Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:48:55 GMT

سرخ پوشی بر تالار حافظ ماند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۷۱۳۳

سرخ پوشی بر تالار حافظ ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 15 بهمن) شاخص کل بورس آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 591 واحدی و ایستادن در ارتفاع یک میلیون و 206 هزار واحدی آغاز کرد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۲ هزار و ۴۱۷ واحدی معادل ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۴۵۹ واحدی معادل ۲.۶۹ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۱۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۴۰۲ واحدی معادل ۱.۰۳ درصد، عدد ۴۲۳ هزار و ۱۶۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۸۷۹ واحدی به رقم ۲۷۶  هزار و ۷۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۰۰۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۷۱۶۵ واحد کاهش به رقم ۸۳۷ هزار و ۶۲۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۵۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای خساپا، خودرو، خگستر و برکت به ترتیب با 393، 303، 139 و 97 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، غگرجي - بيسكويت‌ گرجي‌، قثابت - قند ثابت‌ خراسان‌ و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، فملی، کگل، کچاد و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، خگستر، دعبید و رکیش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۵ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

  

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 14 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۶ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۳۶۹ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۰۸۳ واحدی معادل ۰.۴۸ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۶۲ واحدی به رقم ۲۷۹ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۱۶۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۵۵۷۵ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۹۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وپاسار و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، حکشتی، پاکشو و برکت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۷ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۲ شاخص کل بورس یک میلیون شاخص بازار واحد رسید هزار واحد شاخص قیمت واحد کاهش هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت