Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در حالی چهل و دومین بهار انقلاب را جشن می‌گیریم که با نگاهی گذرا به گذشته و سال‌های درخشان عمر انقلاب و مقایسه این دو می‌توان به توصیفی روشن از سیاهی و سپیدی و از ظلمت و نور رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، 42 سال پیش در چنین روزهایی مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشسته و نهال نوپای انقلاب قامت برافراشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول همه این سال‎ها انقلاب اسلامی با تکیه بر رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و البته ایستادگی و مقاومت ملت غیور و ولایی ایران با پشت سر نهادن فراز و فرودها و گردنه‌های دشوار اینک به درختی تناور تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی به پشتوانه انقلاب به دستاوردهای شگرف و بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف دست یافته و امروز به قدرتی تاثیرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

در راستای بازگویی و بازخوانی گوشه‌هایی از دستاوردها و اهداف اصلی پیش‌رو در چهله دوم انقلاب با احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تهران نیوز: از دیدگاه شما مهمترین دستاوردهای انقلاب کدامند؟

کریمی اصفهانی: پیش از پیروزی انقلاب دنیا تحت سیطره دو ابرقدرت قرار داشت و بلوک‌های شرق و غرب با آگاهی از نقش دین در شکل‌گیری ابرقدرت سوم و به منظور جلوگیری از تحقق آن به دنبال پیاده‌سازی اهداف خود در کشورهای تحت استعمار بودند.

در چنین شرایطی بزرگترین دستاورد انقلاب این بود که دین خشک و بی‌تحرک را از صندوق خانه‌ها را به درون جامعه کشانده و جامعه‌ای مبتنی بر حاکمیت اسلام و قوانین اسلامی را حاکمیت بخشید.

در عصری که می‌رفت تا دین به فراموشی سپرده شده و در کنج خانه‌ها محبوس شود، انقلاب اسلامی بر مبنای حاکمیت دینی شکل گرفته و بنیان نهاده شد، بر این اساس یکی از وجوه تمایز اصلی انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر این بود که بر پایه باورهای دینی و دین‌محوری شکل گرفته و استوار شد.

از سویی پیروزی انقلاب اسلامی معادله تقسیم جهان بین دو ابرقدرت شرق و غرب را به سمت متلاشی شدن سوق داد، به طوریکه اکنون و با ورود به چهله دوم انقلاب هیمنه و سیطره دو ابرقدرت بر دنیا شکسته شده است.

از دیگر شاخصه‌های انقلاب این است که ماهیت و اهداف آن در جغرافیای سرزمینی کشور ایران محصور نشده، بلکه در حال سیطره در بین همه ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواهان دنیا است.

به عبارت بهتر اکنون که درخت انقلاب اسلامی تناور و تنومند شده، ارزش‌های جهان‌شمول انقلاب در پهنه گیتی و در بین ملت‌ها و کشورهای دنیا تسری یافته و در حال گسترش است.

با همه آنچه که گفته شد آرمان‌های والای انقلاب اسلامی همانگونه که معمار بیکر انقلاب پیش‌بینی کرده بود، مرزهای جغرافیایی و سرزمینی را درنوردیده و این مهم نه تنها در شعار که در عمل تحقق و عینیت یافته است.

اینک و در حالی دومین سال از چهله دوم بهار انقلاب را جشن می‌گیریم که با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی، انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون ره‌آوردها و دستاوردهای عظیمی را رقم زده است، به طوریکه دوست و دشمن به قدرت اثرگذاری انقلاب در منطقه‌ و جهان معترفند.

تهران نیوز: نقش ایران را در تحولات منطقه و محور مقاومت چطور ارزیابی می‎‌کنید؟

کریمی اصفهانی: بدون شک کشور ایران اینک نقش راهبردی، تعیین‌کننده و محوری را در منطقه خاورمیانه ایفا کرده و به وزنه‌ای مقتدر، تاثیرگذار و تصمیم‌ساز تبدیل شده و این تحقق یکی از اهداف والای انقلاب است.

جمهوری اسلامی ایران با هدف عینیت بخشیدن به اهداف متعالی انقلاب و ارزش‌های والای دینی و انسانی در دفاع از ملت‌های مظلوم و ستم دیده منطقه قامت برافراشته و با بر هم زدن معادلات و سهم‌خواهی‌های متجاوزان، دستان کثیف آنان را از چپاول بر اندوخته‌های کشورها کوتاه کرده است.

استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی با اشتهای سیری‌ناپذیر و خوی استکباری و قلدرمآبانه به طمع دست درازی به داشته‌های غنی خاورمیانه هر بار به بهانه‌ای هوس سیطره بر کشورهای منطقه را در سر پرورانده و طرح و توطئه‌ای جدید علم می‌کند.

اما جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش راهبردی در ایجاد و تقویت اتحاد، انسجام و وحدت کلمه در بین کشورهای منطقه و محور مقاومت مانع تعبیر خواب‌های پریشان سلطه‌گران شده است.

ایفای نقش راهبردی در محور مقاومت در برابر گروهک‌های تکفیری داعش، حمایت از مردم مظلوم کشورهای عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین، جمهوری اسلامی ایران را به کانون و محور مقاومت در منطقه تبدیل کرده است.

در سایه شکل‌گیری مقاومت جهانی با محوریت ایران و دستاوردهای عظیم آن، اینک نه تنها حکومت‌های اسلامی که کشورهای دیگر نیز دست یاری به سوی جمهوری اسلامی دراز کرده‌اند.

نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در راه‌اندازی نهضت دشمن‌ستیزی و حفظ اتحاد کشورها و ملت‌ها موجب شده دشمن متجاوزی که با هدف بلعیدن منافع و ذخائر منطقه دندان تیز کرده بود، نه تنها به اهداف شوم خود دست نیافته بلکه به دنبال راه گریزی برای فرار از باتلاق خاورمیانه باشد.

با وجود دست و پا زدن‌‌های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار، هلال کامل شیعی تشکیل و وفاق غیر قابل نفوذ در بین ملت‌های مسلمان شکل گرفته است.

در حالی جمهوری اسلامی ایران پرچم آزادگی، مقابله با ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم را در دنیا برافراشته و اهداف متعالی انقلاب در حال تسری در دنیا است که اگر ایران نمی‌خواست از چاردیواری خود بیرون برود، همه کشورهای دنیا با ما کنار می‌آمدند.

با وجود بیش از چهل سال دشمنی‌، تهدید و اعمال تحریم‌های دشمن، ایران اسلامی امروز به مقاوم‌ترین کشور تبدیل شده و در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، نظامی و دپیلماسی در دنیا صاحب‌نظر است.

تهران نیوز: مردم چه نقش و سهمی در تدوام پیروزی‌های انقلاب و سیر موفقیت‌های آن ایفا می‌کنند؟

کریمی اصفهانی: ملت مقاوم ما با سابقه پرافتخار و طلایی هشت سال دفاع مقدس با اتکال به خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی جسارت هرگونه تعدی را از  دشمن گرفته و دستاوردهای چهل و چند ساله انقلاب امروز ایران را به کشوری مقتدر در عرصه‌های علمی، نظامی و تکنولوژی تبدیل کرده و آن را در زمره برترین‌های جهان قرار داده است.

اگرچه هر یک از دسیسه‌ها و توطئه‌ها و اعمال تحریم‌های حداکثری دشمنان می‌توانست یک کشور را از پای درآورد که با وجود همه عداوت‌ها و کینه‌توزی‌ها، انقلاب اسلامی با شتاب در مسیر نورانی پیشرفت و تعالی به پیش می‌رود.

با همه این تفاسیر آحاد مردم که شکل‌گیری نهضت امام راحل تا پیروزی و ادامه حیات انقلاب اسلامی همواره در حکم یک بال قدرتمند برای انقلاب و نظام به ایفای نقش پرداخته‌اند، به طوریکه اهداف انقلاب جز با همراهی، ایستادگی و مقاومت مردم تحقق نمی‌‎یافت.

تهران نیوز: در شرایط کنونی رمز عبور از گردنه دشوار جنگ اقتصادی چیست؟

کریمی اصفهانی: در شرایط اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه ملت و کشور ایران، راهکار عبور از گردنه و معبر حساس جنگ اقتصادی توجه به عوامل پیروزی انقلاب، بی‌توجهی به لبخندهای فریبکارانه دشمن و سرمایه‌گذاری روی ذخائر عظیم داخلی و توان و تخصص نیروهای بومی است.

یازمان نرود بزرگترین هنر امام خمینی (ره) این بود که همه اقشار جامعه را به میدان آورده با اتکاء به توان مردمی انقلاب  اسلامی را به پیروزی رساند، از این‌رو در شرایط تحریم‌های اقتصادی نیز تکیه بر توان داخلی، بومی‌سازی دانش‌ها و بی‌اعتمادی به دشمن راه‌حل برون‌رفت از مشکلات است.

تهران نیوز: مهمترین نقاط ضعف و آسیب دولت در میدان نبرد اقتصادی کدامند؟

کریمی اصفهانی: معتقدم نبود فرماندهی واحد، سوءمدیریت، موازی‌کارها، اعمال نظرات شخصی و پاس‌کاری‌ها مهمترین نقاط ضعف و کاستی‌های عملکرد دولت در جنگ اقتصادی است، در حالیکه باید اتاق جنگی با فرماندهی واحد در عرصه اقتصادی شکل گیرد.

با وجود تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر انسجام قوا و تشکیل اتاق فکر واحد برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، برخی‌ها در داخل هنوز به مذاکره خوش‌بین هستند و  چشمشان به بیرون دوخته شده است.

گرانی‌های افسارگسیخته و نارضایتی مردم به ناتوانی در مدیریت اوضاع به نقطه آسیب و شکننده عملکرد دولتمردان تبدیل شده و مادامی که دولت اعتقادی به توانمندی‌های داخل نداشته و این تفکر در بدنه آن حاکم باشد، نمی‌توان به عبور از گردنه دشوار تحریم‌های اقتصادی خوش‌بین بود.

شاید بهتر است یک بار دیگر به برخی‌ها یادآور شد که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و استمرار آن در گرو پایبندی به دستوران نظام و تبعیت از رهنمودهای رهبری حکیم و فرزانه انقلاب  است.

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران کریمی اصفهانی انقلاب اسلامی محور مقاومت جنگ اقتصادی تهران نیوز تبدیل شده ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به لایحه دو فوریتی شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به نام «استاد فروغی» به درخواست مدیریت این دانشگاه و مصوب شدن این مورد در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای ششم اصفهان، این اقدام امروز (چهارشنبه) انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در آیین تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار با تبریک آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: تجلیل و نکوداشت چهره‌های ماندگار اقدامی موثر برای جامعه است و با برگزاری چنین برنامه هایی ضمن قدردانی از کسانی که سال‌ها عمر خود را صرف خدمت صادقانه به مردم می‌کنند، روحیه خدمت‌گذاری و تلاش مجاهدانه را در دل جامعه می‌توان بیش از پیش زنده نگه داشت.

وی افزود: با توجه به لایحه دو فوریتی شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به نام «استاد فروغی» به درخواست مدیریت این دانشگاه و مصوب شدن این مورد در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای ششم اصفهان در روز نهم اردیبهشت، این اقدام امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ همزمان با گرامیداشت روز و مقام معلم طی مراسمی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: به پاسداشت خدمات ارزنده دکتر احمدعلی فروغی ابری در سالیان متمادی و تاسیس دانشگاه آزاد خوراسگان، بلوار ورودی شمالی دانشگاه آزاد که به بلوار امام‌رضا (ع)، (مقابل کارخانه قند اصفهان) منتهی می‌شود، به نام بنیان‌گذار دانشگاه نام‌گذاری شد.

نظری‌پور تصریح کرد: توجه به جایگاه ویژه معلمان و اساتید، باید به هر طریق از زحمات این بزرگواران قدردانی کرد، چراکه این نوع اقدامات برای پاسداشت چهره های ماندگار علمی و فرهیختگان شهر بسیار موثر و ماندگار است.

به گزارش ایمنا، احمد علی فروغی ابَری متولد سال ۱۳۲۰ در اصفهان در سال ۱۳۶۶ شمسی بر اساس پیشنهاد مسئولین و مقامات استان به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اقدام کرد و خود او عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای این دانشگاه بود و ۲۹ سال به عنوان با سابقه‌ترین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خدمت نمود. او به عنوان چهره ماندگار پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی معرفی شده است.

کد خبر 749607

دیگر خبرها

  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد