Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@09:48:57 GMT

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از مکتب فاطمی است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۷۴۱۴

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از مکتب فاطمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از مداحان شهرستان گناوه به مناسبت دهه مبارک فجر و میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مصلی جمعه اظهار داشت: امروز تنها کشور پایگاه اهل بیت (ع) و مکتب فاطمی، ایران اسلامی است و این به برکت نسل حضرت زهرا (س) میسر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه افزود: نسل حضرت زهرا (س) چشمه جوشانی است که تا ابدیت جاری و ساری است.

وی بیان کرد: دشمنان تصور می‌کردند با رحلت پیامبر اکرم (ص)، اسلام و تمام زحمات آن حضرت از میان خواهد رفت ولی با عنایت خداوند به برکت نسل حضرت زهرا (س) نسل پیامبر گرامی و اسلام ادامه یافته و این خیر کثیر در جهان گسترده شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به مصادیق بالای کوثر و عظمت این سوره ادامه داد: ابتدای خلقت حضرت زهرا (س) نور عظمت پروردگار عالم است و منتهای خلقت ایشان نیز بر نور است و خداوند آن حضرت را از نور عظمت خویش خلق کرد.

وی گفت: امروز به برکت نسل حضرت زهرا (س) و به رهبری فرزندی از نسل آن حضرت، انقلاب اسلامی به ما عطا شده که در هیچ جای دنیا این برکت و حکومت مانند جمهوری اسلامی که حاکمیت از نسل فاطمه زهرا (س) وجود ندارد.

امام جمعه گناوه با تبریک روز مادر به همه مادران به ویژه مادران شهدا یادآور شد: زنان جامعه ما و مادران شهید پرور با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س) در دامن خود فرزندان و شهدای غیور و سربلندی پرورش دادند که افتخاری برای اسلام و کشور هستند.

حجت الاسلام رکنی حسینی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از مکتب فاطمی است و به تعبیر امام (ره) این انقلاب یکی از رویدادهایی که جبرئیل برای پیامبر (ص) و حضرت زهرا (س) بشارت آورد.

وی با اشاره به تأکید بر حفظ احترام والدین در آیات و روایات اسلامی تصریح کرد: همه باید قدردان نعمت پدر و مادر باشیم و در خدمت گذاری به آنها فروگذار نکنیم که این امر در آیات قرآن و روایات بسیار مورد تاکید است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با تاکید بر نقش مهم و تأثیر گذار مادران و زنان در جامعه گفت: نقش حضرت زهرا (س) در زندگی و تربیت فرزندان برای همه الگو و اسوه است و باید سیره آن حضرت را در زندگی الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مداحان اهل بیت (ع) در جامعه خاطرنشان کرد: مداحی اهل بیت (ع) و مروج مکتب فاطمی، علوی و نبوی بودن بزرگترین افتخار است و اهل بیت (ع) همواره عنایت خاصی به مداحان خود داشتند و آنها مقرب اهل بیت بوده‌اند.

مدیحه سرایی جمعی از مداحان شهرستان گناوه از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

کد خبر 5138187

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه کانون مداحان حضرت فاطمه س دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان انقلاب اسلامی ایران بوشهر آمار کرونا شهرستان کرج شیراز شهرکرد خطبه های نماز جمعه جشنواره فیلم فجر عکس استانها نسل حضرت زهرا حجت الاسلام مکتب فاطمی رکنی حسینی آن حضرت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند