Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:34:01 GMT

جوشکاری آرگون چیست و چه لوازمی نیاز دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۰۳۸

در دنیای امروز جوشکاری دیگر صنعتی نیست که در زیرساخت‌ها و تنها برای اتصال دو قسمت به یکدیگر مورداستفاده قرار بگیرد. بلکه این صنعت تبدیل به هنری شده است که می‌تواند در زیبایی ساختمان‌ها و سازه‌ها نقشی اساسی داشته باشد. به‌علاوه انجام کارهای ظریفی مانند جوش طلا و جواهر نیز نیاز به استفاده از لوازم و فناوری‌هایی دارد که ظرافت این دسته از کالاها را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوشکاری آرگون شیوه‌ای است که برای انجام این دسته از کارهای ظریف به کار گرفته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم با جوشکاری آرگون بیشتر آشنا شده و وسایل موردنیاز برای انجام این کار را بشناسیم.

منظور از جوشکاری آرگون یا جوش آرگون چیست؟

جوش آرگون که به نام TIG در صنعت جوشکاری شناخته می‌شود، از گاز آرگون برای جلوگیری از اکسید شدن الکترودها استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب که گاز آرگون وظیفه دارد محیط جوشکاری را از طریق تخلیه سایر گازها خلأ کند. به‌این‌ترتیب در حین فعالیت جوشکار هیچ نگرانی از بابت آسیب دیدن الکترودها وجود نخواهد داشت. درنتیجه طول عمر الکترودها افزایش یافته و می‌توان از آن‌ها برای انجام کارهای ظریف با ایجاد قوس الکتریکی در تنگستن‌ها استفاده کرد.

در جوشکاری آرگون برای افزایش سرعت و دقت کار معمولا از ترکیب هلیوم و آرگون استفاده می‌شود. با استفاده از این ترکیب می‌توان با سرعت بیشتری گازهای خنثی را از محدوده جوشکاری خارج کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری به کار بخشید. انجام جوشکاری با آرگون علاوه بر اینکه نیاز به تخصص بسیار زیادی دارد، باید با رعایت احتیاط‌های لازم انجام شود. هرچند گاز آرگون به‌عنوان یک گاز بی‌اثر شناخته می‌شود اما می‌تواند در صورت رعایت نکردن احتیاط‌های لازم بر روی سلامت بدن تاثیرات منفی بگذارد.

به‌عنوان‌مثال افرادی که به مدت طولانی و در یک محیط بسته در معرض گاز آرگون قرار می‌گیرند، ممکن است ازنظر تنفسی دچار مشکل شده یا مشکلاتی مانند بیهوشی و سرگیجه را تجربه کنند. به‌علاوه تماس گاز آرگون با بدن می‌تواند باعث ایجاد بی‌حسی در آن ناحیه شده و در موارد حساس مانند چشم حتی به نابینایی کامل منجر شود؛ بنابراین باید در هنگام کار احتیاط‌های لازم را رعایت کنید.

در کنار این‌ها استفاده از لوازم جوشکاری آرگون که از فروشگاه‌های معتبر تهیه شده باشند، می‌توانند به افزایش کیفیت و ایمنی کار کمک کنند. لوازم جوشکاری آرگون به دلیل فشار کاری بالایی که دارند باید از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار باشند. بنابراین خرید از یک فروشگاه معتبر که در زمینه تجهیزات تخصصی جوشکاری تجربه زیادی داشته باشد بسیار اهمیت دارد. با انتخاب یک فروشگاه مطمئن برای خرید انواع وسایل موردنیاز برای جوشکاری آرگون می‌توانید از ایمن بودن این وسایل و کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

چه وسایلی برای انجام جوشکاری آرگون موردنیاز است؟

جوشکاری آرگون به دلیل ظرافت و شرایط کاری خاصی که دارد باید با استفاده از لوازم خاصی نیز انجام شود. به‌عنوان‌مثال یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای جوشکاری آرگون سیستم خنک‌کننده است که به دلیل دمای کاری بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد. در کنار این‌ها لوازم جانبی دیگری نیز برای انجام بهتر جوشکاری آرگون لازم است که نبود هریک می‌تواند باعث کاهش کیفیت کار یا حتی توقف آن شود. در جدول زیر مهم‌ترین وسایل موردنیاز برای انجام جوش آرگون و کاربرد هریک از آن‌ها به‌طور خلاصه آورده شده است.

                ویژگی‌ها

                کاربرد

            نام وسیله

 منبع تغذیه دارای دو بخش اصلی به نام‌های ترانسفورماتور و ژنراتور است. با استفاده از این وسیله می‌توان از طریق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی ولتاژ موردنیاز برای مدارهای مختلف را تامین کرد.

       تامین گرمای موردنیاز برای                     جوش فلزات

             منبع تغذیه

سیلندر گاز آرگون بسته به نوع بدنه در دو دسته یکپارچه و غیر یکپارچه طبقه‌بندی می‌شود. سیلندرهای یکپارچه تحمل فشار بیشتری را داشته و از آن‌ها برای نگهداری گازهای خالص استفاده می‌شود. برای سیلندر گاز آرگون از شیرهای راست‌گرد استفاده شده و روکش بدنه آن‌ها از جنس کربن استیل است.

  سیلندر یکپارچه و دارای شیر راست‌گرد که برای نگهداری از گاز آرگون در حین کار استفاده می‌شود.

           کپسول گاز آرگون

مانومتر گاز آرگون دارای دو نوع فلومتر دار و گیج است که می‌تواند فشار گاز را تنظیم کند.

تنظیم یا کاهش فشار گاز موجود در سیلندرها یا گازهای خروجی از آن

      مانومتر یا رگلاتور گاز آرگون

با توجه به کاربرد موردنظر متراژ شلنگ تعیین شده و درنهایت برای محکم کردن آن از بست استفاده می‌شود. اندازه بست باید با اندازه شلنگ تناسب داشته باشد.

           جلوگیری از خروج گاز                    آرگون از کپسول

      شلنگ و بست گاز

مشعل آرگون از قسمت‌های مختلفی ساخته شده و یکی از اصلی‌ترین لوازم برای انجام عملیات جوشکاری قطعات فلزی است. این نوع مشعل‌ها در دو نوع شیردار و سوئیچ دار تولید می‌شوند.

برای اتصال فلزات با استفاده از گاز آرگون استفاده شده و نوع آن با توجه به دمای کاری تعیین خواهد شد.

      مشعل یا تورچ جوشکاری

اندازه این کابل‌ها با توجه به مقدار جریان برق تعیین می‌شود. دقت در انتخاب اندازه این نوع کابل‌ها با کیفیت و سرعت کار جوش رابطه مستقیم دارد.

               انتقال برق از                         دستگاه به انبر جوش

        کابل اتصال برق

سایر وسایل مانند انبر اتصال، انبر جوش، فیلر جوشکاری و الکترود که در جوشکاری معمولی استفاده می‌شوند، در جوشکاری آرگون نیز کاربرد دارند. البته ممکن است برخی از ویژگی‌های آن‌ها به دلیل شرایط خاص کاری در این نوع جوشکاری تا حدی متفاوت باشد.

وسایل موردنیاز برای جوشکاری و به‌ویژه جوشکاری آرگون را از کجا بخریم؟

همان‌طور که گفتیم جوشکاری صنعتی بسیار پرکاربرد است که با اختراع وسایل و ابزارهای جدید توانسته است زمینه کاری خود را گسترش دهد. استفاده از ابزارها و تجهیزات باکیفیت در صنعت جوشکاری و به‌ویژه جوشکاری آرگون به دلیل ظرافت و اهمیتی که دارد بسیار مهم است. به همین دلیل انتخاب فروشگاهی که وسایل جوشکاری را از آنجا خریداری می‌کنید بسیار مهم است. فروشگاه بالن گاز یکی از معتبرترین فروشگاه‌های ایران در زمینه انواع ابزارهای جوشکاری، سیلندر و گاز است.

فروشگاه بالن گاز از اوایل دهه پنجاه فعالیت خود را در زمینه فروش انواع ابزارهای موردنیاز برای جوشکاری آغاز کرده است. در این راه این فروشگاه توانسته بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا مانند جنرال و زینسر را شناسایی کرده و باب همکاری را با آن‌ها باز کند. به‌این‌ترتیب تمامی محصولات این فروشگاه از کشورهای معتبر وارد شده و به‌طور مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رسند. علاوه بر این در فروشگاه بالن گاز انواع وسایل جوشکاری مانند کپسول اکسیژن یا مانومتر اکسیژن با توجه به نیاز مشتری گردآوری شده است.

کپسول‌های اکسیژنی که در فروشگاه بالن گاز ارائه می‌شوند از نوع چهل لیتری هستند. چراکه با توجه به نیاز بازار بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از کپسول‌های 40 لیتری استفاده کنند. علاوه بر سیلندر اکسیژن می‌توان سیلندرهای استانداردی را برای نگهداری گازهای دیگر نیز در فهرست محصولات بالن گاز پیدا کرد. سیلندرهایی که با استفاده از رنگ آن‌ها می‌توان درباره محتویات هریک آگاهی پیدا کرد. همچنین امکان دسترسی به انواع مانومترها ازجمله مانومتر اکسیژن نیز در این فروشگاه فراهم شده است. مانومترهای اکسیژنی که در بالن گاز ارائه می‌شوند ساخت برند جنرال و مسترینر هستند. این دو برند از معتبرترین برندهای آسیایی و اروپایی در زمینه ساخت انواع مانومتر به‌ویژه مانومترهای اکسیژن، استیلن و پروپان مایع هستند.

در کنار این‌ها می‌توان انواع وسایل جوشکاری موردنیاز برای انجام جوشکاری آرگون را از بالن گاز تهیه کرد. وسایلی مانند رگلاتور، تنگستن، شلنگ جوشکاری و کلت بادی که وجود همگی آن‌ها برای به انجام رسیدن فرایند جوشکاری آرگون الزامی است. بالن گاز امکان دسترسی به باکیفیت‌ترین نمونه‌های این وسایل را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید بدون داشتن دغدغه سرعت یا کیفیت کار جوشکاری آرگون را به سرانجام برسانید.

سخن پایانی

جوشکاری آرگون نوعی از جوشکاری است که باعث افزایش بهره‌وری و کیفیت کار می‌شود. به‌علاوه در هنگام استفاده از جوشکاری آرگون برخلاف سایر روش‌های جوشکاری هیچ جرقه‌ای مشاهده نمی‌شود. به همین دلیل هیچ‌گونه نگرانی از بابت آسیب‌های جرقه برای چشم یا سایر اعضای بدن در این شیوه از جوشکاری وجود ندارد. در کنار این‌ها استفاده از این روش به شما این امکان را می‌دهد که ریزترین و ظریف‌ترین اتصالات را به هم جوش داده و هیچ تغییری در کیفیت ظاهری آن به وجود نیاورید. اما رسیدن به تمامی این اهداف زمانی ممکن است که شما از مجموعه ابزارهای کامل و باکیفیت استفاده کنید. بالن گاز برای رسیدن به این هدف کار شما را بسیار آسان کرده است. این مجموعه با استفاده از تجربه حدود نیم قرنی خود توانسته بهترین ابزارهای مربوط به جوشکاری آرگون و دیگر روش‌های جوشکاری را وارد کشور کرده و در اختیار شما قرار دهد. بنابراین باوجود بالن گاز دیگر نیازی به نگرانی از بابت کیفیت و طول عمر ابزارهای جوشکاری وجود ندارد.



منبع: الف

کلیدواژه: وسایل موردنیاز استفاده می شود کنار این ها جوشکاری آرگون برای جوشکاری برای انجام گاز آرگون انجام جوش برای جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • پوستکوعلو: مسئولیت شکست‌های تاتنهام را می‌پذیرم
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است