Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@12:57:32 GMT

فرصتی برای استخدام معلمان قرآن و پرورشی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۶۷۸۹

عضو هیأت رییسه کمیسیون آموزش گفت: با تصویب طرح مجوز حضور معلمان قرآن و پرورشی برای شرکت در آزمون استخدامی نهضتی‌‎ها، معلمان قرآنی و امور فرهنگی و پرورشی نیز می‌توانند در آزمون استخدامی نهضتی‌ها شرکت کنند.

خبرگزاری میزان - خانه ملت نوشت: حسین حق وردی با اشاره به مصوبه این هفته مبنی بر مجوز حضور معلمان قرآن و پرورشی برای شرکت در آزمون استخدامی نهضتی‌‎ها، عنوان کرد: بر اساس این مصوبه، معلمان قرآنی و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می‌توانند همزمان با برگزاری آزمون آموزشیاران نهضتی و شرکتی در این آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس افزود: پس از قبولی در آزمون، واجدالدین شرایط می‌توانند پس از طی یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و دارا بودن شرایط لازم به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآیند.

حق وردی با اشاره به کمبود حدود ۲۰۰ هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در همین راستا طرح جامع ساماندهی معلمان آموزش و پرورش در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در دست بررسی است و نهایتا طرحی بر اساس نیاز‌های آموزش و پرورش برای همه گروه‌های غیررسمی تدوین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در این طرح همه جوانب شرایط استخدام دیده خواهد شد، گفت: با توجه به در پیش بودن سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش و همچنین ادامه روند افزایش جمعیت دانش آموزی در کشور، مقتضیاتی همچون کمبود معلمان در مناطق محروم، مناطق روستایی، مقطع معلم و جنسیت آن مد نظر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به دلیل همین کمبود معلم، عزم کمیسیون بر این است که این طرح جامع ساماندهی هرچه سریع‌تر تدوین و راهی صحن علنی مجلس شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته این جذب‌ها قطعا با در نظر گرفتن ورود معلمان از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشکلات معلمان خرید خدمت؛ تدریس برای ۹۰۰ هزار تومان!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: معلمان حق التدریس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلمان حق التدریس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • مسئول یک سوپرمارکت هم این همه تغییر نمی‌کند!
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد