Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عبدالرحیم دادجو روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در زمان حاضر بسیاری از نقاط استان به اورژانس جاده‌ای و شهری دسترسی ندارند که با راه‌اندازی این ۱۶ مرکز دسترسی در استان کامل می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان اورژانس استان بوشهر اکنون با ۵۵ آمبولانس در قالب ۵۳ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه هوایی فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر اعلام کرد: ۳۵ هزار متر زمین در گذر امام علی تملک شده است که در فاز نخست پیش از پایان سال جاری پایگاه اورژانس هوایی در آن کلنگ زنی می‌شود و در مراحل بعد سوله بحران، ستاد مرکزی اورژانس استان و امکانات آموزشی و ورزشی برای کارکنان و تعمیرگاه مرکزی آمبولانس‌ها در آن احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون اورژانس هوایی برای پروازهای خود از زمین نیروی دریایی سپاه استفاده می کند، بیان کرد: شرکت مشاور تهیه نقشه پایگاه اورژانس هوایی انتخاب و باند هلی کوپتر، محل استقرار امکانات و تیم‌های پزشکی طراحی شده است و تا کنون استاندار بوشهر ۲۷ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اختصاص داده است.

دادجو یادآور شد: پایگاه اورژانس هوایی استان بوشهر از سال ۹۳ در بوشهر با همکاری  و استفاده از بالگرد پایگاه هوایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد اما از سال ۹۶ یک فروند بالکرد از شرکت خصوصی اجاره شد تا به صورت دربست به عملیات هوایی اورژانس بپردازد.

رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر اظهار کرد: امروز بیماران در استان نگران اعزام به موقع به مراکز درمانی نیستند و بالگرد اورژانس هوایی در دشوارترین شرایط آنها را به مراکز درمانی استان و در صورت لزوم به شیراز منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای اقدامات توسعه‌ای سازمان اورژانس استان از سال ۹۱ تبدیل پایگاه‌های کانکسی به ساختمان آغاز شده است و در هشت سال گذشته برای ۲۵ پایگاه از ۳۶ پایگاه کانکسی استان ساختمان‌سازی شده است.

دادجو اضافه کرد: از ۱۱ پایگاه کانکسی باقی مانده، ۳ ساختمان در عالی‌شهر، دویره و دوراهک دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ساختمان پایگاه ‌های گلستان دشتی و بندر ریگ نیز در دست اجرا است و ساخت ۳ ساختمان را نیز خیرین سلامت تقبل کرده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر اعلام کرد: همچنین زمین ساخت یک پایگاه اورژانس نیز به مساحت ۵۴۰ متر مربع در دهکده گردشگری تملک شده است که برای اجرای آن نیازمند همکاری بیشتر شهرداری برای اخذ مجوز است.

وی گفت: این پایگاه جایگزین پایگاه غیر استاندارد باغ زهرا مستقر در آتش‌نشانی است که تنها ۱۰ متر مربع است در حالی که پایگاه اورژانس شهری استاندارد باید ۱۲۰ متر مربع و در ۲ طبقه ساخته شود.

دادجو افزود: همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری یک پایگاه اورژانس یک نفره در فرودگاه بوشهر راه اندازی شده است که  از یک ساعت قبل  تا یک ساعت پس از پروازها به مسافران خدمات می‌دهد و درصورت نیاز، آمبولانس به محل اعزام می‌شود.

رکوردهای سازمان اورژانس بوشهر

رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر اعلام کرد: میانگین زمانی رسیدن آمبولانس به محل در کشور در بخش جاده‌ای ۱۵ و در شهری ۹ دقیقه است در حالی که این میانگین در استان بوشهر ۹ و ۷ دقیقه است.

دادجو ادامه داد: فاصله پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در کشور به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است که این فاصله در بوشهر  به طور متوسط۲۳ کیلومتر شده است و به لحاظ پوشش جمعیتی در کشور به طور میانگین به ازای هر ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر یک پایگاه وجود دارد اما در استان به ازای هر ۲۲ هزار نفر یک پایگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه اورژانس بوشهر در سال ۴۰ هزار ماموریت انجام می‌دهد، گفت: انتقال سریع و به موقع مصدومان از افتخارات این سازمان اورژانس است طوریکه امسال تاکنون فوتی حین انتقال در آمبولانس در استان تنها ۹ مورد بوده است  که ۳ نفر تصادفی بوده است و ۶ نفر هم غیر تصادفی بوده‌اند.

این مقام مسئول گفت: امسال ۳۶ احیای موفق از سوی اورژانس صورت گرفته و ۶ زایمان در آمبولانس نیز به ثبت رسیده است.

دادجو عنوان کرد: مزاحمت‌های تلفنی به اورژانس بسیار کم شده است چرا که اگر مزاحمتی تکرار شود امکان رد یابی و معرفی به مراجع قضایی وجود دارد و همچنین ۲۰ تا ۳۰ درصد از تماس‌ها نیاز به اعزام آمبولانس وجود ندارد و مشاور به آنها پاسخ می‌دهد.

کرونا و سازمان اورژانس بوشهر

رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه اخیر افزون بر ۷۰۰ بیمارکرونایی با آمبولانس‌های اورژانس‌ منتقل شده‌اند و ۱۰۰ تن از کارکنان اورژانس نیز به کرونا مبتلا شده‌اند اما هیچ مورد فوتی در میان آنها رخ نداد.

دادجو با بیان اینکه اورژانس به بیماران کووید ۱۹ نیز مانند سایرین خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: بر اساس تریاژ تلفنی و از سوی کارشناسان تشخیص داده می‌شود که نیاز به اعزام آمبولانس وجود دارد یا خیر.

امکانات به روز اورژانس بوشهر

 وی بیان کرد: امروز آمبولانس‌های اورژانس بوشهر کاملا به روز است و همزمان در کشورهای اروپایی نیز از همین نوع آمبولانس استفاده می‌شود.

دادجو اضافه کرد: ۵ آمبولانس مجهر مخصوص مناطق صعب‌العبور نیز در اختیار اورژانس استان است که برای خدمت‌رسانی در مناطق دشوار چون پشتکوه دشتستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر گفت: یکپارچه سازی اورژانس استان از دیگر اقداماتی است که در دست اجرا است و بر اساس آن امکان ردیابی تماس از هر نقطه استان در مرکز وجود دارد، این طرح سرعت خدمت رسانی و پیگیری تماس را افزایش می‌دهد، کاغذ از فرآیند این خدمت‌رسانی حذف می‌شود و همه امور بر بستر اینترنت صورت می‌گیرد.

دادجو یادآور شد: نخستین پایگاه اورژانس استان بوشهر در سال ۵۸ و زیر نظر بخش بیمارستانی راه‌اندازی شد اما از سال ۷۵ سازمان اورژانس به صورت مستقل و زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس بوشهر پروندهٔ خبری سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا اورژانس هوایی بوشهر ویروس کرونا اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور سازمان اورژانس بوشهر اخبار کنکور پایگاه اورژانس اورژانس بوشهر اورژانس هوایی خدمت رسانی راه اندازی یک پایگاه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رییس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مهاباد گفت: باتوجه به وضعیت ترافیکی و نیاز شهرستان مهاباد نسبت به راه اندازی دستگاه موتورآمبولانس اقدام شده است.

فرزین رضازاده اضافه کرد: تمام امکانات یک آمبولانس در این موتورآمبولانس برای مواقع ضروری پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه مهاباد پس از مرکز استان دومین شهر استان بوده که به این دستگاه مجهز شده است، افزود: این موتور آمبولانس برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، پوشش مناسب فوریت‌ها در معابر پرترافیک و مناطق شلوغ شهری و یاری رسانی سریع تر به سایر تیم‌های عملیاتی به ویژه در موارد فوریت های حیاتی راه اندازی شد است.

رضازاده گفت: همچنین با توجه به مناطق صعب العبور شهرستان مهاباد درخواست به اورژانس هوایی هم داده شده که اگر منطقه فرود آن آماده شود، این مهم هم محقق می شود.

در حاشیه این مراسم رییس سازمان اورژانس آذربایجان غربی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از بالگرد برای انتقال مصدومان و حادثه دیدگان این شهرستان افزود: در صورتی که محل فرود و جایگاه و شرایط مورد نیاز تا سه ماه آینده مهیا شود در جاده ها و مسیرهای صعب العبور شهرستان مهاباد شاهد استفاده و انتقال مصدومان از طریق بالگرد هم خواهیم بود.

آریا مسول اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد هم گفت: در سال 1402 بیش از هشت هزار مورد ماموریت اورژانسی داشتیم که با توجه به ترافیک سنگین سطح شهر از این به بعد امیدواریم با استفاده از این دستگاه در سریعترین زمان ممکن کار فوریت های پزشکی را در محل حادثه انجام دهیم.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز در نجات جان مصدومان گفت: بستر را برای استفاده از بالگرد هوایی به زودی فراهم خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است