Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:20:28 GMT

دانش‌بنیان‌ها ابزارهای حفاری و برش را ساختند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۸۴۴۰

دانش‌بنیان‌ها ابزارهای حفاری و برش را ساختند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتی دانش‌بنیان مرغوبترین ابزار برشی را تولید می‌کند تا بازار واردات این محصولات کساد و تولیدات داخلی جایگزین آنها شود.

این شرت فعالیت رسمی خود را از سال ۷۵ در حوزه تولید انواع ابزارهای برشی کاربردی در صنایع مختلف شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدات این کارخانه عبارت است از ابزارهای براده‌برداری از جنس تنگستن کارباید معروف به الماسه و هلدرهای کاربردی در زمینه تراشکاری، فرزکاری، سوراخ‌کاری و ابزار برشی ماشین‌های حفاری TBM و EPB؛ ابزارهای حفاری نفت و معدن و قطعات سایشی و ابزار مخصوص. مته‌هایی که جنس آنها از الماس است برای سنگ‌های سخت و کانی و سنگ‌هایی با خاصیت خراش‌اندازی از نظر فنی و اقتصادی مناسب‌ترین مته‌ها هستند. مته‌های الماسی به اشکال مختلف ساخته می‌شود. مته‌های الماسی معمولا برای سنگ‌های سخت و سفت بکار برده می‌شود.

رضا رحیمی طاری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره روند تولید الماسه‌ها گفت: این محصول با روش متالوژی پودر ساخته می‌شود که این روش در ایران، یک روش نو برای ساخت اینگونه ابزارها محسوب می‌شود. ابتدا مواد خام پس از کنترل وارد کارگاه اسپری درایر شده و در آنجا طی یک سیکل برنامه‌ریزی شده به انواع گرانول تبدیل می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: برای آنکه بتوانیم در عملیات تراشکاری و برش درست عمل کنیم لازم است که ابزار برشی مناسبی را انتخاب کنیم. یکی از عوامل مهم در عمر ابزارهای برشی، جنس خود ابزار است. الماس تراشکاری سخت‌ترین ماده شناخته شده در جهان است. این الماس‌ها ابزارهایی قابل تعویض هستند که برای براده‌برداری و برش‌کاری روی فلزات استفاده می‌شود. ویژگی‌های خاص و مفید الماس تضمین حصول اندازه‌های یکنواخت قطعات، برش دقیق و صافی سطح برش است.

به گفته این فعال دانش‌بنیان، سختی بالا، مقاومت به سایش، قابلیت هدایت حرارتی، استحکام فشاری بالا، انبساط حرارتی ناچیز، شباهت ابعادی در براده‌برداری و صافی سطح بالا از مزایای این محصول است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علم فناوری واردات دانش بنیان معاونت علمی و وفناوری ریاست جمهوری حفاری ابزار ابزار حفاری دانش بنیان مته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، گفت: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی لازم در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته و در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل‌ونقل بخشی از زیست شهری است، بنابراین با سایر شئونات زندگی مردم درهم‌تنیدگی دارد و در عین حال که جلوی چشم همه قرار دارد، اما پیچیده است و موجب تغییرات سریع در روند حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن سریع و درست زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سوی مسئولان امر اهمیت زیادی دارد، به این معنا که کندی‌ها و خطاهایی که زیست‌بوم‌های انسانی دارند را با استفاده از فناوری از سیستم خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حیطه فناوری تولیدکننده و مصرف‌کننده داریم، گفت: تولیدکنندگان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مدیریت‌های حمل‌ونقلی به نمایندگی از شهروندان هستند.

اکبرزاده ادامه داد: نمایشگاه‌ها و رخدادهایی که همچون نمایشگاه حمل‌ونقل مکانی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، چرا که در حالت عادی نیازها تولید می‌شود، اما فرصتی برای پیدا کردن تأمین‌کننده آن‌ها نیست، در واقع افرادی بالقوه می‌توانند مواردی را تأمین کنند که مطمئن نیستند مصرف‌کننده داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته، در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

کد خبر 750495

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد