Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران، مجلس سنای آمریکا در بحبوحه مخالفت شدید جمهوری خواهان، با 56 رای موافق در برابر 43 رای مخالف، صلاحیت «الخاندرو مایورکاس» را برای برعهده گرفتن سکان هدایت وزارت امنیت داخلی این کشور تایید کرد. به این ترتیب، مایورکاس به نخستین لاتین تبار و فرد مهاجری تبدیل می‌ شود که این سمت را برعهده می‌ گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی، یکی از جنجالی ‌ترین انتخاب ‌های جو بایدن تلقی می شد. کارنامه مایورکاس که خود یک مهاجر کوبایی است او را در نقطه کاملا مخالف سیاست ‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ قرار می‌ دهد.

 

 

مایورکاس به عنوان وزیر یک وزارتخانه عریض و طویل، ناظر بر کار یک سازمان با 240 هزار کارمند خواهد بود که مسئول تامین امنیت مرز، اجرای قوانین مهاجرت، حفظ امنیت سایبری و آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و امدادرسانی و دیگر وظایف است.

مایورکاس 61 ساله همچنین در کانون تلاش ‌های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای لغو بسیاری از محدودیت‌ های مهاجرتی اعمال شده در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه سابق این کشور قرار خواهد داشت. 

 

 

مایورکاس ششمین کاندیدای کابینه بایدن است که مورد تایید مجلس سنا قرار می‌ گیرد. پیشتر روز سه شنبه سنا کاندیداتوری «پیت بوتیجیج» را برای تصدی سمت وزارت حمل و نقل تایید کرد.

الخاندرو مایورکاس کیست؟

«الخاندرو نیکلاس مایورکاس» (یا بنا بر تلفظ آمریکای‌ جنوبی نام او «الهاندرو نیکلاس مایورکس») با نام مستعار «علی» متولد 24 نوامبر 1959 در هاوانای کوبا است.

 

 

مایورکاس که از پدر و مادری یهودی ‌تبار زاده شده، در پی انقلاب کوبا و در سال 1960 و در دوره کودکی به همراه پدر و مادر و خواهرش به‌ عنوان پناهنده سیاسی در آمریکا ساکن شدند. مادر رومانیایی وی در دهه 1940 به دلیل اشغال اروپا به دست حکومت نازی‌ های آلمان به کوبا گریخته بود.

 

 

او ابتدا در «میامی» فلوریدا ساکن شد؛ پیش از آنکه خانواده اش به لس آنجلس «کالیفرنیا» نقل مکان کنند.

مایورکاس در «بورلی هیلز» بزرگ شد و همانجا دیپلم گرفت. و از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی فارغ‌التحصیل شد. او سپس در سال 1985 مدرک جی دی (دکترای حرفه ای) خود را از دانشکده حقوق «لویولا» دریافت کرد.

حرفه

دستیار دادستان

مایورکاس در سال 1989 دستیار دادستان ایالات متحده در منطقه مرکزی کالیفرنیا شد. وی طیف وسیعی از جرایم فدرال را تحت پیگیری قرار داد و در زمینه تعقیب جرایم یقه سفیدها تخصصی کار کرد. پیگرد قانونی وی شامل پیگرد قانونی موفقیت آمیز عملیات PolarCap به عنوان بزرگترین پرونده پولشویی در کشور بود. 

 

 

مایورکاس به عنوان هماهنگ کننده گروه ویژه تقلب در بازاریابی تلفنی کالیفرنیای جنوبی، بر نظارت بر هماهنگی آژانس های نظارتی و انتظامی فدرال، ایالت و محلی برای مبارزه شدید با تقلب در بازاریابی تلفنی در سراسر ناحیه مرکزی کالیفرنیا فعالیت می کرد.

از سال 1996 تا 1998، مایورکاس به عنوان رئیس بخش جنایات عمومی دفتر دادستانی، بر امور آموزش و دادرسی همه دستیارهای جدید وکالت ایالات متحده در بخش جنایی نظارت داشت. وی جوایز زیادی را از طرف سازمان های اجرای قانون فدرال دریافت کرد.

دادستان آمریکا برای منطقه مرکزی کالیفرنیا

در سال 1998، مایورکاس توسط سناتور «دیان فاینشتاین» توصیه شد و توسط  بیل کلینتون رئیس جمهور وقت به عنوان دادستان منطقه مرکزی کالیفرنیا منصوب شد و عنوان جوان ترین دادستان در آمریکا را در سن 39 سالگی از آن خود کرد. وی در 21 دسامبر 1998 رسما به این سمت منصوب شد.

 

 

مایورکاس بر تعقیب پرونده های جنایی بزرگ، از جمله پیگرد مافیای مکزیک در مراحل مجازات اعدام متمرکز بود.

در اواخر سال 2000، مایورکاس یکی از مقامات کالیفرنیا بود که در تلاش برای دستیابی به تخفیف مجازات «کارلوس ویگنالی» قاچاقچی مواد مخدرو  پسر تاجر ثروتمند لس آنجلسی شرکت داشت. در آخرین روز حضورش در دفتر دادستانی در ژانویه 2001، کلینتون در تصمیمی بحث برانگیز حکم 15 ساله زندان ویگنالی را تخفیف داد. 

وکالت خصوصی

در سپتامبر 2001 ، مایورکاس به عنوان یک شریک به کمپانی وکالت OMelveny & Myers پیوست. در سال 2008 ، نشریه «حقوق ملی» مایورکاس را به عنوان یکی از «50 تن از با نفوذترین وکلای اقلیت های آمریکا» معرفی کرد. 

 

 

با انتخاب باراک اوباما در نوامبر 2008، مایورکاس توسط رئیس جمهور منتخب برای نقشی در انتقال ریاست جمهوری منتهی به مراسم تحلیف انتخاب شد. وی تیم انتقالی مسئول بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا را هدایت کرد. 

مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا

در سال 2009، مایورکاس توسط اوباما به عنوان مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا منصوب شد. در 7 اوت 2009، کاندیداتوری وی توسط سنا با رأی صوتی تأیید شد.  مایورکاس به عنوان مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا، از حق شهروندی آمریکا، کارآیی مدیریت و مسئولیت مالی و حفاظت از سلامت سیستم مهاجرت حمایت کرد. او را معمار «داکا» می ‌خوانند؛ طرحی که باراک اوباما برای باز کردن راه اعطای شهروندی به 700 تا 900 هزار لاتین ‌تبار تهیه کرد. جوانانی که در کودکی به همراه والدین خود و به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌ اند اما با وجود بزرگ شدن در خاک آمریکا و درونی کردن ارزش ‌های اجتماعی و فرهنگی این کشور، هنوز از امتیازات شهروندی این کشور برخوردار نشده‌ اند.

 

 

در سال 2015، یک گزارش بازرس کل وزارت امنیت داخلی از نظارت مایورکاس بر برنامه ویزای سرمایه گذار EB-5 انتقاد کرد، که اقامت دائم قانونی (گرین کارت) به سرمایه گذاران خارجی که 500000 دلار در مشاغل ایجاد شغل در آمریکا سرمایه گذاری کرده اند را  پیشنهاد می کند. اما بالعکس محبوبیت این برنامه در دوره کار مایورکاس دراین سمت بسیار افزایش یافت. 

معاون وزیر امنیت داخلی

مایورکاس در ژوئن 2013 توسط اوباما به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی معرفی شد و پس از رای گیری در مجلس سنا به عنوان معاون وزیر در 20 دسامبر 2014 تأیید شد. 

 

 

مایورکاس به عنوان معاون وزیر، پاسخ وزارت امنیت داخلی را به اپیدمی ویروس ابولا در سال های 14-2013 و اپیدمی ویروس زیکا در سال های 16-2015 رهبری می کرد.

کارهای وی همچنین بر امنیت سایبری متمرکز بود. وی مذاکرات این وزارتخانه را با رژیم اسرائیل و چین در مورد امنیت سایبری رهبری کرد. توافقنامه برجسته ای که در سال 2015 با دولت چین منعقد شد، برای مدت کوتاهی حملات سایبری چینی علیه شرکت های آمریکایی را با هدف سرقت مالکیت معنوی کاهش داد. پس از عادی سازی روابط آمریکا و کوبا، مایورکاس هیئت دولت اوباما را به کوبا هدایت کرد و در مورد امنیت سفرهای میان آمریکا و کوبا با دولت هاوانا مذاکره کرد. 

 

 

مایورکاس همچنین در امور ضد تروریسم و ​​اقدامات ضد جرائم سایبری وزارت خارجه و همچنین مشارکت های عمومی و خصوصی آن و تلاش ها برای مبارزه با ضد یهودگرایی دخیل بود. 

بازگشت به بخش خصوصی، 2017 تا 2020

در اکتبر 2016، مایورکاس به دفتر حقوقی Wilmer Cutler Pickering Hale and Dorr در دفتر این شرکت در واشنگتن پیوست.

 

 

وزیر امنیت داخلی

در 23 نوامبر سال 2020، جو بایدن رئیس جمهور منتخب برنامه خود را برای معرفی مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی اعلام کرد.

 

 

در آن زمان او در توئیتی نوشت: «وقتی خیلی بچه بودم آمریکا به خانواده‌ ام و من پناه داد. حالا برای وزیر امنیت داخلی کاندید شده ‌ام تا بر حفاظت از آمریکایی‌ ها و کسانی که از آزار می‌ گریزند و به دنبال زندگی بهتر هستند نظارت کنم.»

مایورکاس از پشتیبانی «تام ریج و مایکل چرتوف» (که زیر نظر جورج دبلیو بوش خدمت می کردند) و «جانت ناپولیتانو و جی جانسون» (که در زمان باراک اوباما خدمت می کردند) برخوردار شد.

در 19 ژانویه 2021، سناتور «جاش هاولی» برای جلوگیری از تأیید سریع مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی اظهار داشت که مایورکاس به درستی توضیح نداده است که چگونه قانون فدرال را اجرا می کند و مرزهای جنوبی را با توجه به وعده رئیس جمهور بایدن باز می کند. هاولی توسط تیم انتقالی بایدن مورد انتقاد قرار گرفت. 

مایورکاس در نهایت در 2 فوریه 2021 در مقابل  کامالا هریس معاون رئیس جمهور سوگند یاد کرد.

 

 

مایورکاس هیچ زاویه ‌ای با سیاست ‌های کاخ سفید در قبال ایران نخواهد داشت

یکی از اعضای دفتر انتقال قدرت به بایدن تصریح کرده است که مایورکاس بسیار باتجربه و تواناست و هم در میان جامعه مهاجران هم در میان نیروهای انتظامی از وجهه خوبی برخوردار است.

 

 

انتخاب مایورکاس نشان از این دارد که دولت بایدن قصد دارد سیاست مهاجرتی که وزارت امنیت ملی تدوین می ‌کند به همراه مصوبات وزارت دادگستری را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

با توجه به اینکه مایورکاس در دولت دموکرات باراک اوباما از موقعیت شغلی خیلی خوبی برخوردار بود و هیچ‌ گونه زاویه ‌ای نه با اوباما و نه با بایدن نداشت به نظر می‌ رسد که وی تابع سیاست ‌هایی خواهد بود که مقامات کاخ سفید به او اعلام کنند و هر سیاستی که دولت رئیس ‌جمهور منتخب در قبال تهران داشته باشد را بدون کم‌ و کاست اجرا کند. 

در جلسه استماع اخیر در سنا، مایورکارس مهم ترین اولویت های خود را در وزارت امنیت داخلی مقابله با شیوع کرونا و حملات سایبری عنوان کرد و گفت که مسئولانه برای مقابله با چنین تهدیدهایی تلاش و مبارزه خواهد کرد. 

 

 

وی همچنین متعهد شد در صورت انتصاب، تعاملی جامع و سازنده با دیگر نهادهای کشور از جمله مجلس سنا داشته باشد و اجازه ندهد که اختلاف نظرها، مانع از همکاری بین این وزاتخانه و دیگر دستگاه ها و نهادها شود.

زندگی شخصی

مایورکاس و همسرش «تانیا» دارای دو دختر به نام های «ژیزل و آملیا» هستند.

 

 

او یک دونده است و تنیس و اسکواش بازی می کند. 

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جو بایدن وزیر امنیت داخلی آمریکا جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

به گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین