Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسلم چشمی عصر امروز در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از مراکز جامع سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی، حوزه‌های مقاومت بسیج و نشست با فرماندهان و معاونین سپاه روح الله اظهار کرد: در راستای اجرای دقیق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده و بهره‌گیری از بسیج مردمی در راستای مقابله و کنترل بیماری کرونا طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت که با همکاری بین شبکه بهداشت و بسیج و مشارکت دستگاه‌های دیگر در سطح کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ‌امروز در شرایط بیماری کرونا نسبت به همه کشورهای دنیا به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی جلوتر هستیم و این طرح ایران را از جمله کشورهای موفق در راستای کنترل و مهار بیماری قرار داد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی پیش بینی‌هایی توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد ایران شده بود که برای این ایام تلفات بالای یک هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زده بودند و این پیش بینی در مورد سایر کشورهای دیگر هم بود که در مورد بسیاری از کشورها درست درآمد، اما در ایران به برکت اجرای طرح شهید سلیمانی میزان مرگ و میر، ابتلا و بستری به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

چشمی گفت: متاسفانه این روزها هنوز آمار ۷۰ الی ۸۰ نفره از تلفات بیماری کرونا در کشور وجود دارد که بازهم این آمار نباید باشد و اگر اجرای طرح شهید سلیمانی با قوت ادامه‌دار باشد قطعا شاهد این آمار هم نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: پیش بینی‌هایی در خصوص تهیه واکسن کرونای ایرانی و ورود واکسن مطمئن به ایران در حال انجام است و خوشبختانه دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی به موفقیت‌های بسیار چشمگیری در حوزه تهیه واکسن دست پیدا کرده‌اند، اما در حال حاضر مهمترین اقدام در مقابله با کرونا پیشگیری و رعایت دقیق دستورالعمل‌ها است که باید جدی گرفته شود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز مردم ایران از توفیقات و برکات عظیم طرح شهید سلیمانی در کشور به خوبی اطلاع کافی دارند چراکه شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم بسیار متفاوت از قبل از اجرای طرح  است.

چشمی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی نتیجه ماه‌ها اقدام کارشناسی و بررسی‌های میدانی است که کلیه خلاء‌ها به خوبی در این طرح شناسایی شدند و برای آنها راهکارهای موثر برنامه ریزی شده است.

به گفته وی طرح شهید سلیمانی ابعاد دیگری از کارکردهای بسیج را به رخ کشاند و گامی دیگر برای جهانی شدن تفکر بسیج برداشت و امروز بسیاری از کشورها به دنبال الگوگیری از طرح شهید سلیمانی هستند.

 معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز یکی از ماموریت‌های مهم سپاه و بسیج علاوه بر تامین امنیت پایدار در کشور تامین امنیت در حوزه سلامت است که در ابعاد مقابله، پیشگیری، درمان و واکسن کرونا در حال انجام است و با قوت ادامه دار  است، افزود: هم اکنون در سطح کشور بیش از ۶۰ میلیون نفر در قالب طرح شهید سلیمانی رصد، غربالگری و پایش شده‌اند و این اقدام در قالب کمیته‌های ۳ گانه طرح شهید سلیمانی به طور مستمر ادامه‌دار خواهد بود.

چشمی اظهار کرد: خوشبختانه در سفری که به استان مرکزی داشتیم اقدامات خوب و قابل توجهی در مرکز استان و شهرستان‌ها شاهد بودیم که تعامل و هم افزایی موثر بین مجموعه سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت قابل تقدیر است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های برتر استان مرکزی در حوزه اطلاع رسانی و رسانه‌ای و راه اندازی پویش بزرگ ختم قرآن مجازی است که در راستای طرح شهید سلیمانی انجام می‌شود و  خوشبختانه گزارشات امیدبخشی مشاهده کردیم و این عملکرد مناسب می‌تواند برای سایر استان ها الگو باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلامت بسیج اجرای طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج

جهانشاه امامی، مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه در نشستی خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، با اشاره به تدارک برگزاری برنامه‌های متنوع برای این هفته در کرمانشاه، گفت : برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت در حال برگزاری است. 

وی افزود: ستادی برای برگزاری برنامه‌های این هفته در کرمانشاه تشکیل شده که طی آن ۳۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است. 

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه کرمانشاه برگزاری گردهمایی و نشست‌های بصیرتی در جهت ارتقاء سطح بینش دینی، سیاسی و عقیدتی کارکنان، تقدیر و تجلیل از همسران فرهنگی پاسدار، برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با موضوع شعار سال و تبیین اندیشه‌های شهید مطهری، سرکشی به بیش از ۳۰ مدرسه در سطح شهرستان و برگزاری نشست‌های تبیینی، دیدار با خانواده معظم شهدا، فضاسازی و آذین بندی مدارس، اجرای زنگ انشاء با عنوان تکریم مقام معلم، تقدیر از فرماندهان، مسئولین و اساتید و کارشناسان برتر عقیدتی سیاسی و ... را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد. 

حجت الاسلام مسلم کماسی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه ناحیه کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، اظهار کرد: شهید مطهری جزو اثرگذارترین شخصیت‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و یار واقعی و پرورش یافته مکتب امام بود. عملش همراه با اخلاص بود و همین مسئله هم باعث شد تا برای همیشه ماندگار و اثر گذار باشد. دیدگاه‌های شهید مطهری پاسخگوی شبهات امروزی در حوزه‌های مختلف است. 

کماسی با تاکید براینکه معلمین ما باید شهید مطهری را به عنوان الگوی خود قرار دهند، گفت: در این ایام که سالروز شهادت استاد مطهری است، معلمین ما باید سبک زندگی ایشان را مرور کنند و نسبت به مسائل روز سیاسی آگاه باشند و انحرافات فکری عقیدتی و سیاسی را بشناسند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است