Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک دستگاه خودروی نظامی صبح امروز در شهر کابل هدف انفجار قرارگرفت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع امنیتی اعلام کردند: این انفجار در ناحیه دیسپچری کابل از توابع حوزه نهم امنیتی به وقوع پیوست.
انفجار در کابلبر اثر انفجار بمب در مسیر خودروی نیرو‌های پلیس افغانستان در شرق کابل یک نفر کشته شد و سه نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق اعلام پلیس کابل، در پی انفجاری در این شهر کابل یک نیروی امنیتی کشته شده و سه نیروی دیگر زخمی شده‎‌اند.
فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل گفته که این انفجار ساعت 8:03 صبح امروز (چهارشنبه) در منطقه تنگی تره‌خیل از ناحیه پانزدهم شهر کابل رخ داده است.
به گفته فرامرز، این انفجار خودرو نیروهای امنیتی را هدف قرار داده است.
مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.
شهر کابل روز گذشته نیز شاهد چهار انفجار بود. در این انفجار دو نفر از جمله محمد عاطف، رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته شدند و هفت تن دیگر زخم برداشتند.

انفجارهای پیاپی در کابل
روز گذشته پلیس کابل اعلام کرد که در پی چندین انفجار در این شهر 2 غیرنظامی از جمله رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.
پلیس کابل اعلام کرد که در این سه انفجار که در ناحیه‌های دوم، سوم و چهارم شهر کابل رخ داده است، دو غیرنظامی از جمله «محمد عاطف»، رییس شورای مرکزی جمعیت اصلاح کشته شده و دو منسوب امنیتی و سه غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
«فردوس فرامرز»، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل گفت که حادثه اول حوالی ساعت 7:35 صبح در منطقه «جوی شیر» در ناحیه‌ی دوم شهر کابل رخ داده است.
فرامرز افزود که این رویداد ناشی از انفجار مین بوده و یک خودرو را هدف قرار گرفته است. به گفته‌ی وی، در این انفجار دو نیروی امنیتی زخمی شده‌اند.
همچنان سخنگوی فرماندهی پلیس کابل گفت که انفجار دومی حوالی ساعت 8:30 صبح در چهارراهی «سلیم کاروان»،در ناحیه‌ی چهارم شهر کابل رخ داده است.
روز دوشنبه نیز شهر کابل شاهد دو انفجار مین بود. انفجار نخست در «چهارراهی شهید» در ناحیه‌ی دهم شهر کابل رخ داد. این انفجار که خودرو حامل خشنود نبی‌زاده، رییس دفتر وزیر دولت در امور صلح را هدف قرار گرفته بود، تلفاتی در پی نداشت.
ساعتی پس از وقوع این انفجار، یک انفجار در منطقه «جنگلک»، در ناحیه هفتم شهر کابل رخ داد. در این انفجار که یک خودرو ارتش هدف قرار گرفته شده بود، یک نظامی و یک غیرنظامی کشته شدند. همچنان یک نظامی دیگر نیز در نتیجه‌ی آن زخمی شد.
در چند ماه گذشته در شهر کابل انفجار مین‌ها و ترورهای هدفمند به‌صورت نگران‌کننده افزایش یافته است. اما این رویدادها علی‌رغم وعده‌ی حکومت برای مهار آن‌ها، هنوز به وقوع می‌پیوندد و قربانی می‌گیرد.
مسئولیت بیشتر آن‌ها را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما دولت همواره این رویداد را به گروه طالبان نسبت داده است.

تشدید درگیری‌های میدانی طالبان با نیروهای افغان
 72 نفر از جمله 67 عضو طالبان طی درگیری‌های میدانی شبانه روز گذشته در افغانستان کشته شدند.
وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: 67 نفر از اعضای طالبان در حملات هوایی و درگیری‌های زمینی در استان‌های بلخ، قندوز، قندهار و فراه افغانستان کشته و ده‌ها نفر از آن‌ها زخمی شدند، در این حملات و درگیری‌ها تعدادی سلاح و مقادیری مهمات طالبان نیز کشف و ضبط شد.
همچنین به گفته مقامات محلی استان قندوز، چهار نیروی پلیس در حمله طالبان به پاسگاه آن‌ها در شهر «قندوز» مرکز این استان جان خود را از دست دادند.
مقامات محلی استان ننگرهار نیز گفتند افراد مسلح ناشناس امروز «موسی کریم» یکی از کارمندان اداره امنیت ملی را در شهر «جلال آباد» مرکز استان ننگرهار به ضرب گلوله کشتند.
دفتر مطبوعاتی استانداری هرات نیز اعلام کرد: نیرو‌های امنیت ملی افغانستان یازده تروریست را در شهر هرات بازداشت کردند، افراد بازداشت شده در ترور‌های شهر و شهرستان‌های هرات دست داشتند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان پلیس کابل درگیری ها هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین

دریافت 11 MB کد خبر 6095524

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس