Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، محسن مسعودیان راد روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی اشتغال بشارت ماندگار و تجلیل از بانوان فعال در مراکز نیکوکاری شاهرود افزود: بانوان بیش از ۸۰ درصد از کارکنان این مراکز را تشکیل می دهند که ۶۵ درصد از آنان با عنوان مدیر در عرصه خیرات در مراکز نیکو کاری استان فعالند.

وی از فعالیت یک مرکز نیکوکاری علمی با مدیریت بانوان در استان خبر داد و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری استان امسال بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان درآمد داشته که بخش عمده این درآمد به خاطر مدیریت بانوان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودیان راد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در گذشته  فقر  بیشتر در میان سالمندان  و بویژه مردانه دیده می‌شد  اما امروزه فقر در بین زنان هم به شدت خودنمایی می کند، سن فقر به شدت پایین آمده از سالمندی به میان سالی و حتی طبقه جوانان کشیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سمنان اظهار داشت: خانواده های آسیب پذیر با سنین ۲۵ تا ۳۰ سال هم شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بانوان در عرصه فقر زدایی باید ورود  کنند، ابراز داشت: مدیران مراکز نیکوکاری بیشتر بانوان هستند و این امر موجب شده بهتر بتوانیم در دریچه ذهنی خانواده های نیازمند قرار گرفته و شکل توانمند سازی آنها را متناسب با خودشان تامین، تضمین و مدیریت کنیم.

به گفته وی موقعی که بانوان این مراکز در منازل خانواده های نیازمند حضور پیدا می کنند به دقت تمام زوایا و نیاز ها و شرایط را احصا می‌کنند.

مسعودیان با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد مردم محوری است، اظهار داشت: این کمیته کار محرومیت زدایی را به دست خود مردم انجام می دهد.

وی هدف و اثر بخشی نیکوکاری را از اولویت‌های کاری این کمیته خواند و تصریح کرد: گاهی بدون نگاه علمی و محاسبات دقیق کاری انجام می شود که فرو رفتن در فقر و وابسته کردن فقرا را بیشتر می کند.

مسعودیان راد از ارایه طرحی با عنوان توانمندسازی چند لایه و چند بعدی به مسوولان کشوری خبر داد و گفت: این طرح با حمایت استاندار  برای تصویب به مسوولان کشوری ارایه شده که با اجرایی شدن آن برکاتش تمام کشور را در برمی گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان سمنان ادامه داد: با اجرای این طرح راهبرد تهاجمی علیه فقر رقم خواهد خورد و این کمیته به سمت توانمند سازی و خارج شدن جامعه از چرخه فقر پیش می رود.

وی به افتتاح مرکز تخصصی اشتغال بشارت ماندگار اشاره نمود و افزود: این مرکز رویکرد معیشتی در دستور کار خود را به رویکرد توانمند سازی، اشتغالزایی و عزت آفرینی تبدیل کرده که این کار بسیار ارزشمندی است.

به گفته وی تعداد ۱۰۰ مرکز نیکو کاری در استان فعالند اما تعداد اندکی از این مراکز گرایش تخصصی اشتغال و کارآفرینی دارند.

وی با بیان اینکه اگر جاذبه های فقر را بیشتر کنیم رکود، تن پروری و تنبلی در جامعه گسترش می یابد، افزود: در مراکز تخصصی اشتغال محصولات به نمایش گذاشته شده نشان دهنده یک زنجیره اشتغال از جمله کار با چرخ خیاطی، دستگاه های ریسندگی و بافندگی و تولیدات مختلف در ذهن تجلی پیدا می کند.

به گفته وی در این مراکز از یک نگاه فنی و روز آمد در فضای مجازی برای عرضه محصولات استفاده شده است.

در شهرستان شاهرود ۴۰ مرکز امداد محله زیر نظر ۲۲ مرکز نیکوکاری  قرار دارند و این مراکز با توجه به نیاز محله در موارد تخصصی درمان، عمران و اشتغال فعالند.

کمیته امداد شاهرود با پشتیبانی سه هزار و ۵۰۰ حامی از ۶۲۶ یتیم و بدسرپرست در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می کند.

برچسب‌ها شاهرود کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی فقر بانوان موسسات نیکوکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی شاهرود کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی فقر بانوان موسسات نیکوکاری اخبار کنکور مراکز نیکوکاری تخصصی اشتغال کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (فقط حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت به محرومین، هم افزایی و برون سپاری پرونده‌های مددجویی سالمندان را نیز به مراکز نیکوکاری مددکاری واگذار کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد استان هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

حسینی ادامه داد: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

کد خبر 6097064

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری