Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور معرفی شده و طرح‌های ملی در این حوزه با مرکزیت اردبیل اجرا شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، صغری فرشی ظهر امروز در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است و در برخی ارقام بذری و محصولات کشاورزی شهرت خاورمیانه‌ای و جهانی دارد و نیز با توجه به ظرفیت‌ها در این حوزه از شمال تا جنوب استان تلاش می‌کنیم تا استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور معرفی شده و طرح‌های ملی در این حوزه با مرکزیت اردبیل اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از بهترین و پرظرفیت‌ترین و جذاب‌ترین گونه‌های گردشگری که می‌تواند در منطقه شکل گرفته و به قوام و جایگاه مطلوب خود برسد را گردشگری روستایی و کشاورزی دانست و بیان کرد: هدف از گردشگری کشاورزی ایجاد منبع درآمد برای کشاورز و مقصدی برای گردشگری، آموزش و تفریح توام با وقت‌گذرانی مفید برای بازدیدکنندگان است.

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گردشگری را یکی از بهترین ابزارهای فراخوانی محتوای توسعه و پیشرفت به مناطق روستایی معرفی کردو گفت: این صنعت می‌تواند اشتغال پایدار را در روستاها ایجاد کند.

فرشی افزود: با قطبیت کشاورزی دشت مغان، استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در امر گردشگری مدرن در سطح کشور بوده که مجموعه بی نظیر کشت و صنعت مدرن کشاورزی و دامپروری گواهی بر ادعا است که منطقه را به عنوان مقصد خلاق گردشگری کشاورزی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر شرکت‌های مادرتخصصی دامپروری و کشت و صنعت مغان و پارس و تنوع محصولات و نهاده‌های کشاورزی از شمال تا جنوب استان بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام پساکرونا گردشگران توجه ویژه‌ای به گردشگری روستامحور و طبیعت‌محور خواهند داشت، توسعه گردشگری کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده برای فعالیت‌ها و خدمات کشاورزیی و در نتیجه رونق اقتصاد گردشگری را فراهم خواهد کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل توسعه گردشگری کشاورزی را جلب مشارکت جامعه محلی و ایجاد انگیزه در آنان برای کسب درآمد، اشتغالزایی و حفظ محیط زیست برشمرد و گفت:‌ با رونق در گردشگری کشاورزی می‌توانیم بهبود سبک زندگی روستاییان و کشاورزان، توسعه پایدار روستایی و حفظ حقوق ومنافع مشروع و قانونی فعالان بخش کشاورزی و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی را شاهد باشیم.

فرشی با تاکید بر استفاده از ظرفیت برنامه‌های مشارکتی سازمان جهاد کشاورزی با صداوسیما برای تبیین و ترویج گردشگری کشاورزی اظهار کرد: ایجاد الزام به داشتن پیوست گردشگری برای اغلب طرح‌های کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیرمنطقه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در آموزش جوامع محلی در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: ایجاد موزه کشاورزی در استان، ایجاد موزه عسل، برگزاری استارتاپ‌های گردشگری کشاورزی با مشارکت پارک علم و فناوری و استفاده از ظرفیت گلخانه‌ها برای توسعه گردشگری کشاورزی نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

ورود گردشگر به میانکاله ممنوع شدافتتاح و کلنگ‌زنی 9 هزار و 900 میلیارد تومان پروژه در گلستان/رشد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان93 طرح گردشگری در استان گلستان افتتاح شد

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: برای عملیاتی کردن طرح‌های مربوط به توسعه کشاورزی با توجه به ظرفیت بی‌نظیردشت مغان با فرماندار شهرستان پارس‌آباد رایزنی و موانع موجوددر مسیر رونق گردشگری کشاورزی پیگیری خواهد شد.

فرشی از حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشاورزی و مذاکره با متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و گفت: در راستای تدوین دستورالعمل متناسب و قابل اجرای گردشگری کشاورزی ازوزارت میراث‌فرهنگی و وزارت جهاد کشاورزی پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گردشگری اداره کل گردشگری کشاورزی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود