Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،مجتبی برزگر با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار کشور اجازه افزایش یا کاهش ۱۰ درصدی قیمت‌ها را به ستادهای استانی داده است، اظهار داشت: در این زمینه ستادهای استانی با دریافت مستندات لازم تصمیم‌گیری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در سه روز گذشته اعلام شده است، ابراز داشت: دلیل این درخواست نیاز به نهاده بیشتر برای تولید مرغ دو کیلو و ۲۰۰ گرمی توسط مرغداران بود که نهاده مازاد را از بازار آزاد می‌خرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستنداتی در خصوص خرید نهاده از بازار آزاد ارائه نشده است

عضو ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه هنوز هیچ مستنداتی در خصوص این ادعا ارائه نشده است، افزود: ما بر این باوریم که عرضه مرغ می‌توانند تعیین کننده سلیقه مردم باشد و اینکه مرغداران ادعای لزوم تولید مرغ سنگین به دلیل سلیقه شهروندان دارند را نمی‌پذیریم.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان مخالف افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در این استان است، ابراز داشت: نباید هر گونه کمبودی را از مصرف کنندگان جبران کرد بلکه می‌توان با برنامه‌ریزی درست در این زمینه ورود خوبی داشت.

بزرگر با بیان اینکه نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها در استان اصفهان به صوت کامل تأمین شده است، اضافه کرد: باید توجه داشت که مرغداران هنوز چرایی افزایش قیمت مرغ تا ۳۶ هزار تومان طی چند ماه اخیر را توضیح نداده‌اند و برای آن دلیل منطقی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اصفهان نیز رو به رو هستیم، اضافه کرد: قیمت مصوب گوشت قرمز در بازار ۱۲۰ هزار تومان است و این در حالی است که در رصدی که دو روز گذشته در بازار انجام دادیم هر کیلوگرم گوشت ۱۳۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با بیان اینکه تغذیه دام ساعت دو تا سه بامداد با علوفه حاوی نمک در دامداری‌ها برای افزایش وزن دام هنگام فروش افزایش یافته است، ادامه داد: در این وضعیت پس از ذبح دام وزن لاشه دام با وزن زنده آنها تفاوت فاحشی دارد و از این رو فروشندگان این اختلاف قیمت را با افزایش خودسرانه قیمت و فروش به مصرف کننده جبران می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که این رفتار دامداران نه تنها به وزن لاشه آسیب می‌زند و کم فروشی می‌شود، بلکه آسیب‌های بهداشتی و زیست محیطی را نیز به همراه دارد.

46

کد خبر 1482830

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: گوشت قیمت گوشت قرمز قیمت گوشت سفید استان اصفهان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید علی طاهری اطاق‌سرا اظهار داشت: یکی از شرکت‌های بزرگ کشور برنج‌های در انبار مانده کشاورزان را در دو ماه گذشته خرید و این اتفاق به افزایش قیمت برنج ایرانی انجامید.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید برنج اعلام شد

وی از افزایش قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: اوایل اسفند سال گذشته قیمت برنج ایرانی سیر افزایشی پیدا کرد و به طور مثال قیمت نوع طارم آن به طور تدریجی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلو نیز بالا رفت؛ این سیر افزایشی قیمت تا پس از تعطیلات عید و ۱۰ روز گذشته هم ادامه داشت، اما از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون قیمت‌ها تثبیت شده و تغییری نداشته است.

وی افزود: در پی این افزایش قیمت برنج طارم از حدود ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان در هر کیلو تغییر یافت البته این قیمتی است که از کشاورزی خرید می‌شود و برنج طارم بسته‌بندی شده که به دست مصرف‌کننده نهایی در سراسر کشور می‌رسد ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است.

طاهری ادامه داد: دلیل افزایش قیمت این است که یکی از شرکت‌های بزرگ کشور حجم زیاد برنجی که در سال گذشته به دلیل مازاد برنج در بازار در انبارها مانده بود را از کشاورزان خرید و در طول ۱۰ تا ۱۵ روز کاری هم پول برنج خریداری شده را پرداخت کرد، در نتیجه این افزایش تقاضا برای برنج قیمت آن چنان که شرح داده شد، افزایش یافت.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل اظهار کرد: این شرکت در نشستی که با یکی از وزارتخانه‌ها داشت بر سر خرید برنج‌های انبار شده به توافق رسید و در ابتدای امر و اوایل اسفند برنج را با قیمت ۶۸ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان در هر کیلو از کشاورزان می‌خرید، اما هر قدر خرید این شرکت ادامه پیدا می‌کرد قیمت کشاورزان برای برنج بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ هزار تومان در هر کیلو هم پیش رفت تا اینکه سرانجام خرید آن ۱۰ روز پیش متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خرید این شرکت از برنج‌کاران مازندرانی بود، اما از گیلانی‌ها هم خرید کرد.

گرانی برنج در پی افزایش نرخ دلار

طاهری افزایش نرخ ارز را هم بر افزایش قیمت برنج ایرانی موثر دانست و گفت: افزایش اخیر قیمت ارز که به گران شدن برنج‌های وارداتی انجامید نیز در افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و بالا رفتن قیمت آن تاثیر داشت. با افزایش نرخ ارز قیمت برنج‌های خارجی ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بالا رفت.

وی افزود: با این حال حدود ۲۵ درصد کشت پارسال هنوز فروخته نشده و در انبارها مانده که البته این بخش متعلق به تاجران است نه کشاورزان.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل پیش‌بینی کرد که در فصل برداشت برنج امسال قیمت‌ها مانند سال گذشته سرکوب نشود و توضیح داد: با این حال متاسفانه قیمت کشت برنج از ۴۰ میلیون تومان در هر هکتار در سال ۱۴۰۲ به ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مطلوب برنج‌کار برای هر کیلو برنج با وجود هزینه‌ای که باید برای کشت برنج خرج شود رقمی حدود ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است، اما برای این قیمت تقاضایی وجود ندارد در نتیجه برنج‌کار مجبور است از سود خود کم کند تا بازار را از دست ندهد به نظر می‌رسد امسال برنج از برنج‌کار با قیمتی بین ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان خریداری شود.

طاهری از وضعیت خوب ذخایر آبی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان برداشت همین وضعیت برقرار باشد و مشکل تامین آب نداشته باشیم.

وی در نهایت برآورد کرد که محصول برنج امسال از شالیزارهای مازندران به بیش‌تر از یک میلیون تن برسد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228858 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول