیب یافت، گفت: در راستای ارزش آفرینی در حوزه های مختلف نیازمند مدیریت زنجیره تامین در بخش های مختلف برای وصل حلقه های موثر در تولید و فرآوری و اتصال به بازار هستیم که این مهم در مرحله اول با نگاه تخصصی باید در حوزه کشاورزی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مطالعات تطبیقی از تجربه های موفق کشورهای دنیا در این حوزه برای عملیاتی کردن موضوع بسیار مهم است که تحقق این زنجیره ارزش آفرین نیازمند برنامه ریزی و مدیریت زنجیره است که می توان در استان نیز آن را عملیاتی کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های تولید با ارزش افزوده بالا باید در این استان فراهم شود، اظهار کرد: با مطالعه درباره سیب صنعتی و انباشت آن، حل نشدن این موضوع در استان طی سال های اخیر مشهود است که نباید اجازه داد این موضوع به چالشی برای اقتصاد استان و بدمنظر شدن حاشیه جاده ها تبدیل شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: طراحی و تدوین مدل توسعه هوشمند راهکاری برای ارتقای بهره وری در همه حوزه ها از جمله کشاورزی است که تحول عظیمی در این صنعت ایجاد و سبب تولید محصولاتی با کیفیت و کمیت بیشتر شود.

صادقی بیان کرد: باید یک رابطه منطقی بین منافع تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده برقرار شود تا در قیمت محصولات در بازار تعادل ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون و توسط جهاد دانشگاهی اقدامی ارزشمند در ایجاد اشتغال پایدار است که باید در جهت فرهنگسازی عموم مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح هوشمندانه گامهای اساسی برداشت.

وی اظهار کرد: اتصال به بازار از نکات کلیدی و طلایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مقایسه با سایر طرح های مشابه در گذشته می باشد که با بهره مندی ازتجارب پشتیبانان توانمند و فعال در این زمینه می توان به نتایج قابل قبولی در اینخصوص دست یافت.

رستم زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با اشاره به توانمندی این نهاد در گروه های پژوهشی خاطرنشان کرد: مبنای توسعه واحد در حوزه های فرهنگی آمورشی آموزش عالی پژوهشی و مرکز رشد بر اساس مزیت کشاورزی استان با رویکرد تخصصی و با اتکا بر راهبردهای علمی عملی شکل گرفته است و راه اندازی پژوهشکده در حوزه سلامت کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم واحد است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۴ طرح فناورانه و شاخص در حوزه کاری گروه های مختلف از سوی اعضای هیات علمی و پژوهشگران استان در راستای تحقق زنجیره ارزش توسعه استان طراحی و تعریف و پیشنهاد شده است خاطرنشان ساخت: جهاددانشگاهی استان بر اساس نیاز و چالش های پیش روی توسعه استان ساختارها و طرح های پژوهشی ارایه می دهد.

وی با اشاره به مصداق طرح‌های مطالعاتی مورد نیاز استان در بخش کشاورزی و در خصوص مشکلات سیب استان از ابعاد مختلف گفت: آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید این محصول در کشور مطرح می باشد که بخشی از سیب تولید شده صادر و یا در بازارهای داخلی مصرف می شود و مابقی به صورت آبمیوه، کنسانتره، کمپوت و غیره فرآوری شده و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود که مشکلات زیادی در بحث ارزش آفرینی و ثروت آفرینی در این حوزه وجود دارد که در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت بی بدیل استان و کشور جهاددانشگاهی استان با مطالعه و نیازسنجی و ارایه طرحی در مرحله اول در نظر دارد بخشی از سیب صنعتی و درجه ۳ را علاوه بر استفاده در آبمیوه و کنسانتره،جهت تولید پودر سیب استفاده کنند که پتانسیل بالایی برای صادرات و ایجاد ارزش افزوده هر چه بیشتر برای باغداران استان و ارزآوری کشور وجود دارد و حتی در فازهای بعدی می توان در حد قابل توجهی از تولید سیب را در این زنجیره ارزش آفرین تر کرد.

رستم زاده ادامه داد: فرآیند تولید پودر سیب مستلزم کسب دانش فنی آن و مهمتر از آن دانش متناسب با سیب تولید شده با اقلیم خاص کشاورزی و آب و خاک کشور و استان می باشد بنابراین جهت تولید پودر میوه سیب با کیفیت و قابل صادرات و رقابت با سایر برندهای موجود در بازار نیاز به کسب دانش فنی و تولید بومی آن است.


وی ادامه داد: در عصر جدید با پیشرفت علوم و تکنولوژی تمام صنایع به سوی صنعت پایدار و سبز قدم بر می دارند. در نتیجه تولید محصولات غذایی ارگانیک و پایدار بدون نگهدارنده و صدمه زننده به محیط زیست بسیار با ارزش می باشد.لذا مزیت پودر سیب نسبت به میوه تازه، کنسانتره و آب میوه ماندگاری بالای آن، کاهش شدید حجم، انبار داری آسان و کم هزینه این محصول است. 

وی گفت: از نظر اقتصادی این محصول امروزه در بازار کشور کیلویی از حدود ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود که عمدتا پودر سیب وارداتی موجود در بازار کشور از کشور چین وارد می گردد و می‌توان از دل یک چالش فرصت طلایی خلاقانه و علمی خلق کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: در صورت حمایت مسولان می توان در این حوزه و این ایده علمی و عملیاتی کشاورزی از سوی گروه های پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی که بصورت مشارکتی بین رشته ای برنامه ریزی شده است می توان گام های بسیار ارزشمندی در جهت تحقق هر چه کیفی زنجیره تامین سبب استان گام برداشت چون این زنجیره نیازمند حلقه های علمی و کیفی است که در صورت ایجاد و فراهم شدن آن فرآیند زنجیره را کیفی تر و روانتر و مطابق اهداف پیش بینی شده عملیاتی می کند.

در ادامه رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی و اهداف آن خاطر نشان کرد:  فرهنگ سازی و ترویج مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح است. 

وی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در اقتصاد ملی کشورها اظهار کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی جهان سوم، کسب و کار خانگی را بعنوان بخشی از فرایند توسعه در مدل پیشرفت خود بصورت کیفی جاگذاری و پیش بینی کرده اند.

رستم زاده با اشاره به اینکه باید از طریق خروجی مشاغل خانگی نیاز صنایع بزرگ به کالاهای واسطه ای و مواد اولیه را حل کرد افزود: در فضای کسب و کار جهانی با احصاء تامل و مطالعه در مولفه های مختلف عارضی از جمله محیط حقوقی کسب و کارها و یا محیط های ناشناخته و معقول دیگر و برنامه ریزی خلاقانه این محیط های مهم اثربخش ، محرک هایی خوبی برای کیفی سازی مشاغل خانگی به شکل علمی و عملی نسخه پیچی کرده اند.

در خاتمه مقرر شد طرح‌های پیشنهادی جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی به معاونت مربوطه استانداری ارسال شود. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی مشاغل خانگی پودر سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی