Web Analytics Made Easy - Statcounter

موالی زاده با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در واقع پارلمان و مجلس فرهنگی است، گفت: نزدیک به ۱۰ هزار نفر عضو شورای فرهنگ عمومی در کل کشور هستند که به دصورت مویرگی در کل کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سید محمدرضا موالی زاده» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه این منطقه سرشار از مفاخر اجتماعی و سرمایه بزرگ نیروهای انسانی در دوره های مختلف بوده است، گفت: مقام معظم رهبری به موضوع فرهنگ عمومی توجه خاصی دارند و اصلاح فرهنگ عمومی را از همه امور مهم تر برشمرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه همه محصولات فرهنگی در کشور باید دارای یک پیام در حوزه فرهنگی عمومی باشند، افزود: رابطه فی مابین فرهنگ و فرهنگ عمومی یک رابطه عموم و خصوص مطلق است به این معنا که هر امر فرهنگ عمومی، فرهنگی است اما هر امر فرهنگی، فرهنگ عمومی نیست.

 

وی اظهار داشت: آسیب شناسی در حوزه فرهنگ عمومی و شناخت نقاظ ضعف و قوت و راهکارهای عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در دستور کار قرار این شورا بوده است و از ابتدا و به همین دلیل 15 سرفصل را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

 

موالی زاده تصریح کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ، جوانان و ظرفیت آنان، محیط زیست و معماری و شهرسازی از سرفصل هایی فعالیت های شورای فرهنگ عمومی هستند.

 

وی به ارائه گزارش جامع و کامل فعالیت های شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان و شهرستان های تابعه در نشست شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و افزود: هر چه بتوانیم شبکه شورای فرهنگ عمومی در کشور را تقویت کنیم به ارتقا و بالندگی فرهنگ عمومی در گستره کشور خدمت کرده ایم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه این شورا در واقع پارلمان فرهنگی است، تصریح کرد: نزدیک به 10 هزار نفر عضو شورای فرهنگ عمومی در کل کشور هستند که به دصورت مویرگی در کل کشور فعالیت می کنند.

 

وی هماهنگی میان بخشی و تقسیم صحیح کارها را موجب پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی توسط شواری فرهنگ عمومی دانست و گفت: ترویج فرهنگ ورزش همگانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارتقا فرهنگ سلامت، ترویج فرهنگ مسئولیت فردی و اجتماعی برای مقابله با ابعاد بیماری کرونا، برنامه ترویج فرهنگ وقف در 2 حوزه سنتی و دانش بنیان و برنامه ارتقا فرهنگ کار و مهارت آموزی از اهم برنامه ها و مصوبات شواری فرهنگ عمومی کشور است.

 

گفتنی است در پایان این همایش از تابلو نقاشی سردار دلها رونمایی شد.

 

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حجت الاسلام معتمدی موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شورای فرهنگ عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور شورای فرهنگ عمومی ترویج فرهنگ کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود