Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:30:23 GMT

۱۴ طرح جهاد کشاورزی در شیروان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۱۶۹

۱۴ طرح جهاد کشاورزی در شیروان افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: ۱۴ طرح جهاد کشاورزی شیروان در دهه فجر امسال افتتاح شد.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: 14 طرح کشاورزی این شهرستان در روستای برزل آباد، حسین آباد، ورگ، سکه، زیارت و قلعه چه از توابع بخش مرکزی این شهرستان در دهه فجر افتتاح شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان در ایام دهه فجر امسال 322 میلیارد و 618 میلیون ریال اعتبار برای طرح های مزبور هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حیاتی عنوان کرد: 14 طرح کشاورزی این شهرستان در روستای برزل آباد، حسین آباد، ورگ، سکه، زیارت و قلعه چه از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل دو باب گلخانه پرورش سبزی و صیفی به مساحت هشت هزار مترمربع، پرورش مرغ گوشتی 40 هزار قطعه ای، مرغداری 50 هزار قطعه ای، استخر ذخیره آب به طول 950 مترمکعب، طرح آبیاری نوین 20 هکتار، سایت قلعه چه شامل هفت واحد دامداری و هفت واحد پرورش گاو شیری در مجموع کل با 400 راس بود.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح طرح های مزبور برای 130 نفر اشتغالزایی ایجاد شد، افزود: بزرگترین طرح جهاد کشاورزی این شهرستان در دهه فجرامسال فاز اول سایت قلعه چه شامل هفت واحد دامداری بود که پنج واحد 50 راسی و دو واحد 75 راسی با مجموع کل 540 میلیارد ریال اعتبار برای کل سایت و اشتغالزایی 35 نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: 26 واحد دامداری صنعتی فعال به ظرفیت هزار و ۷۵۰ راس دام  و حدود هزار واحد دامداری سنتی و روستایی به ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ راس دام در این شهرستان فعالیت دارد.

 

حیاتی افزود: شهرستان شیروان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد.

 

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر شیروان جهاد کشاورزی کشاورزی این شهرستان جهاد کشاورزی شیروان واحد دامداری افتتاح شد قلعه چه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به‌کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی، آمار غلط را موجب سوگیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار درست در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسؤول اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن سران اجلاس برگزار شد، عنوان کرده بود، وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین‌های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت.

کد خبر 6099304

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود