Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران علیزاده، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه کسی که در برابر فساد اقتصادی سایر مدیران ساکت و سلطه پذیر است یک مدیر انقلابی محسوب نمی‌شود گفت: وقتی مدیر اقتصادی نتواند جهادی عمل کند وضعیت کشور بهبود نمی‌یابد و در این رابطه صرفاً منظور زیاد کار کردن نیست بلکه تا زمانی که الگوهای اقتصادی را اسلامی نکنیم مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار 8دی، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مدیر انقلابی و جهادی مشخصه‌های زیادی دارد که از طریق بیان این ویژگی‌ها می‌توان تفاوت‌های آن با یک مدیر تکنوکرات و لیبرالی را تشخیص داد.

وی با بیان اینکه عدم پذیرش سلطه پذیری در رأس همه امور یک مدیر انقلابی دیده می‌شود بیان کرد: مدیری که به انجام مناسک مذهبی اهمیت می‌دهد اما در برابر فساد اقتصادی سایر مدیران ساکت و سلطه پذیر است یک مدیر انقلابی محسوب نمی‌شود.

این کارشناس حوزه ژئوپلتیک خاطرنشان کرد: مدیری که منافع خود را به منافع دیگران ترجیح‌ می‌دهد به هیچ عنوان مدیر انقلابی و جهادی محسوب نمی‌شود.

سردار سلیمانی نمونه کامل یک مدیر انقلابی

وی با اشاره به اینکه یک مدیر انقلابی به وضعیت زندگی و مشکلات سایر همکاران خود اهمیت می‌دهد افزود: همه ما سردار سلیمانی را به عنوان نمونه یک مدیر انقلابی قبول داریم لذا ببینید که حقوق ایشان با حقوق افسران و کسانی که با او کار می کردند چقدر تفاوت داشت تا پی به ویژگی‌های یک مدیر انقلابی ببریم.

رئیس مرکز تحقیقات اقتصاد سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی رشت ادامه داد: سردار سلیمانی یک فرمانده نظامی در سطح جهانی بود اما با این وجود حقوق وی با حقوق افراد زیر دستش تفاوت چندانی نداشت.

مدیری که هشت برابر حقوق دیگران دریافتی دارد، مدیر انقلابی محسوب نمی‌شود

علیزاده تصریح کرد: مدیری که ادعا می‌کند از صبح خیلی زود سر کار می‌رود اما هشت برابر حقوق دیگران دریافتی دارد یک مدیر انقلابی محسوب نمی‌شود زیرا نمی‌تواند درد و رنج و مشکلات اقتصادی کارمندانش را درک کند و جامعه او را به عنوان یک مدیر جهادی قبول ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیر انقلابی بین ولایت مداری و مردم داری یک توازن کامل برقرار می‌کند گفت: مدیر انقلابی به بهانه طرفداری از ملت در برابر رهبری نمی‌ایستد و همچنین به بهانه ولایت مداری در برابر مردم جبهه نمی‌گیرد و نمونه عالی این تعریف نیز مربوط به سردار سلیمانی می‌شود.

یک ولایتمدار واقعی، مردم‌دار واقعی نیز هست

این استاد علوم سیاسی تاکید کرد: نحوه برخورد و رفتار سردار سلیمانی با کسانی که حتی با انقلاب زاویه داشتند بیانگر عملکرد یک مدیر انقلابی است و یک ولایتمدار واقعی باید از طرف ولایت یک مردم‌دار واقعی نیز باشد.

استاد حوزه ژئوپولوتیک با بیان اینکه بسیاری از مدیران بعد از انقلاب به ویژگی‌های مذکور پایبند نبودند خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که به بهانه حمایت از مردم از قطار انقلاب پیاده شدند، تنها به فکر منافع خود و حزب سیاسی موردنظرشان بودند و در واقع مردم را دستاویز کارهای خود قرار دادند.

علیزاده بحران اقتصادی فعلی را اولویت کشور دانست و عنوان کرد: اگر به مراکز اقتصادی کشور برویم آیا می‌توان یک مدیر انقلابی پیدا کرد؟ مدیری که چشم خود را روی عدم پرداخت معوقات بانکی قدرتمندان ببندد اما افراد معمولی را به خاطر اقساط کم، تحت فشار قرار دهد، مدیر انقلابی نیست.

در بخش اقتصادی مدیری برای اصلاح امور کشور از جان مایه نگذاشت

وی با اشاره به اینکه مدیری که جلوی گردن کلفت‌های اقتصادی ساکت باشد اما ضعیفان را تحت فشار قرار دهد مدیر انقلابی محسوب نمی‌شود افزود: اگر در حوزه اقتصاد کشور مدیر انقلابی واقعی وجود داشت وضعیت ما به اینجا نمی‌رسید.

شهیدان سلیمانی، فخری زاده و تهرانی مقدم نمونه مدیران جهادی در عرصه نظامی

این استاد علوم سیاسی ادامه داد: در حوزه نظامی افرادی مانند شهید فخری زاده، سردار سلیمانی و شهید تهرانی مقدم را داشتیم که از جان خود گذشتند تا به چنین سطحی برسیم اما در بخش اقتصادی کسی برای اصلاح امور کشور از جان خود مایه نگذاشت.

این کارشناس حوزه ژئوپلتیک با بیان اینکه معضل عدم وجود مدیر اقتصادی انقلابی و جهادی در همه دولت‌ها وجود دارد و مربوط به یک دولت نمی‌شود اظهار کرد: مدیری که بتواند ساختار اقتصادی ما را متحول کرده و تحول بنیادین در این حوزه ایجاد کند، نداریم.

وی خاطرنشان کرد: علت این موضوع نیز این است که ملاک اقتصاد کشور ما غربی و لیبرالی بوده و مدیران ما به اقتصاد اسلامی به صورت مستقل معتقد نیستند و سبک زندگی آنها نیز همین گونه است.

علیزاده تصریح کرد: وقتی مدیر اقتصادی نتواند جهادی عمل کند وضعیت کشور بهبود نمی‌یابد و در این رابطه صرفاً منظور زیاد کار کردن نیست بلکه تا زمانی که الگوهای اقتصادی را اسلامی نکنیم مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

در ساختار بانک‌های کشور سبک اسلامی دیده نمی‌شود

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه در ساختار بانک‌های کشور سبک اسلامی دیده نمی‌شود عنوان کرد: نوع میز و صندلی و دکور رؤسای بانک‌ها و برخورد آنها با افراد پولدار و بی پول بسیار متفاوت است که این موضوع با سبک مدیریت جهادی بسیار فاصله دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک مدیر انقلابی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان

گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان