Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@12:24:28 GMT

 تشخیص ابتلا به کرونا با کمک آبنبات

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۵۸۷۱

 تشخیص ابتلا به کرونا با کمک آبنبات

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می خوانید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*تحقیقات موسسه ملی آمار بریتانیا نشان می دهد موارد متعدد ناشی از فوت به دلیل مسمومیت نوشیدنی های حاوی الکل در دوران قرنطینه نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است.

*فرانسه، سوئد و آلمان سه کشوری هستند که تزریق واکسن کرونای آکسفورد را به افراد بالای 65 ساله به هیچ عنوان توصیه نمی کنند و آن را غیرقانونی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*تزریق فقط یک دوز واکسن کرونای فایزر به هیچ عنوان در برابر کرونای جدید آفریقایی برای افراد 80 سال به بالا کافی نخواهد بود.

*تحقیقات بالینی و بیشتر نشان می دهد که واکسن اسپوتنیک روسیه در تقابل با کرونا 92 درصد موثر است و از مرگ و بستری شدن جلوگیری می کند.

*در برزیل بسیاری از بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده به دو نوع جهش یافته این ویروس (ویروس انگلیسی و برزیلی) همزمان مبتلا شده اند.

*چین 10 میلیون دوز واکسن کرونا برای کوواکس فراهم می کند. در همین حال محققان چینی تاکید کردند که واکسن سینوفارم ساخت این کشور در برابر ویروس جهش یافته آفریقایی مقاوم است.

*نتایج تحقیقات نشان می دهد نیمی از جمعیت شهر دهلی نو مبتلا به ویروس کرونا هستند.

*تحقیقات نشان می دهد بزرگسالان 20 تا 49 سال بزرگ ترین انتشاردهنده های ویروس کرونا هستند.

*یک مطالعه جامعه  انگلیسی در مورد ویروس کرونا نشان می دهد اکثر افراد حداقل شش ماه پس از بهبود برخی از آنتی بادی های ویروس را نگه می دارند.

* کمی بیش از یک ماه از آغاز سال 2021 گذشته و در همین مدت کم 100 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

*ده ها هزار بیمار سرطانی در سراسر جهان به دلیل همه گیری کرونا به موقع نتوانسته اند درمان های خود را انجام بدهند.

*تحقیق جدید محققان نشان می دهد برای پیش بینی موج جدید شیوع ویروس کرونا باید دمای هوا و رطوبت را نیز در نظر گرفت. به گفته محققان مدل‌های پیش بینی آنها نشان می‌دهد همزمان با افزایش دما و کاهش رطوبت، میزان بیماری نیز کاهش می‌یابد.

*مطالعه ای از دانشگاه ایالتی اوهایو در حال آزمایش روشی غیرمعمول برای غربالگری افراد در معرض ویروس کرونا است: آب نبات. اگرچه علائمی مانند سرفه ، تب و تنگی نفس نیز شایع است اما حداقل 86 درصد بیمارانی که آزمایش مثبت دارند از دست دادن بویایی را گزارش می کنند.

هشت طعم آب نبات سفت که هم رنگ هستند برای آزمایش تولید شده اند. از شرکت کنندگان خواسته می شود بوی و طعم آب نبات را به مدت 90 روز هر روز شناسایی کنند. اگر نتوانند یکی از این هشت طعم را تشخیص بدهند بلافاصله باید آزمایش کرونا بدهند. حس نکردن مزه آب نبات ممکن است حاکی از مبتلا شدن به کرونا باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آبنبات کرونا ویروس ویروس کرونا نشان می دهد آب نبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود

ایتنا - به‌زودی‌ روزی فرا خواهد رسید که آزمایشی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند تنها با بررسی یک قطره خون خشک‌شده، سه نوع سرطان مهم را با سرعت و دقت بالا تشخیص دهد.
این ابزار آزمایشگاهی در آزمایش‌های اولیه موفق شد با تجزیه و تحلیلی که تنها چند دقیقه طول ‌کشید، بیماران مبتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده)، معده  و روده بزرگ را تشخیص ‌دهد. محققان می‌گویند این آزمایش با تشخیص برخی مواد شیمیایی خاص در خون، ابتلا به سرطان در افراد را در ۸۲ درصد تا ۱۰۰ درصد موارد، تشخیص می‌دهد.

این ابزار جدید برای تجزیه و تحلیل محصولات جانبی سوخت‌وساز یا متابولیت‌ها در نمونه‌های خون از یادگیری ماشینی، روشی مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده می‌کند. این متابولیت‌ها که در بخش مایع خون به نام سرم یافت می‌شوند، همچون یک نشانگر زیستی (بیومارکر) عمل می‌کنند که احتمال وجود سرطان در بدن را نشان می‌دهد.

در حال حاضر برای سرطان‌های پانکراس، کولورکتال و معده، با وجود آنکه از کشنده‌ترین سرطان‌ها در جهان به شمار می‌روند، هیچ آزمایش خون مستقلی وجود ندارد که به اندازه کافی دقیق باشد و به‌تنهایی بتواند این بیماری‌ها را تشخیص دهد. بنابراین پزشکان برای تشخیص بافت‌های سرطانی معمولا از روش‌هایی چون تصویربرداری یا نمونه‌برداری از طریق جراحی استفاده می‌کنند.

دکتر چائویوان کوانگ، استادیار کالج پزشکی آلبرت انیشتین که در این پژوهش شرکت نداشت، می‌گوید: «‌در مقایسه با خون مایع، سرم خشک‌شده را می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع، ذخیره و حمل کرد.» کوانگ در ایمیلی به لایوساینس گفت که سهولت نگهداری خون خشک دسترسی به آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان را در اختیار همگان در سراسر جهان قرار می‌‌دهد.

دانشمندان متولی این پژوهش جدید می‌گویند که این آزمایش می‌تواند در برنامه‌های غربالگری‌ سرطان هم تفاوت بزرگی ایجاد کند. به گفته آن‌ها، طبق مدلسازی که انجام داده‌اند، در صورت اجرای غربالگری سرطان در جمعیت روستایی چین با این ابزار جدید، می‌توان موارد ابتلا به سرطان‌های پانکراس، معده و روده بزرگ را (که تشخیص داده نشده‌اند) حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش داد.

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند