Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه "قطعی برق صنایع سبب ایجاد مشکلات زیادی برای بخش تولید شده است" گفت: شیوه قطعی برق صنایع نیازمند بازنگری و اصلاح است و نباید اینگونه باشد که برق صنایع در هنگام تولید سبب خسارت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، پرهام رضایی در  جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار البرز و جمعی از مدیران دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: استاندار البرز در زمینه بازدید از واحدهای تولیدی، ملاقات با فعالان اقتصادی استان  و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام  استان اهتمام ویژه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به ماه‌های پایانی دولت و لزوم اتمام امور مهم اجرایی در البرز استاندار  با جدیت و پیگیر اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان البرز هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید در آن کشور، بیان کرد: نباید به تغییرات انجام شده در دولت در رفع تحریم‌های ظالمانه دلخوش باشیم بلکه باید به فکر تقویت ساختارهای اقتصاد در داخل کشور باشیم تا بتوانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در تعامل با بخش خصوصی پیرو تغییر نرخ  ارز و تاثیرگذاری آن بر تولید و اقتصاد کشور شنیده می‌شود ، عنوان کرد: درست است که بالا رفتن نرخ ارز سبب ایجاد اختلال و تغییر  وضعیت معیشتی مردم شده است اما در ساختار اقتصادی موجب دستاوردهای از جمله بالا رفتن سطح تولید داخلی و رشد صادرات شده است.

قطعی برق "برنامه‌ریزی شده" در استان آذربایجان شرقی نخواهیم داشتتبریز همچنان آلوده برای "همه"/بهانه‌هایی که قطعی برق را به گردن کاهش آلودگی و کمبود گاز می‌اندازدمعیشت 5 هزار کارگر در استان تهران تحت تأثیر قطعی برق قرار دارد

رضایی  با بیان اینکه تولید کنندگان استان البرز در شرایط سخت تحریمی و کرونایی و علی رقم همه محدودیت‌ها رشد تولید و صادرات داشته اند، گفت: میزان صادارت کالا چه به لحاظ مبلغ صادرات و وزن کالاهای صادراتی رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در صدمین نشست شورای گفت‌وگوی اتاق ایران بر تاکید وزارت صمت و اقتصاد بر توجه به نقش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تصمیمات مهم اقتصادی  ادامه داد: اتاق بازرگانی می‌تواند نقش موثری در به ثمر نشاندن مواردی از جمله بخشنامه‌های اجرایی  و کاهش مشکلات تولید کنندگان داشته باشد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز در بخش دیگری بر لزوم برقراری تعامل بیشتر میان تسهیل و رفع موانع تولید البرز  و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  تاکید و گفت: نیاز است که کمیته مشترکی  میان این دو کارگروه برای پویایی بیشتر و جلوگیری از هرگونه موازی کاری تشکیل شود.

وی با این توضیح که اتاق بازرگانی البرز در سال 97 مجموعه با حدود 1000 عضو به هیات نمایندگان دوره سوم اتاق تحویل داده شد، بیان کرد: در حال حاضر اعضای اتاق بازرگانی البرز به بیش از 1400 نفر رسیده است.

رضایی تاکید کرد : به دنبال برقراری تعامل و ارتباط بیشتر با بخش خصوصی هستیم، در این راستا بازدید  از شهرک‌های صنعتی استان  و راه اندازی اورژانس کسب و کار برای رسیدگی به مشکلات تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی استان البرز در اتاق اجرایی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک استودیوی خصوص رادیو و تلویزیون در محل اتاق بازرگانی البرز و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام مبارک دهه فجر راه اندازی شده است، افزود: این استودیو برای نخستین بار است که در سطح اتاق‌های بازرگانی کشور ایجاد شده و در حوزه اقتصادی پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی استان و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در رابطه با بحث اعمال خاموشی‌ که سبب ارسال  درخواست‌ها و نامه‌های‌های متعدد از  سوی صنعتگران استان به اتاق بازرگانی  شده است، بیان کرد: بر اساس ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در بحث خاموشی‌ها و اعمال قطعی برق اولویت با واحدهای تولیدی و صنعتی نیست.

وی ادامه داد: طبق نامه انجمن بتن استان کارخانه‌های سیمان استان  برق  کافی ندارند و این مسئله سبب کاهش تولید سیمان و به تبع آن بالا رفتن قیمت سیمان در بازار شده است، صنایع غذایی و شیمیایی استان هم به دلیل اعمال خاموشی‌ها و  قطعی برق ضرر هنگفتی در دستگاه‌ها و خط تولید داشته اند.

رضایی گفت: امیدوارم برنامه اعمال خاموشی‌ها  طبق برنامه زمان بندی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شود، زیرا با توجه به اینکه شعار سال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جهش تولید است.

وی تاکید کرد: راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و محلی برای انجام  قرنطینه این محصولات در منطقه ویژه اقتصادی و نشست‌های قبلی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شده و از مطالباتی است که انجام آن در راستای جهش تولید و کمک به بخش تولید است و امیدواریم هر چه زودتر این مهم عملیاتی شود.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی البرز دولت و بخش خصوصی واحدهای تولیدی شورای گفت وگوی استان البرز قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، طاها سمیعی ظهر دوشنبه در کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: طی سال گذشته در مجموع از ۳۳۴ کارت بازرگانی فعال در حوزه تولیدی و غیر تولیدی در استان کردستان استفاده شده که مجموع ارزش بازگردانده شده حاصل از فعالیت این کارت‌ها، ۲۰۰ میلیون و ۷۳ هزار و ۱۶۴ یورو بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بازرگانان با استفاده از کارت‌های بازرگانی، ۱۵۵ میلیون و ۴۴ هزار و ۳۴۴ یورو در بخش تولید و یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۲۴ یورو نیز در بخش غیر تولیدی تعهد سررسید شده ارزی ایجاد کرده‌اند، افزود: اما تنها در بخش تولیدی ۹۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۵۷ یورو و در بخش غیر تولیدی نیز ۱۰۷۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۷ یورو ارز بازگردانده شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۷۹ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

سمیعی ادامه داد: از مجموع ۳۵۶ کارت صادر شده، ۳۴۲ مورد در حوزه بازرگانی، ۶ مورد در حوزه صنعت، ۲ مورد در حوزه معدن و ۶ مورد نیز در حوزه کشاورزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد صدور ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به وضعیت کلی کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار و فاقد اعتبار در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اتاق بازرگانی ۸۰۸ کارت دارای اعتبار و ۳ هزار و ۳۲۶ کارت فاقد اعتبار وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در بخش اتاق تعاون نیز ۶ کارت بازرگانی فعال و ۱۳۵ کارت بازرگانی فاقد اعتبار وجود دارد و در مجموع از ۴ هزار و ۲۷۵ کارت موجود در هر ۲ بخش، ۸۱۴ کارت فعال و ۳ هزار و ۴۶۱ کارت نیز غیرفعال است.

کد خبر 6092099

دیگر خبرها

  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود