Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گروه طالبان گفت: طالبان در ۲۰ سال گذشته از سوی جناح‌های غیرنظامی مخالف، به شدت صدمه دیده، اما علیه آن‌ها اقدامی نکرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه به خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گفت که جریان مذاکرات می‌تواند ما را به آتش‌بس برساند بنابراین نباید از این موضوع و برخی مسائل دیگر به عنوان مانع استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است که به تیم‌های مذاکره کننده اجازه داده شود تا به کار خود ادامه دهند.

وی افزود که از نظر طالبان آتش‌بس از موضوعات مهم مذاکرات است که در زمان خودش باید مورد بحث قرار گیرد. در حال حاضر قبل از آتش‌بس باید دلیل جریان جنگ جاری مشخص و رفع شود.
اعتمادسازی قبل از آتش‌بس
مجاهد همچنین ادامه داد که «باید قبل از آتش‌بس اعتمادسازی شود چرا که باید همه طرف‌ها مطمئن شوند که اگر فشارهای نظامی نباشد روند صلح کامیاب می‌شود و جناح مقابل به صلح متعهد است».

سخنگوی طالبان اظهارداشت که اشرف غنی برای حفظ موقعیتش می‌خواهد که موضوع آتش‌بس در ابتدای دستور کار مذاکرات صلح قرار گیرد تا خود را از فشارهای نظامی خارج کند.

وی گفت: «جریان مذاکرات صلح می‌تواند ما را به آتش بس برساند، پس بهتر است از این موضوع و موضوعات دیگر به عنوان موانع استفاده نشود و به تیم‌های مذاکره کننده اجازه داد به کار خود ادامه دهند».
آمریکا ناقض توافقنامه قطر
ذبیح الله مجاهد درباره حملات هوایی آمریکا در برخی مناطق افغانستان گفت که آمریکایی‌ها با حملات هوایی توافقنامه دوحه را نقض کرده‌اند و در مناطقی که جنگ در آن جریان ندارد نیز بمباران کرده‌اند.

وی تصریح کرد: موارد یادشده که به امضاء دو طرف در مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه نیز رسیده است توسط آمریکایی‌ها نقض شده است.
مخالفان سیاسی را هدف قرار نمی‌دهیم
ادعاهای ضد و نقیضی در ارتباط با کشتار غیرنظامیان از سوی هر دو طرف جنگ در افغانستان مطرح می‌شود، به ویژه اخباری مبنی بر هدف قرار دادن خبرنگاران، فعالان سیاسی، مدنی، متنفذین قومی و برخی دیگر، در رسانه‌های افغانستان منتشر شده است.

سخنگوی طالبان درباره مخالفان سیاسی این گروه گفت که طالبان در 20 سال گذشته از سوی جناح‌های غیرنظامی مخالف، بشدت صدمه دیده اما علیه آنها اقدامی نکرده است.

مجاهد ادامه داد: حکومت افغانستان در این حملات دست دارد تا از ترحم جامعه جهانی به نفع خود استفاده کند.

وی اظهارداشت: طالبان مسئولیت حملاتی که علیه نظامیان و نیروهای اطلاعاتی کابل که مستقیم علیه آنها می‌جنگند را همواره به عهده می‌گیرد و این موضوعی تازه نیست و در گذشته نیز اتفاق افتاده است اما حملاتی که در آن غیرنظامیان، خبرنگاران، فعالان سیاسی، مدنی و دیگر متنفذین هدف قرار می‌گیرند کار طالبان نیست و این گروه دخالتی در آنها ندارد.

سخنگوی طالبان در پایان تاکید کرد که حملات علیه غیرنظامیان به نفع طالبان و به نفع مردم و به نفع افغانستان نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی طالبان توافق دوحه کشتار غیرنظامیان سخنگوی طالبان هدف قرار آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان