Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@17:14:12 GMT

افزایش سهمیه سرباز امریه فناور با موافقت رهبری

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۷۷۴

افزایش سهمیه سرباز امریه فناور با موافقت رهبری

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان، مجمع تشکل های دانش بنیان ایران از ابتدای سال جاری در نامه‌ای محضر فرمانده معظم کل قوا درخواست افزایش سهمیه نخبگان فناور به عنوان سرباز امریه جهت به کارگیری در شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح کرد.

 با توجه به فعالیت بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان و روند رو به افزایش آنها و سهمیه اندک تخصیص یافته به نخبگان برای امریه سربازی که منجر به اعمال سخت گیری های زیادی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده بود و به منظور استفاده موثر از ظرفیت فارغ التحصیلان ممتاز و نخبگان دانشگاهی، مجمع تشکل های دانش بنیان، در نامه‌ای محضر فرمانده معظم کل قوا درخواست افزایش سهمیه نخبگان فناور به عنوان سرباز امریه جهت به کارگیری در شرکت‌های دانش‌بنیان را ارایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص افزایش سهمیه دانش آموختگان برتر فناور (پروژه جایگزین خدمت) و سرباز فناور (مامور) جهت به کارگیری در شرکت‌های دانش‌بنیان پس از بررسی به همراه پیشنهاداتی به محضر فرمانده معظم کل قوا تقدیم کرد که تصویب شد.

به موجب این مصوبه سالانه در سقف تعداد ۲۰۰ نفر دانش آموخته برتر فناور مورد تایید بنیاد ملی نخبگان کشور جهت انجام طرح های تحقیقاتی فناورانه (پروژه جایگزین خدمت) در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و نقشه جامع علمی داجا و بر اساس معیارهایی با نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت های دانش‌بنیان معرفی شوند.

معیارهای شرکت‌های دانش بنیان و اولویت‌های به‌کارگیری شامل: همکار بخش دفاعی و دارای پروانه سمتا، دارای سطح فناوری برتر، دارای توان تولیدی محصولات دانش‌بنیان گلوگاهی و تحریمی، دارای قابلیت رفع گلوگاه فناورانه کشور و مجری پروژه های الویت دار ملی و اقتصادی کشور است.

همچنین تصویب شد: سالانه در سقف ۷۵۰ نفر از کارکنان وظیفه دارای تحصیلات حداقل کارشناسی که با تایید معاونت علمی و فناوری، جزو اعضای کلیدی و بنیان‌گذار شرکت‌های دانش بنیان محسوب شده و براساس معیارهای شفاف و عادلانه انتخاب می‌شوند، به عنوان سرباز فناور و به صورت مامور (امریه) و به نظارت دفتر سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح جهت خدمت (خدمت در عرصه فعالیت‌های فناورانه) در شرکت‌های دانش بنیان با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان همکار بخش دفاعی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص یابند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مجمع تشکل های دانش بنیان سرباز امریه فناور نظام وظیفه علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری افزایش سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد

جندقیان گفت: یکی از گلخانه‌داران مجتمع اعتضادیه شهرستان سمنان با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک دستگاه فیلتراسیون برای تصفیه آب خروجی استخر پرورش ماهی شد.

وی گفت: این دستگاه فیلتراسیون که به همت یک شرکت دانش‌بنیان طراحی شد، می‌تواند تمام مواد زاید و فضولات حاصل از مواد دفعی ماهی را به طور کامل فیلتر کند و آب عاری از مواد زاید را وارد شبکه گلخانه کند.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان از رهاسازی بیش از هفت هزار قطعه بچه ماهی کپور معمولی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری منابع آبی در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برخی از مزایای پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی گفت: افزایش بهره‌وری محصول کشاورزی از مهم‌ترین مزایای این روش است. آب استخرهای کشاورزی که در آن ماهیان پرورش داده می‌شوند، غنی از املاح و مواد معدنی مناسب برای رشد محصولات کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر