Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روز گذشته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی از اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در خصوص خدمه کشتی کره جنوبی خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت امور خارجه در این خصوص اظهار داشت: به دنبال درخواست دولت کره جنوبی و مساعدت قوه محترم قضاییه در چارچوب مقررات قضایی، خدمه کشتی کره‌ای که به اتهام ایجاد آلودگی زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف شده است، در یک حرکت انسان‌دوستانه توسط جمهوری اسلامی ایران اجازه خروج از کشور را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب زاده افزود: بررسی قضایی پرونده تخلف کشتی و کاپیتان در چارچوب قوانین ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین از گفتگوی تلفنی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با «چوی» قائم مقام وزارت خارجه کره خبر داد که طی آن موضوع آزادسازی هر چه سریع‌تر منابع ارزی ایران در این کشور مورد تاکید قرار گرفت و طرفین در خصوص ساز‌و‌کارهای موثر جهت استفاده از این منابع رایزنی کردند و طرف کره ای بر اراده دولت این کشور و تلاش حداکثری برای رفع محدودیت از این منابع در اسرع وقت تاکید کرد.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز سه شنبه در خبری فوری نوشت: ایران روز سه شنبه اعلام کرد به خدمه نفتکش کره جنوبی که ماه گذشته توقیف شد اجازه داده است از کشور خارج شوند.
این گزارش حاکی است ایران صدور مجوز آزادی این افراد را یک اقدام «بشردوستانه» پس از درخواست دولت کره جنوبی تعریف کرده است.

کره بدهی ایران به سازمان ملل را پرداخت می کند
یک مقام دولتی سئول با بیان اینکه گفت‌وگوها با آمریکا برای پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل از طریق اموال بلوکه‌شده به مراحل نهایی رسیده، از پیشرفت‌های چشمگیر در این خصوص خبر داد.
یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت مباحثات با آمریکا برای آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران در بانک‌های این کشور جهت پرداخت بدهی تهران به سازمان ملل در حال نهایی شدن است.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام دولتی سئول که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد پیشرفت درخصوص آزادسازی اموال بلوکه‌شده ایران بر تصمیم تهران جهت آزاد کردن خدمه نفتکش کره‌ای توقیف‌شده در تنگه هرمز تاثیر گذاشته است.
وی توضیح داد: «مشکل تقریبا حل شده است. ما گفت‌وگوها [با آمریکا] درباره پرداخت معوقات [ایران] را به پایان رساندیم و لازم است درخصوص بخش‌های فنی نیز مباحثاتی داشته باشیم. پیشرفت قابل توجهی در این حوزه حاصل شده و به نظرم این به عنوان شانسی بود تا [ایران] حسن‌نیت ما را احساس کند».
این مقام وزارت خارجه کره جنوبی همچنین خبر داد که سئول و واشنگتن در حال گفت‌وگو برای نحوه پرداخت غیر دلاری معوقات ایران به سازمان ملل هستند.
بر اساس این گزارش، وی گفت که کره جنوبی همزمان مذاکرات با آمریکا برای توسعه تجارت‌های بشردوستانه با ایران از طریق اموال بلوکه‌شده را ادامه می‌دهد.
به نوشته یونهاپ، دیگر مقام وزارت خارجه کره جنوبی نیز درباره تعداد خدمه نفتکش توقیفی که قرار است در این شناور باقی بمانند نیز گفت هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.
ماه گذشته، اتاق بازرگانی ایران رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را 8 میلیارد و 500 هزار دلار اعلام کرده بود. مقام‌های ایران پیشتر گفته‌اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع مالی بابت نگهداری آنها پول هم مطالبه کرده است.
پیش از این نیز، منبعی در کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفته بود که ایران با تاکید بر لزوم آزادسازی پول‌های بلوکه شده، خواستار استفاده از 1 میلیارد دلار از این پول‌ها برای خرید تجهیزات پزشکی شده است.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفتکش ایران کره مقام وزارت خارجه کره ایران به سازمان ملل اموال بلوکه شده امور خارجه کره جنوبی کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست