Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@06:43:14 GMT

چرا پیک چهارم کرونا خطرناک‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۷۲۹۸

چرا پیک چهارم کرونا خطرناک‌تر است؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن تشریح چرایی خطرناک تر بودن موج جدیدی از بیماری کووید-۱۹، گفت: اگر دچار پیک جدیدی در کشور شویم، امکان دارد که میزان شیوع، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری افزایش یابد؛ چراکه ممکن است ویروس جهش یافته و مقاوم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مسعود مردانی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر بیماری و روند بیماری کاهش داشته است، اما با توجه به برخی عدم رعایت‌ها در پروتکل‌های بهداشتی شاهدیم که مجددا در برخی مناطق بیماری پیک زده و دارد خیز برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره چرایی خطر بیشتر پیک چهارم نسبت به پیک‌های قبلی بیماری در کشور، گفت: اگر دچار پیک جدیدی در کشور شویم، امکان دارد که میزان شیوع، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری افزایش یابد؛ چراکه ممکن است ویروس جهش یافته و مقاوم شود.

مردانی با بیان اینکه البته نمی‌توان هیچ چیزی را درباره ویروس کرونا به صورت ۱۰۰ درصد مطرح کرد، گفت: با این حال با توجه به ماهیت ویروس کرونا ممکن است که میزان شیوع و ابتلا به آن بیش از موج قبلی باشد. البته امیدواریم به کمک خدا با توجه به اینکه روند بیماری کاهشی است، پیک چهارم رخ ندهد. به نظر می‌رسد با نظارت و پایش مستمر می‌توان از وقوع پیک چهارم پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: در عین حال مردم نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با این تصور که بیماری کم شده، کاهش دهند، بلکه همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی مانند شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، عدم تجمع و ... را جدی گرفته و رعایت کنیم تا روند کاهشی بیماری کووید-۱۹ حفظ شود و دچار موج جدیدی از بیماری نشویم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است

به گزارش خبرآنلاین، استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «زمان طلایی زمین سست» نوشت: استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است. مطالعات زمین‌شناسی نشان می‌دهد، اگرچه استان خراسان‌رضوی به لحاظ بیشترین پهنه درگیر فرونشست، اول است، اما بیشترین شهرهای در معرض فرونشست، در استان اصفهان است.

ضمن آنکه باتوجه به تراکم جمعیت در شهرهای اصفهان، این استان در این زمینه حادترین استان کشور در مساله فرونشست به حساب می‌آید.

اصفهان در دوراهی مهار فرونشست یا بروز تبعات ۴گانه این پدیده قرار دارد.

مهار فرونشست از طریق کنترل کشاورزی‌های آب‌بر و پایان دعوای استانی برسر زاینده‌رود امکان‌پذیر است.

درغیر اینصورت افت ارزش ملک یکی از ۴ پیامد منفی فرونشست خواهد بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902134

دیگر خبرها

  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت