Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در بیانیه ای، از عملکرد دیوان محاسبات کشور تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۷۷ نفر از نمایندگان مجلس در تقدیر و تشکر از دیوان محاسبات کشور را قرائت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

احتراماً همانگونه که مستحضرید دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس و نماینده انحصاری منتخبین ملت در نظارت بر حُسن اجرای قانون وظیفه خطیر پاسداری از بیت المال را برعهده داشته و بر همین اساس در اجرای اصل ۵۵ قانون اساسی و بند (ج) ماده یک قانون دیوان محاسبات کشور و بند یک ماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که حاوی عملکرد یکساله دولت به انضمام نظرات کارشناسی و پیشنهادات دیوان می‌باشد را یک ماه پیش از موعد مقرر قانونی علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا جهت بهره برداری نمایندگان در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، تسلیم مجلس شورای اسلامی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مضافاً اینکه ارائه گزارش عملکرد هشت ماهه اجرای بودجه سال ۹۹ و نیز حضور اثربخش نمایندگان دیوان به منظور ارائه نقطه نظرات کارشناسی در جلسات کارگروه‌ها، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون تلفیق به هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که موجب غنای هر چه بیشتر مصوبات کمیسیون گردیده، قابل تقدیر و تحسین می‌باشد.

بنابه مراتب فوق بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از ریاست محترم دیوان محاسبات کشور، مسئولان و همکاران خدوم این دیوان، حافظان بیت المال در این سنگر مقدس اعلام می‌داریم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر دیوان محاسبات کشور نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی کمیسیون تلفیق دیوان محاسبات مجلس دیوان محاسبات کشور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 6093900 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!