Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:03:06 GMT

گذر معدن در منطقه ۶ تهران ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۷۹۹۲

گذر معدن در منطقه ۶ تهران ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه گذر معدن اظهار داشت: زمانی که بحث ایجاد گذر صنایع در شهر تهران مطرح شد موضوع راه اندازی مسیر معدن نیز مورد توجه قرار گرفت و از این رو مشاوری انتخاب کردیم که با موضوعات شهری و صنعت و معدن آشنا باشد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه بروکراسی های ایجاد گذر صنعت و معدن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی بر ضرورت داشتن آگاهی شهروندان در حوزه معدنی تاکید کرد و گفت: گذر معدن نقطه عطف همکاری شهرداری و خانه معدن خواهد بود.

وی افزود: این گذر به زودی وارد فاز اجرایی می شود و از خانه معدن تا نزدیکی وزارت صنعت و معدن در خیابان سمیه اجرا می شود.

از سوی دیگر «محمدجوادحق شناس» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آئین گفت: ما گذر صنایع دستی در خیابان لاله زار و  گذر هنر در خیابان برادران مظفر را داریم و می‌توان گذر معدن را در محور رودکی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: وزارت صنایع و معادن، دانشگاه امیر کبیر و دانشکده معدن مهمترین مکان هایی هستند که در این زمینه فعالند و قرار است گذر معدن نیز در محدوده مذکور ایجاد شود.

به گفته حق شناس، ‌ بدلیل پراکندگی معادن و دوری آنها از شهرها تلاش می کنیم تا با ایجاد گذر معدن شهروندان را با این نوع از فعالیت آشنا کنیم.

وی گفت:‌ اینکه بتوانیم در قلب پایتخت، خیابان موزه و گذری را برای موضوع معدن اختصاص دهیم، بستری برای نمایش تلاش‌های معدنکاران و فعالان این حوزه از طریق زبان هنر است.  

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته گاهی شهرداری برای تبدیل تهران به ایجاد فضاهایی برای زیست شهری بیشتر مزاحمت و مانع‌تراشی کرده است.  

وی گفت: ایجاد گذر معدن از خیابان سمیه تا شریعتی بخشی از آن مربوط به فعالیت شهرداری منطقه ۶ و بخشی مربوط به شهرداری منطقه ۷ است و سبب می‌شود کل این محدوده تبدیل به راسته فرهنگی معدن شود و بتوان تندیس‌های ارزشمند را نیز در آن نصب کرد و یا شاهد نمایش نقاشی‌های مختلف در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها شهرداری منطقه شش تهران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه شش تهران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهر تهران شهرداری منطقه شش تهران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهر تهران اخبار کنکور ایجاد گذر شهر تهران گذر معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران

به گزارش صدای ایران از ایرنا،سید جلال ملکی روز شنبه گفت: ساعت ۰۱:۳۰ بامداد حادثه گرفتار شدن چندین دستگاه خودرو در داخل گل و لای ناشی از ورود حجم زیادی از آب در انتهای بزرگراه خرازی، ابتدای خیابان اردستانی به دلیل بارش‌های زیادی که صورت گرفته بود، به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ ماموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی نورافشان به محل حادثه اعزام شدند.



وی با بیان اینکه عوامل شهرداری منطقه نیز با یک دستگاه لودر در محل حادثه حضور داشتند، افزود: در محل حادثه مشاهده شده بر ورودی خیابان اردستانی به دلیل بارش‌های زیادی که اتفاق افتاده بود باعث ریزش گل و لای و سنگ از کوه‌ها و تپه‌های اطراف به معبر شده و سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه ام وی ام و یک دستگاه سمند در این محدوده گرفتار شده بودند.


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: قبل از اینکه اتفاق ناگواری بیافتد سرنشینان خودرو‌ها از خودرو پیاده شده بودند، اما حجم زیاد آب باعث شده بود خودرو‌ها به حالت نیمه واژگون درآیند.

وی تاکید کرد: با کمک لودر شهرداری خودرو‌ها به حالت اولیه برگشتند و از محیط خارج شدند و خوشبختانه در این حادثه به کسی صدمه وارد نشده بود.

به گفته وی، با حضور عوامل شهرداری و آتش نشانان معبر بازگشایی شد و سنگ‌ها از خیابان جابجا شد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!