Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان مرکزی از تقاضای کتبی ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هیئت رئیسه برای به جریان انداختن مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان براساس مفاد ماده ۱۳۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس خبر داده است. خبرگزاری میزان - احسان عسگری در حساب توئیتری خود نوشت: امروز دکتر قالیباف را به علت تصویب نشدن یک طرح، این مقدار ناراحت ندیده بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخص او تلاش برای تصویب این طرح به عمل آورد و امروز نیز در جلسۀ غیرعلنی صراحتاً از فواید تصویب طرح گفت. امیدواریم با انجام اصلاحات، زمینۀ بررسی مجدد طرح #شفافیت_آراء_نمایندگان فراهم شود.   محمدباقر قالیباف نیز امروز در حساب توئیتری خود نوشت: به طرح شفافیت رأی موافق دادم، ولی متأسفانه این طرح که به دو سوم آراء نیاز داشت با ۱۵۳ رأی (۶۵.۲ درصد) موافق و فقط با ۳رأی کمتر تصویب نشد. امیدوارم با ایجاد اصلاحات مد نظر نمایندگان و افزوده شدن به دامنۀ شفافیت، طرح مجدداً به صحن بیاید و در همین مجلس، قفل تصویب شفافیت آراء شکسته شود.   روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفته است امروز بعد از ماه‌ها تلاش بنده و دیگر طراحان طرح شفافیت آراء نمایندگان فقط سه رای برای تصویب کلیات آن کم آوردیم، آراء کسانی که به این طرح، رای مثبت داده‌اند در سایتی منتشر شود تا کسانی که حاضرند هزینه تصمیماتشان را بپردازند معلوم شود.طبیعتاً مردم بلدند انتخاب خود را بازنگری می کنند.   علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و نماینده معین شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان نیز در حساب توئیتری خود گفته است براساس مفاد ماده ۱۳۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس، طرحی که در مجلس مطرح و تصویب نشود تا مدت شش ماه نمی‌توان همان طرح را در صحن مطرح نمود مگر با تقاضای کتبی ۵۰ نفر از نمایندگان. تقاضای کتبی فوق تهیه و تقدیم هیئت رییسه مجلس شد تا طرح شفافیت مجددا مطرح و به رأی گذاشته شود.   سید نظام‌الدین موسوی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیزگفته بیش از ۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرده ایم تا موضوع شفافیت آرا نمایندگان متناسب با آیین نامه مجلس، مجدداً در دستور کار قرار گیرد.   جمعی از وکلای مردم که موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند، امروز آراء خود را به این طرح به صورت داوطلبانه در فضای مجازی منتشر کردند.   در شصت‌وششمین جلسه علنی مجلس یازدهم، از مجموع ۲۸۴ نماینده (من‌های ۶ کرسی خالی)، ۲۳۴ نماینده حاضر بودند که از این تعداد ۲۲۸ نماینده در رأی‌گیری شرکت کردند یعنی ۶ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رأی‌گیری شرکت نکردند. ۱۲ نماینده نیز علی‌رغم توضیحات مخالفان و موافقان رأی ممتنع دادند! نهایتاً طرح «شفافیت آرای نمایندگان» با ۱۵۳ رأی موافق (حدود ۶۵ درصد) و ۶۳ رأی مخالف (حدود ۲۶ درصد) تصویب نشد. این طرح از آنجایی که قانون «آئین‌نامه داخلی مجلس» را اصلاح می‌کرد نیاز به دوم سوم آراء بود و برای تصویب فقط به ۳ رأی دیگر نیاز داشت.     بیشتر بخوانید: توضیحات قالیباف درباره رای‌گیری پیرو کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰   انتهای پیام/ برچسب ها: شفافیت آراء آرای نمایندگان مجلس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شفافیت آراء آرای نمایندگان مجلس شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شفافیت آراء طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش‌های منطقه جوی آباد اظهار کرد: حجم و تعداد ساخت سازهای غیرمجاز منطقه جوی‌آباد باعث شده تا در منطقه چارچوب‌های اصول شهرسازی رعایت نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل نیاز به عزم جدی مسؤولان استان دارد، گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه مشکلات متعدد اجتماعی برای شهرستان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه باید این وضعیت نا به سامان اصلاح شود، گفت: به علت عدم ساماندهی در گذشته امروز منطقه جوی آباد به کلونی معتادان متجاهر غیربومی تبدیل شده است.

وی گفت: با ساماندهی این منطقه علاوه بر پیشرفت و توسعه شهری چالش‌های اجتماعی منطقه رفع می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زندان خمینی شهر نیز تصریح کرد: خروج زندان خمینی‌شهر به خارج از شهر در دستور قوه قضایه قرار گرفت است.

کد خبر 6089798

دیگر خبرها

  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت