Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در مجموع ورزش ایران پس از انقلاب اسلامی جهشی پیدا کرد که امروز در ورزش دنیا زبانزد است. جوانان کشورمان در ۶ رویداد جهانی در سال ۱۴۰۰ از جمله المپیک خواهند درخشید و کام ملت با این درخشش شیرین خواهد شد.

«سیدرضا صالحی‌امیری» روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس مدال‌آوران زن پارالمپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س) را تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاقی ایام ولادت با دهه فجر  پیامی برای همه مردم ایران است که ملت ۴۰ سال با وجود همه سختی‌ها و رنج‌ها از این شرایط عبور خواهد کرد و در مسیر آرامش و آسایش قرار خواهند گرفت. انقلاب اسلامی فراتر از همه دستاوردها مادی، عزت، هویت، شرافت و اخلاق را برای ایران به ارمغان آورد که آن را مدیون خون‌ شهیدان هستیم  که این درخت را آبیاری کردند.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی فعالیت در حوزه ورزش بسیار محدود بود اما امروز یک ملت درگیر ورزش هستند. شما می‌بینید در یک رویداد مثل فوتبال نزدیک به ۴۰ میلیون ایرانی آن را دنبال می‌کنند. از طرفی ما تک رشته‌ای نیستیم و در همه رشته‌ها در سطح جهانی حضور و هویت داریم. امروز دیگر ورزش ما تنها کشتی و وزنه‌برداری نیست بلکه در ووشو، جودو، تکواندو، بسکتبال، والیبال و ده‌ها رشته دیگر فرزندان ایران زمین حضور دارند و نزدیک به چهار میلیون ایرانی در ورزش قهرمانی فعالیت دارند. امروز ورزش ایران در دنیا شناخته شده است. ایران قطب تربیت قهرمان‌ها است.

رییس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: در حوزه پارالمپیک، وقتی آمار و ارقام را می‌بینیم خواهیم دید که در پارالمپیک لندن به مقام یازدهم رسیدیم و این یک دستاورد بسیار بزرگ است. از طرفی در المپیک هم به رتبه هفتم رسیدیم و از طرفی در ورزش آسیا رتبه پنجم را داریم. در مجموع ورزش ایران پس از انقلاب  اسلامی جهشی پیدا کرد که امروز در ورزش دنیا زبانزد است. من می‌توانم به مردم این نوید را بدهم که در ۶ رویداد جهانی در سال ۱۴۰۰، خواهید دید که جوانان در المپیک در مردادماه، در مسابقات سالنی تایلند، در مسابقات کشورهای اسلامی قونیه، در مسابقات جوانان آسیا در چین، در مسابقات اسکی در چین خواهند درخشید و من نوید آن را به مردم می‌دهم که کام ملت با این درخشش شیرین خواهد شد و همزمان با آن،  ویروس منحوس کرونا هم نابود خواهد شد.

وی همچنین در مورد مراسم رونمایی از سردیس مدال‌آوران زن پارالمپیک،  خاطرنشان کرد: پارالمپیک در ایران جهشی کم نظیر داشت و باعث تعجب جهانیان شد. این مجموعه در آسیا جزو سه قدرت اول است. در سطح جهانی جزو برترین‌ها هستیم و از رقبا جهانی جلو زدیم و هویت خوبی پیدا کردیم. شما دیدید که چند بار مورد تمجید و تجلیل فدراسیون جهانی قرار گرفتیم و «محمود خسروی وفا» هم مدال بهترین فدراسیون ورزشی در سطح جهان را دریافت کرد.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: امروز از سردیس چهار تن از این عزیزان رونمایی شد و این یک پیام روشنی دارد. معلولان و جانبازان و تمام کسانی که عضو خانواده پاراالمپیک هستند مانند افراد سالم مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند. امروز به پارالمپیک مثل المپیک توجه می‌شود و این حق طبیعی این عزیزان است. امیدواریم که ورزشکاران ما در پارالمپیک جهش جدیدی داشته باشند.

وی در مورد برگزاری مسابقات المپیک اضافه کرد: طبق صحبتی که با «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک داشتم، او تاکید زیادی داشت که حتما این رویداد را برگزار می‌کنیم. البته پیشنهاد دادند که ما دو برابر تعداد ورزشکارا واکسن درخواست کنیم که این واکسن در اختیار ما قرار خواهد گرفت. با آمادگی کامل در المپیک شرکت خواهیم کرد. کمیته بین‌المللی و کمیته ملی المپیک ژاپن تاکید کردند که این رویداد قطعا برگزار خواهد شد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد نحوه دستیابی به واکسن کرونا خاطرنشان کرد: سیاست واکسن به ستاد کرونا و وزارت بهداشت بستگی دارد و ما دخالتی در این باره نداریم. کمیته بین‌المللی المپیک برای تخصیص واکسن برای ورزشکاران حتی دو برابر سهمیه اعلام آمادگی کردند اما نوع و زمان توزیع آن در اختیار ستاد کرونا در ورزش خواهد بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک انقلاب اسلامی ورزش ایران رییس کمیته خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)گزارش داد که تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نشان خاص خود را خواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که تیم پناهندگان برای نخستین بار در المپیک پاریس نشان خود را خواهد داشت و یک قلب در مرکز پرچم وجود دارد.

حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد! + عکس

در بیانیه IOC آمده است: این نشان همه ما را متحد می‌کند. با وجود اینکه همه ما متفاوت هستیم، اما همه ما مجبور شدیم سفری را طی کنیم تا به جایی که هستیم، برسیم. ورزشکاران نماینده کشور خاصی نیستند، آنها نماینده تیم المپیک پناهندگان هستند. داشتن لوگوی خودمان حس تعلق ایجاد می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد که جمعیتی بالغ بر 100 میلیون نفر را نیز نمایندگی کنیم.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود. تیم المپیک پناهندگان شامل 36 ورزشکار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است