Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:05:33 GMT

‌کشف مخفیگاه‌ها و مهمات داعش در استان دیاله

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۶۰۹

‌کشف مخفیگاه‌ها و مهمات داعش در استان دیاله

به گزارش ایرنا، خبرنگار خبرگزاری العهد نیوز عراق که نیروهای الحشد الشعبی را در عملیات گسترده امنیتی این نیروها در شرق استان دیاله همراهی می کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: در پاسخ به حمله تروریستی روز گذشته به نیروهای الحشد الشعبی، عملیات گسترده امنیتی الحشد الشعبی عراق از چهار محور با مشارکت هفت تیپ از صبح امروز در منطقه «نفت خانه» آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: نیروهای الحشد الشعبی تاکنون شماری از مخفیگاههای بقایای عناصر گروه تروریستی داعش و مقادیری بمب متعلق به آنها را کشف و ضبط کرده اند و عملیات همچنان ادامه دارد.
ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق صبح امروز (چهارشنبه) اعلام در بیانیه‌ای کرد: نیروهای سازمان الحشد الشعبی عملیات گسترده امنیتی را در مناطق «نفت خانه» در بخش «خانقین» در شرق استان دیاله آغاز کردند.
در این بیانیه آمده است: در این عملیات نیروهای تیپ‌های (۱، ۴، ۲۰ ،۲۳، ۲۴، ۱۱۰، ۲۸) الحشد الشعبی و یگان واکنش سریع منطقه و همه واحدهای فرماندهی عراق شرکت دارند.
این بیانیه تصریح کرد: هدف از این عملیات تعقیب عناصر جنایتکار گروه تروریستی «داعش» و تقویت امنیت و ثبات در این منطقه است.
پنج نیروی سازمان الحشد الشعبی عراق از جمله سه معاون تیپ یکم این سازمان دیروز در جریان حمله عناصر گروه تروریستی داعش در ناحیه نفت خانه در استان دیاله به شهادت رسیدند.
درپی آن نیز تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل بیشتر شد و نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریستهای طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.
به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

برچسب‌ها تروریسم گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی تروریسم گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی بغداد اخبار کنکور گروه تروریستی داعش الحشد الشعبی استان دیاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر